FreeCinema

Follow us
07.0917:30

Ελληνικό box-office: Άντεξε το «Tenet».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Tenet» κρατήθηκε με ικανοποιητικό ποσοστό πτώσης δεύτερου τετραημέρου στην κορυφή, ενώ συνολικά οι απώλειες ήταν περιορισμένες. Αναθαρρεύουμε;

Ανθεκτικό το τετραήμερο που μας πέρασε, αφού μέτρησε μόλις 5.031 εισιτήρια λιγότερα από το προηγούμενο, δηλαδή 55.253 θεατές προτίμησαν σινεμά για την ψυχαγωγία τους αυτές τις μέρες. Προφανώς, η κορυφή ανήκει ξανά στο «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν, το οποίο σημείωσε πτώση της τάξης του -37%, κοινώς στάθηκε ικανοποιητικά στα πόδια του, κόβοντας 17.990 εισιτήρια (από 129 οθόνες). Τα 11.934 απ’ αυτά προέρχονται από (63) κινηματογράφους της Αττικής, ενώ το σαββατόβραδο προτίμησε το μεγαλύτερο ποσοστό θεατών σε ολόκληρη την Ελλάδα (6.013). Μέχρι το τέλος τούτης της εβδομάδας, το «Tenet» θα προσεγγίζει τα εκατό χιλιάρικα και θα ελπίσει να προστεθούν σ’ αυτά καμία εικοσαριά ακόμη έως το τέλος της καριέρας του, με το σύνολο μέχρι στιγμής να βρίσκεται στα 76.032. Για να δούμε… Από κοντά, στο #2 άνοιξε το sequel του νεανικού «After 2: Μετά τη Σύγκρουση». Το hardcore κοινό τού φιλμ έσπευσε από την Τετάρτη που ξεκίνησε να παίζει τούτη η συνέχεια του «Μετά», φτάνοντας τα 7.548 εισιτήρια (προφανώς, η καλύτερη επίδοση της ταινίας όλες αυτές τις μέρες). Στα μέσα Απριλίου πέρσι, η πρώτη μέρα του «Μετά» μέτρησε 9.000 θεατές, ενώ στο πλήρες τετραήμερο του opening έφτασε τα 41.169 εισιτήρια (από 110 οθόνες). Σήμερα, η συνέχεια έκοψε 16.657 στο τετραήμερο (από 87 οθόνες), με το σύνολο των πρώτων πέντε ημερών να βρίσκεται στα 24.205. Μπορεί τα νούμερα να είναι σοβαρά χαμηλότερα (ίσως επειδή αυτό το κοινό είναι συνηθισμένο στα multiplex, και στην παρούσα κατάσταση τα φοβάται ή έχει ένα θέμα με τις μάσκες εντός αιθούσης), όμως το φιλμ δείχνει να διατηρεί ένα κάποιο ρεύμα σε συγκεκριμένο target group.

Στο #3 ακολουθούν οι animated «Ευχούληδες 2» (-17%), με 3.836 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Το σύνηθες της δυναμικής της οικογενειακής εξόδου για παιδικό έργο την Κυριακή δεν έχει επιστρέψει ακόμη, έτσι το σαββατόβραδο (1.296) κυριάρχησε κι εδώ. Πλέον, με 38.554 εισιτήρια μέχρι στιγμής, το κινηματογραφικό franchise των «Trolls» ηγείται του είδους του στο ελληνικό box-office του 2020 με μεγάλη άνεση. Στο #4 έκανε ντεμπούτο η «Σαμπρίνα» του Μπίλι Γουάιλντερ (φωτό) σε… ακόμη μια επανέκδοση του αγαπητού στο κοινό φιλμ του 1954, με 3.468 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Το να σκορπίζονται οι θεατές σε τόσα σινεμά δεν καταλαβαίνω πού εξυπηρετεί ακριβώς. Φυσικά, το adult κοινό έσπευσε να δει τους stars του παρελθόντος (Μπόγκαρτ, Χέπμπορν) το Σάββατο το βράδυ (1.391), πλειοψηφικά. Θυμίζω πως το προηγούμενο τετραήμερο η επανέκδοση της «Γκαρσονιέρας» του Γουάιλντερ είχε κινηθεί σε παρόμοια επίπεδα προσέλευσης (3.979 εισιτήρια, από 17 οθόνες). Το top 5 συμπληρώνει το φιάσκο του ανοίγματος των «Νέων Μεταλλαγμένων», με 2.751 εισιτήρια (από 52 οθόνες). Δεν υπάρχουν περιθώρια για εκτενέστερο σχολιασμό εδώ, τούτο το νεανικό sci-fi δεν πλησίασε (με την καμία) καν το χιλιάρικο σε κάποια από τις βραδιές προβολής του…

Η «Γκαρσονιέρα» (-50%) βρίσκεται στο #6, με 2.021 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Μετά από έντεκα μέρες στα θερινά σινεμά, το φιλμ έχει φτάσει το ικανοποιητικότατο νούμερο των 7.904 εισιτηρίων σε σύνολο. Επανέκδοση και στο #7, με παρθενική εμφάνιση του «Με Κομμένη την Ανάσα» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ (φωτό), το οποίο έκοψε 2.007 εισιτήρια (από 4 αθηναϊκές οθόνες). Ένα πολύ καλό νούμερο, αν υπολογίσει κανείς ότι μιλάμε μόλις για επτά προβολές ημερησίως. Επίσης, αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει να βρίσκονται τρεις επανεκδόσεις παλαιών τίτλων στο top 10 του τετραημέρου, νομίζω… Στο #8, το ντεμπούτο ακόμη μιας ισπανικής κωμωδίας «της σειράς», του «Όταν Έγινα Πλούσιος», έκοψε 1.646 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Και πάλι καλά! Μία θέση πιο κάτω οι «Ηρωικά Χαμένοι» που βαστάνε καλά (-30%), με 887 εισιτήρια (από 6 οθόνες) και σύνολο στα 18.988, για να ολοκληρώσουμε με την ιταλική κομεντί «Κάνε Παιδιά να Δεις Καλό» (-71%), με 686 εισιτήρια (από 5 οθόνες) και σύνολο στα 7.677. Ό,τι πλησιάζει το δεκαχίλιαρο (ειδικά από αυτά τα ανεξάρτητα) φέτος το καλοκαίρι, φαντάζει σαν «blockbuster»! Με την αγορά να μετράει ακόμη απώλειες της τάξης του -52% σε σχέση με τα εισιτήρια που είχαν κοπεί το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, από την αρχή της χρονιάς έως τώρα.