FreeCinema

Follow us
27.1114:30

Ελληνικό box-office: SOS! Πού πήγανε τα εισιτήρια;


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, μεγάλες ποσοστιαίες πτώσεις και αδύναμα openings χαρακτηρίζουν ένα τοπίο που λούζει με κρύο ιδρώτα διανομείς και σινεμά για το αν θα υπάρξει ανάκαμψη στις επερχόμενες γιορτές…

Σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο, 47.579 θεατές… έγιναν καπνός! Το ελαφρύ «μπαμ» που έφερε στην αγορά το «Αιγαίο SOS» έσβησε σε χρόνο ρεκόρ και καμία από τις πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης δεν κατάφερε όχι μόνο να ρίξει την ελληνική κωμωδία από την κορυφή, αλλά και να φέρει ένα αξιοπρεπές νούμερο ανοίγματος από τα ταμεία. 139.562 εισιτήρια κόπηκαν σε ολόκληρη τη χώρα στο τετραήμερο που πέρασε και η εικόνα είναι σαφώς χειρότερη από τα 154.056 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Κινηματογραφική διανομή και Τύπος αντιμετωπίζουν την κατάσταση πιο διακριτικά, πιο «γούτσου γούτσου», αλλά εγώ επιμένω και… βαράω καμπανάκια! Μέχρι τη στιγμή που θα βγω με καμία καμπάνα και θα βαράω κατακέφαλα…

Όπως φάνηκε… μάλλον αμέσως, το «Αιγαίο SOS» δεν ήταν η σωτηρία του εγχώριου box-office. Απλά, ξεπέρασε κάποιες αρχικές προσδοκίες. Στο δεύτερο τετραήμερό του, παρουσίασε πτώση της τάξης του 44%, η οποία δεν είναι και ολέθρια, όμως σίγουρα δείχνει μια τάση: ότι το έργο δεν φτουράει. 34.577 εισιτήρια (από 115 οθόνες), με τα 21.251 από αυτά να έχουν κοπεί εκτός Αθήνας (από 74 οθόνες). Κοινώς, η επαρχία είναι που δίνει ζωή σε τούτον τον τίτλο (οι καθημερινές κόβουν σχεδόν τα διπλάσια – και πάνω – σε σύγκριση με Αθήνα!). Προφανώς, το Σάββατο είχε και πάλι τη μερίδα του λέοντος (11.857), με την Κυριακή να έχει καλό κράτημα (9.839). Το φιλμ έπιασε 130.552 στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, δηλαδή όσα εισιτήρια πίστευαν πολλοί πως θα κάνει στο σύνολο της καριέρας του. Αν συνεχίσει να πέφτει έτσι, σημαίνει πως δεν κάνει «γκελ» στον κόσμο και λειτούργησε περισσότερο σαν «αρπαχτή». Στο #2 έκανε ντεμπούτο το animated «Ραλφ Εναντίον Ίντερνετ» της Disney, κόβοντας 27.086 εισιτήρια (από 135 οθόνες). Στα τέλη του 2012, το πρώτο φιλμ του franchise είχε πέσει πάνω στα Χριστούγεννα με «previews», οπότε εκείνο το νούμερο δεν είναι συγκρίσιμο. Λογικά, πάντως, τούτο εδώ θα ξεπεράσει την ογδοντάρα της «Επόμενης Πίστας». Καλύτερη μέρα η Κυριακή (13.109), τυπικά. Ειλικρινά, περίμενα κάτι παραπάνω (αν όχι και πρωτιά), αλλά φαίνεται πως για τους Έλληνες γονείς αυτό το είδος ταινιών πρέπει να είναι ή πιο… παιδιάστικο ή πιο… κοριτσίστικο. Δεν τα λέω όλα αυτά κολακευτικά για τους σημερινούς γονείς, καταλαβαίνεις. Μεγαλύτερη πίκρα εισέπραξαν με το ποδαρικό τους στο #3 «Οι Χήρες» (φωτό), κόβοντας 23.674 εισιτήρια (από 96 οθόνες). Στην επαρχία «κλείσανε κάστρα» (8.722 εισιτήρια, από 55 οθόνες). Προφανώς, το έργο δεν λειτούργησε σαν δραματικό θρίλερ με στοιχεία περιπέτειας και ενδεχομένως να «κλώτσησε» και το μαύρο στοιχείο. Καλύτερη απόδοση είχε το Σάββατο (9.177). Δεν έχουν ιδιαίτερο μέλλον μπροστά τους αυτές οι κυρίες…

