FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΠΑΡΑΞΕΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (2023)

(STRANGE WAY OF LIFE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Γουέστερν
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέδρο Αλμοδόβαρ
  • ΚΑΣΤ: Ίθαν Χοκ, Πέδρο Πασκάλ, Τζορτζ Στιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 31’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φίλοι και εραστές πριν από εικοσιπέντε χρόνια, ο Τζέικ και ο Σίλβα συναντιούνται ξανά για να λύσουν κάποιες απρόσμενες διαφορές τους… εκτός κρεβατιού.

Ο Γουές Άντερσον σκηνοθέτησε φέτος μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες για λογαριασμό του NETFLIX. Η συνολική τους διάρκεια φτάνει τα 88 λεπτά. Ουδείς σκέφτηκε ή πρότεινε πως θα μπορούσαν να προβληθούν στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε ένα ενιαίο πρόγραμμα. Το ταινιάκι του Πέδρο Αλμοδόβαρ, όμως, στα 31 λεπτά (!), με «τσόντα» ημίωρη συνέντευξη του ιδίου, βρίσκει διανομή στα σινεμά, με ένα αναιδές θράσος απαίτησης καταβολής πλήρους τιμής εισιτηρίου. Ειλικρινά, δεν ξέρω τι είναι πιο αστείο: η έξοδος του «Οι Παράξενοι Δρόμοι της Ζωής» στα σινεμά ή… το ίδιο το φιλμ;

Τούτο το αποκαλούμενο από τον Αλμοδόβαρ ως «queer γουέστερν» δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σειρά σεκάνς στοιχειώδους ακολουθίας, οι οποίες μοιάζουν να βγήκαν από κάποια ταινία που δεν θα δούμε ποτέ (διότι… δεν γυρίστηκε ποτέ, ευτυχώς), ένα καπρίτσιο… «της μοδός» (βλέπε συμ-παραγωγή του οίκου Saint Laurent) που έπαιξε ως glam event στις Κάννες και εκεί θα έπρεπε να κλείσει η «καριέρα» του. Η μοναδική καλλιτεχνική του κατάθεση είναι το… λαχανί jacket που φορά ο Πέδρο Πασκάλ, στοιχείο το οποίο μονάχα το γέλιο μπορεί να προκαλέσει σ’ ένα περιβάλλον «Άγριας Δύσης», με τον ήρωα να θέλει να «φωνάξει» το outing του, προφανώς. Θα λειτουργούσε, αν ο Αλμοδόβαρ είχε στο μυαλό του το… «Μπότες, Σπιρούνια και Καυτές Σέλλες» (1974) του Μελ Μπρουκς, όμως, ο Ισπανός δημιουργός έχει πάρει διαζύγιο από το χιούμορ εδώ και κάμποσα χρόνια.

Η μηδενική χημεία των δύο πρωταγωνιστών είναι το λιγότερο. Και ο Ίθαν Χοκ και ο Πασκάλ ξεστομίζουν αμήχανα τις ατάκες τους, ουχί διότι προσπαθούν να κρύψουν τις «ενοχές» του ερωτικού τους παρελθόντος, αλλά επειδή το άβολο του στησίματός τους μπροστά στις κάμερες δεν δύναται να κρυφτεί με καμία καλή θέληση (προς τον σκηνοθέτη). Η δε σκηνή του… μεθυσμένου χαμουρέματος των δύο ηρώων στο αποκαλυπτικό τους flashback το οποίο εξηγεί πως έγιναν εραστές, είμαι βέβαιος πως θα συγκίνησε τον Τζον Γουότερς (ή δεν θα το βρήκε camp enough, άραγε;) και… κανέναν άλλο άνθρωπο με σώας τας φρένας σε τούτο τον πλανήτη (και το σύμπαν ολόκληρο).

Και πολλά έγραψα για κάτι τόσο μικρό (από όλες τις απόψεις) και τόσο ανεκδοτολογικό. Χωρίς καν punchline.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι για γέλια (αντικειμενικά). Ή για κλάματα (αν πληρώσετε εισιτήριο για να το δείτε).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.