FreeCinema

Follow us
27.0921:00

Ελληνικό box-office: Τελευταίος ασπασμός. Μποντ, σώσε μας!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα εισιτήρια θυμίζουν περισσότερο τον περασμένο… Δεκαπενταύγουστο! Ο Άγιος Νεκτάριος σέρνεται κυριολεκτικά και οι πάντες ασχολούνται με τις προπωλήσεις του Τζέιμς Μποντ.

Εάν τα 49.880 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου φάνταζαν λίγα, σκεφτείτε ότι πιο… πρόστυχο μπορείτε για τα 33.495 που μέτρησαν τα κινηματογραφικά ταμεία αυτές τις τελευταίες μέρες. Βασικά, όσα σινεμά δουλεύουν αυτό το διάστημα (χειμερινά ή θερινά), περισσότερο ενδιαφέρονται να διαφημίζουν την έναρξη της προπώλησης για το «No Time to Die», παρά ασχολούνται με το εισπρακτικό «θαύμα» του Αγίου Νεκταρίου, που αν και προμοτάρεται ακόμη (απεγνωσμένα…) με κάθε πιθανό τρόπο (από εκκλησίες μέχρι και θεολόγους στα σχολεία!), στην πέμπτη εβδομάδα προβολής του ο «Άνθρωπος του Θεού» (-40%) δεν ανατρέπει την τροχιά της απόλυτης εξάντλησης, με το σύνολο των εισιτηρίων του να βρίσκεται στα 261.631. Πλέον, η τρακοσάρα αμφισβητείται έντονα! Στο τελευταίο τετραήμερο έκοψε μόλις 8.449 εισιτήρια (από 98 οθόνες), με το weekend (3.203 και 2.806 στις αντίστοιχες μέρες) να έχει την κύρια ευθύνη γι’ αυτό. Η Αττική παραμένει ο ουσιαστικός «αιμοδότης» του τίτλου (5.193 εισιτήρια, από 48 οθόνες). Το αποτέλεσμα μας δείχνει ξεκάθαρα ότι πολλοί παράγοντες λειτούργησαν αρνητικά στο να μετατραπεί το φιλμ σε μαζικό σουξέ (από το «πρόβλημα» των μη εμβολιασμένων μέχρι την καχυποψία των εν δυνάμει «υποψήφιων» θεατών που προτίμησαν να μην μπουν στον κόπο, φοβούμενοι… καλλιτεχνική τραγωδία). Προφανώς και είναι καλά τα εισιτήρια που έχει κόψει μέχρι στιγμής η ταινία. Αναλογιζόμενοι, όμως, την αρκετά ισχυρότερη δυναμική του target group του… ποιμνίου, η ετυμηγορία είναι πραγματικά χλιαρή.

Στο #2 συναντάμε το Marvel-ικό «Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών» (-51%), με 3.893 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Τα 1.514 τα έκοψε το σαββατόβραδο, ενώ συνολικά έχει φτάσει τα 42.232 (και πάλι καλά, εδώ που τα λέμε…). Ακολουθεί η πρωτοεμφανιζόμενη περιπέτεια «Δρόμος από Πάγο» (φωτό), με πρωταγωνιστή τον Λίαμ Νίσον. Ο Ιρλανδός ήρωας… της διπλανής πόρτας είχε περάσει ένα δύσκολο καλοκαίρι στα ταμεία μας. Η αμέσως προηγούμενη ταινία του που διανεμήθηκε εδώ (στις αρχές Ιουλίου), το «Ο Προστάτης», είχε… κλείσει κάστρα στο «άνοιγμά» του (552 εισιτήρια, από 12 οθόνες), ενώ το «Έντιμος Κλέφτης» (στα τέλη του Μάη) είχε ξεκινήσει με 1.958 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Τούτο εδώ, δηλαδή, με 3.643 εισιτήρια (από 68 οθόνες), δεν βελτίωσε ακριβώς την απήχηση του ηθοποιού (με όρους screen average, έστω), ανεβάζοντας τον πήχη μονάχα το σαββατόβραδο (1.339). Το… «home entertainment» φέρει μερίδιο ευθύνης, φυσικά. Στο #4 ακολουθεί το animated «PAW Patrol» (-40%), με 2.439 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Έχει φτάσει τα 33.966. Νούμερο σχετικά αξιοπρεπές, που θα ανεβεί κι άλλο. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το επίσης παιδικό «Λούκα» (+35%), το οποίο παρουσιάζει σταθερότητα ή κάποιες ανοδικές τάσεις, χάρη στην κάποια εγγύηση που προσφέρει στους γονείς η φίρμα Disney. 2.280 εισιτήρια (από 40 οθόνες), σαφές προβάδισμα στο σαββατόβραδο (1.168) και δυνατό σύνολο στα 125.515.

Ντεμπούτο στο #6 για το γαλλικό «Ένας Θρίαμβος» (φωτό), που τράβηξε το ενδιαφέρον του ενήλικου κοινού και συγκέντρωσε 2.027 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Τα 1.028 τα έκοψε (φυσικά) το σαββατόβραδο. Ακολουθεί το γαλλικό… του προηγούμενου τετραημέρου, το «Αντίο, Ηλίθιοι» (-36%), το οποίο κάπως στέκεται με την υπόσχεση της «εναλλακτικής» κωμωδίας. Έκοψε 1.619 εισιτήρια (από 17 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 5.102 μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Στο #8 ξεκίνησε εντελώς δραματικά το (με το ζόρι θρίλερ μυστηρίου) «Εξαφάνιση Ανηλίκου», με 1.212 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Στις αρχές Μαΐου του 2018, το γαλλικό original είχε κάνει ποδαρικό με 693 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Κοινώς, κανένα δεν έκανε «γκελ» με τους Έλληνες θεατές. Τρομακτική η πτώση (-87%) του «Cry Macho» του Κλιντ Ίστγουντ στην δεύτερη εβδομάδα προβολής του, με 1.187 εισιτήρια (από 28 οθόνες) και 13.684 συνολικά, εξίσου τρομακτικό και το ξεκίνημα του δραματικού «Μπλε Βάλτου», που πέρασε και δεν ακούμπησε, με μόλις 915 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Αν και άγριο μελόδραμα, αποδείχτηκε πως δεν αφορούσε…