FreeCinema

Follow us
02.0919:00

Ελληνικό box-office: Της… απαισιότητας και πάλι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τρίτο sequel του «Εγώ ο Απαισιότατος» διατήρησε τη θέση του στην κορυφή, δίπλα σε αμφιλεγόμενα ή και… τραγικά ανοίγματα νέων κυκλοφοριών που τα σινεμά είχαν ανάγκη για να δουλέψουν. Αλλά… ζορίστηκαν.

Από τα 126.584 εισιτήρια του box-office report του προηγούμενου τετραημέρου, σήμερα βρισκόμαστε ελαφρώς χαμηλότερα, στα 121.557. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι μετρούσαμε 136.124 εισιτήρια. Δεν το λες και κακό, όμως, από το σημερινό σύνολο τα 91.368 εισιτήρια προέρχονται μονάχα από… τρεις κινηματογραφικούς τίτλους! Σε οθόνες, αυτό μεταφράζεται σε 352. Μέσο όρο ανά σινεμά δεν κάνω διότι είναι κάτι απόλυτα άδικο και γελοιώδες, καθώς άλλα «μαγαζιά» σκίζουν κι άλλα… φυτοζωούν. Γιατί, λοιπόν, ξεχωρίζω εδώ τις οθόνες; Διότι τα υπόλοιπα (και καταγεγραμμένα) 30.189 εισιτήρια μοιράστηκαν σε… 306 οθόνες. Σφαγή.

Όπως είχα προβλέψει (ευκολάκι…) την προηγούμενη εβδομάδα, το animated «Εγώ ο Απαισιότατος 4» (-36%) έμεινε ξανά στην κορυφή, κόβοντας 48.349 εισιτήρια (από 202 οθόνες). Στο weekend εμφανίστηκαν τα περισσότερα «κομμάτια» (14.515 και 14.914, στις αντίστοιχες μέρες), με το σύνολο της ταινίας να βρίσκεται πια στα 198.952 εισιτήρια. Στο ίδιο διάστημα, το «Minions 2» είχε κόψει 173.797 εισιτήρια. Άρα, τα πράγματα τούτη τη φορά δείχνουν λίγο πιο ευνοϊκά για το που πρόκειται να φτάσει. Καιρού και… της λαίλαπας του επερχόμενου sequel του «Joker» επιτρέποντος!

Στο #2 ξεκίνησε το… γυναικουλίστικο «ρομαντικό» δράμα «Τελειώνει με Εμάς», το οποίο έκοψε 30.115 εισιτήρια (από 90 οθόνες). Αναλυτικά, η κίνησή του στο τετραήμερο είχε ως εξής: 7.707, 6.342, 8.060 και 8.006). Το μερίδιο της Αττικής ήταν 18.179 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Αμφιβολίες τύπου «θα βρέξει ή όχι;» την Παρασκευή και το Σάββατο (τελικά, οι νύχτες προέκυψαν… στεγνές) ίσως φρέναραν κάτι περισσότερο. Πάντως, το παράδειγμα δούλεψε καλύτερα από το (όχι τόσο εφιαλτικά… γυναικουλίστικο) «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», το οποίο είχε ανοίξει σαφώς κατώτερα (24.422 θεατές, από 123 οθόνες) στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022. Ποιος ξέρει πόσο θα τραβήξει τούτο το… Βίπερ Νόρα; Τουλάχιστον, υπήρξαν και αναγνώστριες του βιβλίου που έφριξαν (και με το ανάγνωσμα και με το φιλμ – μαζοχισμός να σου συμβούν και τα δύο, if you ask me).

