FreeCinema

Follow us

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ (2021)

(KING RICHARD)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν
  • ΚΑΣΤ: Γουίλ Σμιθ, Άντζενου Έλις, Σανίγια Σίντνεϊ, Ντέμι Σίνγκλτον, Τζον Μπέρνθαλ, Τόνι Γκόλντουιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 144'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο πάτερ φαμίλιας Ρίτσαρντ Γουίλιαμς αγωνίζεται για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά του, με ένα υπερφιλόδοξο όνειρο για δύο από τις κόρες του, τη Βίνας και τη Σερίνα: να γίνουν παγκόσμιες πρωταθλήτριες στο άθλημα του tennis.

Υπάρχουν ιστορίες που τις βλέπεις στο σινεμά και λες… «αυτά, δε γίνονται!». Και πολλές φορές έχουν βάσεις ολότελα ρεαλιστικές. Που ξεπερνούν κάθε φαντασία σεναριογράφου και φιλμικής δραματουργίας. Μία τέτοια περίπτωση είναι η «Μέθοδος των Γουίλιαμς», ενός κοινωνικού δράματος που δεν επιδιώκει να σε πνίξει στη θλίψη, αλλά να σου περάσει με τίμιο τρόπο ένα αίσθημα θετικότητας, το οποίο καταλήγει στον πλέον feelgood στόχο: του να έχεις περάσει καλά στον κινηματογράφο. Γιατί υπήρχαν τα σωστά υλικά. Χωρίς πολλά-πολλά (καλλιτεχνικά). Εδώ, μετράει ο επαγγελματισμός (των συντελεστών) και η κατασκευή.

Το background τούτης της ταινίας είναι αθλητικό, όμως, διαφέρει από τα συνηθισμένα θέματα που περιστρέφονται γύρω από το αμερικάνικο football. Και υπάρχει κι ένα ταξικό «περιτύλιγμα» που ενδυναμώνει το περιεχόμενο. Αρκετά συγγενές (στο ύφος) θα έλεγα πως ήταν το επίσης ωραιότατο «The Blind Side» (2009), για να κάνουμε μια εύκολη σύγκριση.

Στη λαϊκή γειτονιά του Κόμπτον, στα νότια του Λος Άντζελες, νυχτοφύλακας και πολύτεκνος πατέρας, έχει αποφασίσει πως δύο από τις κόρες του θα προκόψουν και θα γίνουν… παγκόσμιες πρωταθλήτριες στο άθλημα του tennis! Έχει και πλάνο γι’ αυτό! Και αναζητά (με το λιγότερο δυνατό κόστος) έναν προπονητή φημισμένο, ο οποίος θα του εγγυηθεί ότι αυτό που «έχτιζε» για χρόνια μπορεί να εξελιχθεί και να οδηγήσει τη Βίνας και τη Σερίνα Γουίλιαμς σε τέτοια επίπεδα επιτυχίας. Οι γνώστες του αθλήματος που, φυσικά, γνωρίζουν ήδη αυτά τα δύο ονόματα, θα μειδιούν από την αρχή του έργου και, απλά, θα παρακολουθήσουν με ενδιαφέρον τα πρώτα βήματα των κοριτσιών, τα οποία είχαν την «ατυχία» να γεννηθούν μαύρα και στην πιο λάθος γειτονιά, με τη μάστιγα της εγκληματικότητας των συμμοριών και την κοινωνική εξαθλίωση να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια τους.

Η συνέχεια είναι γεμάτη από ευχάριστες «πινελιές» ζωής σε κόντρα με τη σκληρή πραγματικότητα, με τον κύριο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς να μάχεται για να μπουν τα κορίτσια του σε πιο «χλιδάτα» tennis courts, ώστε ν’ αποφύγουν μια για πάντα τη βία και τους κινδύνους του «hood», όμως με τον κίνδυνο να «δυναμιτίσει» την πορεία της προόδου τους, όντας ένας οξύθυμος και με δικές του αρχές άνθρωπος που δεν έπαιρνε ποτέ από λόγια, ρισκάροντας ακόμη και τα θεμέλια του γάμου του.

Ο Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν ενδεχομένως να έχει διαγράψει από την αφήγηση κάποιες αμφιλεγόμενες πλευρές του αληθινού βίου των Γουίλιαμς (είχαν προηγηθεί ακόμη δύο γάμοι για τον Ρίτσαρντ, με τη σύζυγό του – για το διάστημα που ακολουθεί η πλοκή του φιλμ – να μεγαλώνει τις κόρες τους ως Μάρτυρες του Ιεχωβά), ενώ επίσης επιλέγει να μην κάνει politics ή να πάρει μια πιο ουσιαστική στάση γύρω από ζητήματα ρατσισμού της περιόδου των αρχών της δεκαετίας του ’90 (όπως το συμβάν με τον Ρόντνεϊ Κινγκ, το οποίο γνωστοποιείται μονάχα από ένα τηλεοπτικό reportage, με τα επακόλουθά του να μένουν εντελώς εκτός πλάνου!). Είναι μία σκηνοθετική (ίσως και στουντιακή) επιλογή, να μην εστιάσει σε τίποτε άλλο πέρα από την αθλητική ανέλιξη της Βίνας και της Σερίνα, μένει συνεπής σε αυτήν και χάρη στο θετικό αποτέλεσμα ενός φιλμ που διαρκεί 144 λεπτά και δε σε κάνει να βαρεθείς ποτέ, δεν του χρεώνεις ατολμία. Είναι ζήτημα focus. Τελεία.

Το γιατί η «Μέθοδος των Γουίλιαμς» προτάθηκε για έξι βραβεία Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, πρώτου ανδρικού ρόλου, δεύτερου γυναικείου ρόλου, μοντάζ και τραγουδιού) φαίνεται στη μεγάλη οθόνη. Το καστ σε κάνει να αισθάνεσαι ότι γίνεσαι μάρτυρας μιας ιστορίας βιωμένης, η σκηνή του καυγά του αντρόγυνου στην κουζίνα φέρνει δυναμικά στο προσκήνιο την Άντζενου Έλις, μια δευτεραγωνίστρια με πλούσια φιλμογραφία που το πάλευε από τα μέσα των ‘90s (!), η μεγάλη σεκάνς του αγώνα tennis στο φινάλε βγάζει μαεστρία και σασπένς χωρίς να γίνεται φιγουρατζίδικη και, όσο και να ‘ναι γνωστή η κατάληξη της προσπάθειας των αδελφών Γουίλιαμς, ο θεατής βγαίνει σαφώς κερδισμένος από την αίθουσα. Ίσως περισσότερο απ’ όσο θα περίμενε!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η (κάπως) ιδιόρρυθμη ιστορία των αδελφών Γουίλιαμς γίνεται ένα έργο από εκείνα που το αμερικανικό σινεμά ξέρει τόσο καλά να φτιάχνει, ικανοποιώντας και παρασύροντας το κοινό σε μια ευχάριστη εμπειρία εξόδου. Αποφεύγει αιχμές, αν και διατηρεί έναν χαρακτήρα κοινωνικής / ταξικής κριτικής. Δεν του κρατάς μούτρα, όμως, γιατί στα παραμύθια πάντα θέλεις να σου βγει το όνειρο. Που εδώ, παραδόξως, είναι εντελώς βγαλμένο από τη ζωή! Last but not least, πάντως, με το tennis να γίνεται πολύ mainstream και… ελληνική υπόθεση εσχάτως, είμαι περίεργος να δω πόσοι θα το τιμήσουν και στον κινηματογράφο.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.