Ελληνικό box-office: Ρουκέτα ο «Joker»!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Joker» παρουσίασε κάποια σημάδια κάμψης, όμως το σύνολο των εισιτηρίων του είναι ήδη αστρονομικό. Και η επικαιρότητα, αναπάντεχα, έρχεται να το εκτοξεύσει ξανά προς… κάτι το εντελώς ανεξέλεγκτο.
Περιττό να πω ότι το «Joker» παραμένει στην κορυφή του ελληνικού box-office για τρίτη εβδομάδα. Και θα διατηρηθεί στην ίδια θέση τουλάχιστον και την επόμενη. Ας δούμε και πόσο γερή… διαφήμιση έκανε στο φιλμ το αστείο συμβάν απόπειρας αστυνόμευσης κινηματογραφικών αιθουσών στο περασμένο weekend, μετατρέποντας το έργο σε ακόμη μεγαλύτερο must-see. Μετά από καταγγελία… «ανταγωνιστικού» γραφείου διανομής για τα ανήλικα που συρρέουν στην ταινία του Τοντ Φίλιπς! Πόσο γέλιο μας χαρίζει αδιάκοπα τούτη η κινηματογραφική αγορά; Ας ασχοληθούμε με τα… ουσιαστικά νούμερα τώρα. Το «Joker» είχε μία κάπως απότομη πτώση, της τάξης του -38%, η οποία δεν φαντάζει καν μεγάλη αν σκεφτούμε την αντοχή που έχει επιδείξει ο τίτλος όλες αυτές τις μέρες. Στο τετραήμερο που μας πέρασε έκοψε 90.571 εισιτήρια (από 167 οθόνες), καλύτερη προσέλευση είχε το σαββατόβραδο (31.509) και το σύνολό του πλέον βρίσκεται στα 591.871. Τοποθετήθηκα την προηγούμενη Πέμπτη σχετικά με το ερώτημα… πού πρόκειται να φτάσει. Όπως είναι ολοφάνερο, μέσα στις επόμενες μέρες η ταινία περνάει το «Ένας Άλλος Κόσμος» (668.909 εισιτήρια) του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, για να γίνει ο εμπορικότερος φιλμικός τίτλος της τελευταίας δεκαετίας. Με βάση τον όλο ντόρο τού «αυστηρά ακατάλληλο κάτω των 18» όμως, τα προγνωστικά μάλλον θα μεταβληθούν και πλέον η αγορά μιλάει για κάτι τόσο εξωφρενικό όσο το 1.000.000 εισιτήρια! Από το 1998 μέχρι σήμερα, μόλις πέντε τίτλοι έφτασαν τόσο ψηλά (και οι τρεις είναι ελληνικοί, φυσικά…). Ακόμη και με σχετικά μεγάλες ποσοστιαίες πτώσεις προσέλευσης, πάντως, το «Joker» είναι πια έτοιμο να εισχωρήσει στο top 10 των κορυφαίων εισπρακτικών επιτυχιών (τουλάχιστον) για τις δύο τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας. Αν θα χαθούν εισιτήρια από τα ανήλικα που δεν θα μπορούν, πια, να μπουν σε σινεμά για να το δουν; Ελάτε τώρα, δεν υπήρξατε ποτέ έφηβοι; Και οι αίθουσες δεν θα θέλουν να συνεχίσουν το «ξεζούμισμα» αυτού του… Τζόκερ (#diplhs); Πάμε παρακάτω…
Ακολουθεί το άνοιγμα του πρωτοεμφανιζόμενου sequel της «Maleficent» (φωτό), με 32.179 εισιτήρια (από 213 οθόνες). Στα τέλη Μαΐου του 2014, το πρώτο φιλμ είχε κάνει ποδαρικό στα 45.705 εισιτήρια (από 115 οθόνες). Άρα, εδώ αντιμετωπίζουμε μία πτώση της τάξης του -30%, με το γραφείο διανομής να βάζει και ένα επιπλέον σύστημα, προσθέτοντας προβολές ελληνικής μεταγλώττισης, κάτι που δεν είχε συμβεί με την πρώτη ταινία! Λάθος. Το έργο δεν είναι παιδικό και φοβίζει. Αποτέλεσμα, τα dubbed screenings να πιάνουν μόλις 10.648 εισιτήρια (από 116 οθόνες). Φυσικά, το weekend λειτούργησε σαν «κράχτης»: 12.907 εισιτήρια το