Ποδαρικό στο #3 έκανε το «Alien: Romulus» (φωτό), κόβοντας… 12.904 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Υποδοχή φιάσκο, αντίστοιχη με το άνοιγμα του «Alien: Covenant» (19.407 εισιτήρια, από 110 οθόνες). Εκ του αποτελέσματος, ούτε καν οι φανατικοί του franchise δεν μπήκαν στον κόπο, με την Πέμπτη να τραβάει μια κάποια προσοχή (3.257) και το Σάββατο να μην παρουσιάζει μια σοβαρή εκτόνωση (3.776). Μάλλον δεν έπεισαν και οι χλιαρές (προς κάκιστες, μιλώντας για εμένα) κριτικές. Προβλέπεται σκληρή ήττα για τη συνέχεια. Στο #4 συναντάμε το «Deadpool & Wolverine» (-17%), με 7.344 εισιτήρια (από 43 οθόνες) και δυνατό σύνολο στα 304.637, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η «Παγίδα» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν σε καθίζηση (-59%) και 7.238 εισιτήρια (από 70 οθόνες), αφού έχασε πολλά σινεμά στο δεύτερο τετραήμερό της. Έχει φτάσει τα 35.759 συνολικά.

Στο #6 βρέθηκε το animated super hit «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (-1%!), με 2.785 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και αδιανόητο σύνολο στα 643.405. Νέα είσοδο στο #7 έκανε το γυρισμένο στην Ελλάδα «Στοιχειωμένη Καρδιά» (φωτό), που ξεκίνησε τυπικά (το… τριχίλιαρο που έλεγα τις προάλλες) με 2.694 εισιτήρια (από 62 οθόνες). What were they thinking? Ακολουθεί το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο δράμα «Ο Δάσκαλος που Υποσχέθηκε τη Θάλασσα», με 1.296 εισιτήρια (από μόλις 4 οθόνες). Αναλογικά, σαφώς πιο αξιοπρεπές νούμερο. Ως ανεξάρτητη διανομή του κινηματογράφου ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, τούτο εδώ προφανώς και θα συνεχιστεί με πείσμα.

Το εισπρακτικό γεγονός της εβδομάδας, πάντως, ήταν το πλήρες αφιέρωμα στη φιλμογραφία του Αντρέι Ταρκόφσκι, στη ΡΙΒΙΕΡΑ των Εξαρχείων (φωτό από την προβολή του «Solaris»). Ήταν βέβαιο το sold-out για κάθε ταινία του σκηνοθέτη, με αποτέλεσμα το ταμείο να μετρά 1.223 εισιτήρια στο τετραήμερο. Μια καλά οργανωμένη εκδήλωση, με αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες, η οποία δελέασε το art-house κοινό και προκάλεσε ουρές από νωρίς το απόγευμα κάθε μέρα. Κίνηση «προκλητική» για θερινό σινεμά, σε πείσμα εκείνων που γκρινιάζουν για τα πολύωρα φιλμ σε… όχι και τόσο αναπαυτικά καθίσματα. Οι προβολές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη. Τέλος, στο #10 συναντάμε το ιταλικό δράμα «Πάντα Υπάρχει το Αύριο» (+198%!), μια ταινία με ανεξήγητα σκαμπανεβάσματα, η οποία μια χάνεται, μια ξαναεμφανίζεται στο top 10. Έκοψε 1.153 εισιτήρια (από 6 οθόνες) και μετρά 20.533 σε σύνολο.

Θα ολοκληρώσω με τα εισιτήρια της «Υψηλής Κοινωνίας», καθώς έχω υποσχεθεί πλήρη ενημέρωση για το box-office της ταινίας, κάθε εβδομάδα. Σ’ αυτό το τετραήμερο έκοψε 144 εισιτήρια σε τέσσερις προβολές (και ένα θερινό σινεμά) εκτός Αθήνας κι έχει ανεβάσει το σύνολό της στα 4.403. Από το ερχόμενο επταήμερο πρόκειται να δοκιμαστεί και σε χειμερινή αίθουσα της Αθήνας (!), κίνηση αισιόδοξη για την καριέρα του φιλμ στους επόμενους μήνες. Δωδεκάμηνο έχει να καλύψει, άλλωστε, θα τα ξαναλέμε!