FreeCinema

Follow us
29.0520:00

Ελληνικό box-office: Ο «Solo» ήτανε μπόμπα!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Deadpool» παρέμεινε στην κορυφή, αφήνοντας πίσω του έναν κάποιο «Solo», στην πιο σκληρή ήττα του franchise του «Star Wars»!

Η συνοδευτική εικόνα του box-office report του περασμένου τετραημέρου είναι μια από τις πολλές που «αλίευσα» αυτές τις μέρες από το διαδίκτυο. Είχε την εξής λεζάντα: «BREAKING NEWS: Kim Jong Un decides to give up his nukes after discovering an even bigger bomb». Κι αν η υποδοχή του «Solo» στα αμερικανικά ταμεία υπήρξε απογοητευτική (84.750.000 δολάρια), στο international έπεσαν αρκετές και πιο ισχυρές βόμβες, μια εκ των οποίων «έσκασε» και στην Ελλάδα. Αρχικά, να πω ότι στην κορυφή παρέμεινε το «Deadpool! Και αυτό τα λέει όλα…

Οι σχολιαστές που θέλησαν να το αναλύσουν κάπως πιο ευγενικά (στο εξωτερικό, διότι ανάλυση αγοράς στα ελληνικά media δεν υφίσταται…) έριξαν την «ευθύνη» της αποτυχίας στο σύντομο χρονικό διάστημα από την έξοδο του προηγούμενου επεισοδίου του «Star Wars», την περίοδο η οποία έμοιαζε περισσότερο με πείραμα για την Disney, αλλά και στο γεγονός ότι το «Solo» δεν έπεισε (ούτε καν τους fans του franchise) ότι είναι μια σημαντική event movie (τύφλα να ‘χει η πρεμιέρα των Καννών…) με πραγματικό λόγο ύπαρξης. Οι υπόλοιπες διαφωνίες δεν μας αφορούν και τόσο. Η ελληνική… τραγωδία είχε γραφτεί από την Πέμπτη, με τα 5.753 εισιτήρια (από 175 οθόνες!), αριθμός ολέθριος για άνοιγμα πρώτης μέρας που συνήθως συσπειρώνει τους σκληροπυρηνικούς θεατές των ταινιών αυτού του είδους και ενίοτε αποτελεί και τη μέρα με τα περισσότερα εισιτήρια γι’ αυτά τα φιλμ. Το νούμερο έπεσε στα 3.886 την Παρασκευή, ανέβηκε λίγο (βλέπε Champions League) το Σάββατο (4.876) και ενισχύθηκε την Κυριακή (6.810), αφού η αργία της Δευτέρας μάλλον έκανε αρκετό κόσμο να αισθανθεί ότι το weekend έχει… δύο «Σάββατα». Συνολικά, το «Solo» έκοψε στο πρώτο του τετραήμερο 21.325 εισιτήρια, τα οποία έφτασαν τα 25.094 μαζί με τη Δευτέρα. 1.317 θεατές ασχολήθηκαν με τις 3D προβολές (από 29 οθόνες), 1.071 πήγαν στις προβολές με ATMOS (από 4 οθόνες), ενώ η μία αθηναϊκή αίθουσα των Village που έπαιξε το φιλμ σε 3D & ATMOS έκοψε άλλα 1.149 εισιτήρια. Δεν θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες ανάλυσης του πώς μοιράστηκαν τα εισιτήρια Αθήνας και υπόλοιπης Ελλάδας διότι εδώ μιλάμε για… σκληρό πορνό! Η ντόπια πανωλεθρία του «Solo» πρέπει να προβληματίσει σοβαρότατα τα γραφεία διανομής, διότι τέτοιους τίτλους τούς αντιλαμβάνονται ως «σιγουράκια» που θα σώσουν τη συνολική (και προβλεπόμενα καταστροφική) εικόνα του φετινού καλοκαιριού. Αν παρατηρηθούν παρόμοια «έκτροπα» και με το επερχόμενο sequel του «Jurassic Park», τότε μιλάμε για κανονική αποστροφή του κοινού προς την επιλογή του κινηματογράφου ως μέσου ψυχαγωγίας για τούτη την εποχή. Για τις ευρωπαϊκές «δευτεράντζες» που θα διανεμηθούν μέχρι τον Σεπτέμβρη έχω τοποθετηθεί επανειλημμένα. Πρόκειται περί προμελετημένου εγκλήματος κατά των θερινών σινεμά.