Το «Φανταστικά Ζώα: Τα Εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ» (φωτό) είχε μια σκληρή πτώση (-63%!), για να επιβεβαιώσει (μετά λύπης το λέω) πως το κοινό δεν αναζητά ένα ποιοτικό και μαγικό θέαμα φυγής στο σινεμά, πια. 20.821 εισιτήρια (από 109 οθόνες) είναι η σούμα του δεύτερου τετραήμερου, με το Σάββατο (7.820) να κρατά τα ηνία, σταθερά. Παρά το σοκ της απότομα καθοδικής πορείας, η ταινία έχει ήδη κόψει 107.082 εισιτήρια και θα βγάλει ένα σχετικά safe σύνολο, που όμως δεν δείχνει πως θα ξεπεράσει τα σχεδόν 162.000 εισιτήρια της πρώτης (από το 2016). Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το «Bohemian Rhapsody», το οποίο συνεχίζει να ροκάρει τα σινεμά (-38% η πτώση του στην τέταρτη εβδομάδα προβολής). 9.460 εισιτήρια (από 44 οθόνες) και απρόβλεπτα μεγάλο το μέχρι στιγμής σύνολο, στα 118.698 εισιτήρια.

Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, δεν υπάρχει τίποτε το χαρμόσυνο στις παρακάτω θέσεις. Στο #6 συναντάμε το «Ο Καρυοθραύστης και τα Τέσσερα Βασίλεια» (-56%) με 7.479 εισιτήρια (από 82 οθόνες). Πλέον, έχουν εξαφανιστεί οι αγγλόφωνες κόπιες / προβολές (241 τα εισιτήρια, από 4 οθόνες). Μπροστά η Κυριακή (τυπικό) με 3.678 εισιτήρια. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 91.920 εισιτήρια. Θα ξεπεράσει κατά λίγες χιλιάδες την κατοστάρα. Ντεμπούτο στο #7 για το «Dogman», το οποίο συγκέντρωσε τις καλύτερες κριτικές για καινούργιο art-house τίτλο, αλλά το «μήνυμα» δεν πέρασε, με αποτέλεσμα το φιλμ να κόψει μόλις 2.976 εισιτήρια (από 11 οθόνες). «Καλύτερη» βραδιά το Σάββατο (1.343). Εδώ ίσως πρέπει να σχολιάσω ότι η φετινή σεζόν δείχνει τάσεις έντονης αλλαγής συνθηκών για το καλλιτεχνικό «genre» και τη διανομή του, με το κοινό να έχει μπαφιάσει από τον απίστευτο όγκο τίτλων του world cinema και περιπτώσεις σκληρών, μίζερων θεμάτων μιας προκάτ «φεστιβαλικής» αισθητικής που, απλά, δεν αξίζουν κανένα αντίτιμο εισιτηρίου στα ταμεία. Από την άλλη, επιβιώνουν σχετικά εκείνες που θα χαρακτήριζε κανείς… «γυναικουλίστικες» (για το πω όσο πιο τίμια γίνεται). Όπως ο «Ψυχρός Πόλεμος» (φωτό), ο οποίος βρίσκεται στο #8 (με άγρια πτώση -50%, πια), κόβοντας 2.076 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Σύνολο στα 41.330, είναι προφανές ότι η πενηντάρα είναι μακρινό όνειρο, το φιλμ κινήθηκε ελάχιστα καλύτερα από αυτό που προέβλεψα, λόγω εξαιρετικά θετικού word of mouth και… γυναικών (χα!). Ακόμη ένα animated στη δεκάδα, με τον «Γκρινιάρη» (-67%, ο «Ραλφ» τού έκοψε τα πόδια) που έκοψε 1.988 εισιτήρια (από 41 οθόνες), με σύνολο στα 32.403. Τέλος, το «Κορίτσι» σημείωσε ένα πολύ γερό drop (-51%), κάνοντας ολοφάνερο το ότι δεν αφορούσε ούτε καν το κοινό του art-house (πέραν μιας μικρής σκληροπυρηνικής μερίδας που, πλέον, προσεγγίζει τους 10.000 θεατές). Έκοψε 1.786 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και έχει φτάσει τα 7.116.

Το πιο δυσάρεστο γεγονός της εβδομάδας ήταν το «άνοιγμα» (σαρκασμός) της δραματικής ταινίας «Το Ξεκίνημα της Μέρας», που έκοψε 55 (!!!) εισιτήρια σε δύο σινεμά της Αθήνας (27) και της Θεσσαλονίκης (28). Θα μεταφέρω την πρώτη πρόταση από τη σύνοψη του φιλμ: «Ανύπανδρη μητέρα δίχως δουλειά, σπίτι κι ελπίδα αναλαμβάνει τη φροντίδα κατάκοιτης ηλικιωμένης γυναίκας». Γιατί κάποιος να βγει από το σπίτι του, να πάει μέχρι το σινεμά, να πληρώσει εισιτήριο και να δει μια τέτοια ταινία (παραγωγής 2017, κιόλας!). Κλείστε όλους τους κινηματογράφους, να δούμε τι θα καταλάβετε!