FreeCinema

Follow us
20.0919:00

Ελληνικό box-office: Μόνο προσευχές για τον… 007, πια.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, με το «θαύμα» του «Ανθρώπου του Θεού» να έχει κοπάσει εντελώς, πια, όλοι προσεύχονται για τον ερχομό του… Τζέιμς Μποντ. Ακόμη ένα «αιματηρό» τετραήμερο μακριά, δηλαδή.

Στα 69.276 εισιτήρια ήμασταν το προηγούμενο τετραήμερο, στα 49.880 υποχωρήσαμε αυτές τις μέρες. Μόλις στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του, ο «Άνθρωπος του Θεού» δείχνει πως δεν έχει αντοχή να οδηγήσει μαζικά τους πιστούς της χώρας στα σινεμά. Με άλλη μία ισχυρή ποσοστιαία χασούρα (της τάξης του -45%), το φιλμ πρόσθεσε ακόμη 14.074 εισιτήρια (από 94 οθόνες) σε ένα σύνολο που πλέον φτάνει τα 245.795. Δηλαδή, η τρακοσάρα που φανταζόμουν για την καριέρα τούτης της θρησκευτικής ταινίας, σήμερα φαντάζει με «ταβάνι» το οποίο παίζεται και να δυσκολευτεί να πιάσει! Το έργο σημειώνει άνοδο προσέλευσης μόνο στο weekend (4.676 και 4.477, στις αντίστοιχες μέρες), ενώ η επαρχία δεν έδειξε ποτέ τάσεις να ξεπεράσει ή (έστω) να πλησιάσει την Αττική (εντελώς ασυνήθιστο για τόσο «λαϊκό» φιλμ). Για παράδειγμα, στο τελευταίο τετραήμερο από εκεί προέρχονταν τα 5.223 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Τώρα που ξεπεράσαμε όλη αυτή την «υστερία» της προώθησης από τις… Μονές που υποστήριξαν (φανερά και κανονικότατα) την παραγωγή, μπορούμε να προσγειωθούμε στην κινηματογραφική πραγματικότητα και το κοινό που, όντως, παρακολουθεί σινεμά.

Κοινό που στέλνει ανησυχητικά μηνύματα, όταν ο τελευταίος και πρωτοεμφανιζόμενος σε τούτη την εβδομάδα Κλιντ Ίστγουντ ανοίγει με 9.537 εισιτήρια (από 82 οθόνες). Το νούμερο θυμίζει τα 9.079 εισιτήρια (από 42 οθόνες, όμως!) που είχε κόψει «Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ» στο πρώτο της τετραήμερο, στα τέλη Ιανουαρίου του 2020. Πολύ χαμηλό μέτρο σύγκρισης και μάλιστα για τίτλο στον οποίο ο Ίστγουντ δεν πρωταγωνιστούσε επίσης (μέγα ατού για το κοινό του). Προφανώς και παρατηρήθηκε σοβαρή κινητοποίηση για το «Cry Macho» το σαββατόβραδο (4.150), όμως η διστακτική προσέλευση δεν μπορεί να προέκυψε μονάχα εξαιτίας της Συνόδου Κορυφής των κρατών – μελών του Νότου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUMED9), η οποία προκάλεσε ουκ ολίγες δυσκολίες στις μετακινήσεις στην Αθήνα, τη στιγμή που ο καιρός μας έκανε να αισθανόμαστε ότι το καλοκαίρι καλά κρατεί, ανεβάζοντας τη θερμοκρασία έως και άνω των 35 βαθμών κελσίου!

Στο #3 συναντάμε το Marvel-ικό «Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών», που αποδεκατίστηκε στο δεύτερο τετραήμερό του (-61%), κόβοντας 7.658 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Περιέργως, το έργο έδειξε χαρακτηριστικά ανάγκης ψυχαγωγίας για σαββατόβραδο με περιπέτεια (έστω και φαντασίας…), κάνοντας εκεί (2.605) καλύτερο ταμείο από εκείνο της Πέμπτης (1.557). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 34.299. Ακολουθεί το animated «PAW Patrol» (-43%), με 4.207 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Άνοιξαν τα σχολεία, το καταλάβαμε. Και πάλι, όμως, τα 31.086 που έχει κόψει έως τώρα είναι λίγα. Το top 5 συμπληρώνει η ελαφρώς εκκεντρική γαλλική δραμεντί «Αντίο, Ηλίθιοι» (φωτό), που τράβηξε με το ποδαρικό της το ενδιαφέρον 2.530 θεατών (από 8 οθόνες). Το ενήλικο κοινό «τσίμπησε» και είπε να δοκιμάσει το φιλμ το Σάββατο (1.144), σε μία εβδομάδα κυριολεκτικά φτωχή από νέες προτάσεις. Όπως πρόκειται να είναι και η επόμενη, θα έλεγα…

Η μικρότερη πτώση (-22%) σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο εμφανίζεται στο δανέζικο «Οι Εκκεντρικοί», το οποίο έκοψε 2.075 εισιτήρια (από 20 – αυξημένες σε αριθμό – οθόνες). Τριψήφια ήταν τα εισιτήρια καθημερινά, σύνολο μετά τις έντεκα πρώτες μέρες προβολής στα 6.179. Ο Μαντς Μίκελσεν «τραβάει», το timing ήταν λάθος, τα είπαμε και προ εβδομάδας. Το animated «Λούκα» (+32%) όλο και κάτι μαζεύει ακόμη. Έκοψε 1.692 εισιτήρια (από 24 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 123.132. Στο #8, το sequel «After 3: Μετά την Πτώση» καταποντίστηκε πλέον (-69%), με 1.264 εισιτήρια (από 24 οθόνες), με σούμα απογοητευτική (για το franchise) στα 22.793. Ο άρτιος καλλιτεχνικά «Πράσινος Ιππότης» (φωτό) έχασε ένα γερό ποσοστό (-56%) από το άνοιγμά του, έκοψε 753 εισιτήρια (από 8 οθόνες), για να φτάσει τα 3.651 και, τέλος, το ντεμπούτο των «Μαθημάτων Περσικών»… άδειασε ένα από τα ράφια της ελληνικής διανομής μετρώντας 700 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Είναι οι τελευταίες μέρες των «εκπτώσεων» στα θερινά, περιμένουν και οι τηλεοπτικές πρεμιέρες…