Παραδόξως, αν και με σοβαρές απώλειες από το άνοιγμά του, το «Deadpool 2» (φωτό) κρατήθηκε στην κορυφή με 28.313 εισιτήρια (από 114 οθόνες), προσθέτοντας ακόμη 5.173 τη Δευτέρα. Συνολικά, η ταινία έχει φτάσει τα 166.191 (το πρώτο φιλμ στο αντίστοιχο διάστημα είχε κόψει 154.896) και σε αντίθεση με το «Solo», βοηθιέται αρκετά από ένα θετικότατο word of mouth που υπόσχεται διασκέδαση στο σινεμά. Κάτι που προσφέρει πραγματικά, άλλωστε. Αξιοθαύμαστο παραμένει το γεγονός ότι τούτο το sequel έκανε (πάλι!) τα περισσότερα εισιτήριά του την Πέμπτη (9.221). Επίσης, στο τετραήμερο, το μερίδιο της Αθήνας ήταν 16.293 εισιτήρια (από 52 οθόνες). Μην εκπλαγεί κανείς αν το «Deadpool 2» βρεθεί στο #1 και για το ερχόμενο τετραήμερο… Στο #3, το παιδικό «Ένας Σκίουρος Σούπερ-Ήρωας 2» έκοψε στο τετραήμερο 3.748 εισιτήρια (από 55 οθόνες), στην αργία της Δευτέρας πρόσθεσε ακόμη 1.056 και συνολικά έχει φτάσει τα 16.436. Τα 1.886 της Κυριακής ήταν η καλύτερη επίδοσή του. Ντεμπούτο στο #4 για το «Ταξίδι Αναψυχής» που κέρδισε τις… ενήλικες εντυπώσεις από κάθε άλλο νέο φιλμ της εβδομάδας, υποστηριζόμενο από τα ονόματα της Μίρεν και του Σάδερλαντ στο καστ. 3.715 εισιτήρια (από 14 οθόνες) στο τετραήμερο, επιπλέον 1.047 τη Δευτέρα, σούμα στα 4.762. Το κοινό εδώ προτίμησε την Κυριακή (1.394 εισιτήρια) ως καλύτερη μέρα εξόδου και αυτό έχει ενδιαφέρον, γιατί ο τίτλος προσφερόταν σαν «εναλλακτική λύση» για το γυναικείο κοινό που δεν θα επιθυμούσε να δει τον τελικό του Champions League το Σάββατο. Κι όμως, τα νούμερα δεν συμφωνούν με κάτι τέτοιο εδώ! Ο «Πόλεμος της Αιωνιότητας» βρίσκει τους «Εκδικητές» στο #5 με 3.157 εισιτήρια (από 17 οθόνες), επιπλέον 799 από τη Δευτέρα και ένα γερό σύνολο στα 357.055 μέχρι στιγμής. Ουσιαστικά τερματίζει την καριέρα του χωρίς φιλοδοξίες τετρακοσάρας, μαζεύοντας ψίχουλα για μερικές εβδομάδες ακόμη.

Δραματικά ανοίγματα συναντάμε στις επόμενες θέσεις. Στο #6, η γαλλική κωμική περιπέτεια «TAXI έκοψε 2.359 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με το σύνολο (μαζί με την αργία) να πιάνει τα 2.999. Ακολουθεί το τελευταίο φιλμ του Ρομάν Πολάνσκι «Μια Αληθινή Ιστορία» (φωτό) με 2.012 εισιτήρια (από 11 οθόνες, σε ελαφρώς καλύτερη μοίρα, δηλαδή) και σύνολο μετά της αργίας στα 2.443. Στο #8, ο «Τερματικός Σταθμός» συγκέντρωσε 1.662 εισιτήρια (από 23 οθόνες) στο τετραήμερο και έφτασε τα 2.029 μαζί με τη Δευτέρα. Στις υπόλοιπες θέσεις πέφτουμε σε… τριψήφια νούμερα (κάτι που θα παρατηρούμε τακτικά στο top 10 του φετινού καλοκαιριού, το έχω προβλέψει από καιρό). «To Κουκλόσπιτο του Τρόμου» έκοψε 835 εισιτήρια (από 7 οθόνες) στο τετραήμερο, πρόσθεσε 205 τη Δευτέρα και συνολικά βρίσκεται στα 12.977. Τέλος, η animated «Ζουγκλοπαρέα» έκοψε 739 εισιτήρια ακόμη (από 20 οθόνες), πρόσθεσε 226 τη Δευτέρα και έχει φτάσει τα 16.055.

Η ετυμηγορία του τετραημέρου ήταν μόλις 72.812 εισιτήρια για ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία έφτασαν τα 87.610 μαζί με την αργία του Αγίου Πνεύματος. Κοινώς, μόνο στα σινεμά δεν το αναζητήσατε το «πνεύμα»…