Σάββατο και 11.359 την Κυριακή. Ούτε και στο εξωτερικό συνάντησε κάποια θερμή υποδοχή τούτο το «παραμυθάκι», το οποίο ενδέχεται να μην αντέξει για να δει την κατοστάρα στα μέρη μας. Θα επιβεβαιώσω καλύτερα στο επερχόμενο box-office report. Η Τζένιφερ Λόπεζ επίσης δεν έκανε αξιοσημείωτο ντεμπούτο, με το «Επικίνδυνες Κυρίες», κόβοντας 11.916 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Πόσο «μάτι» να ρίξεις εν έτει 2019 με R-rated ιστορία strippers, όταν το… σπιτικό internet σου παρέχει απείρως τολμηρότερο περιεχόμενο; Καλύτερη συμπεριφορά είχε το κοινό το Σάββατο (3.868), αλλά το πράγμα σαφώς έδειξε ήδη ότι δεν θα απογειωθεί σε σοβαρή επιτυχία. Στο #4 ακολουθεί το «Ενήλικοι στην Αίθουσα» του Κώστα Γαβρά, με ραγδαία πτώση (-57%) και 6.109 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Διόλου σπουδαίο (για το βεληνεκές του τίτλου και τις προσδοκίες της αγοράς) το μέχρι στιγμής σύνολο στα 64.005 εισιτήρια. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Μαγικό Χαλί» (-21%) που έκοψε 5.873 εισιτήρια (από 57 οθόνες), για να φτάσει τα 35.835.
Στο #6 έκαναν νέα είσοδο τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-Χο (φωτό), ο φετινός Χρυσός Φοίνικας που, αν και αρκετά «πειρατεμένος» εδώ και μήνες, κατάφερε να προσελκύσει 5.623 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Τα 4.807 κόπηκαν σε δύο αθηναϊκά σινεμά, τα οποία δούλεψαν κυρίως το weekend (1.954 και 1.453, αντίστοιχα). Οι καλές κριτικές και το μεγάλο βραβείο έδωσαν ώθηση στο art-house κοινό, που συνήθως δεν πετάει και τόσο τη σκούφια του για το σινεμά της Κορέας (οι προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη δεν είχαν εμπορική απήχηση ή δεν είχαν έρθει καν στη χώρα μας). Από την Πέμπτη οι αίθουσες πρόκειται να αυξηθούν, οπότε θα δούμε αν το έργο μπορεί να αγγίξει και ένα πιο mainstream κοινό. Ακολουθούν τα παιδικά «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε 2» (-25%) με 4.577 εισιτήρια (από 43 οθόνες) και σύνολο στα 154.553 (διανύοντας την όγδοη εβδομάδα προβολής του!), και το «Φαρμαγεδών» (-45%) με το λατρεμένο (από εμάς, ίσως όχι και τόσο από το ελληνικό κοινό, τελικά…) πρόβατο Σον, το οποίο έκοψε 3.600 εισιτήρια (από 49 οθόνες) και μετράει 11.074 εισιτήρια μετά από… έντεκα μέρες προβολής. Γκρεμοτσακίστηκε (-69%) ο Γουίλ Σμίθ και το «Gemini Man» στο #9, κόβοντας 2.433 εισιτήρια (από 19 οθόνες), με απόλυτη πανωλεθρία συνόλου στα 15.085. Το καλλιτεχνικό και φεστιβαλικό «Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται» υποχώρησε (-42%) στα 2.412 εισιτήρια (από 10 οθόνες), μετρώντας τα ταπεινά 8.727 σαν μέχρι στιγμής σύνολο, κλείνοντας το top 10. Ενημερωτικά, τα «Συνώνυμα» με το μεγάλο βραβείο του φετινού Βερολίνου δεν κατάφεραν να παρασύρουν το κοινό των «αστεριών» και της «κουλτούρας», κάνοντας ντεμπούτο στο #13 με 1.337 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Υπερπροσφορά; Κακό timing / προγραμματισμός; Μάλλον ναι…