FreeCinema

Follow us
11.1021:30

Ελληνικό box-office: Το 80% του κοινού διάλεξε να δει Μποντ.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, χωρίς απολύτως κανέναν ανταγωνισμό, η κυριαρχία του πράκτορα 007 ήταν αυτονόητη. Και με γερό κράτημα!

Η μείωση των εισιτηρίων αυτού του τετραημέρου (69.211) σε σχέση μ’ εκείνα του προηγούμενου (92.044) είναι σχετικά μικρή και κάπως ανάλογη της μικρής πτώσης της τελευταίας ταινίας του Τζέιμς Μποντ. Το 80% (!) της συνολικής κίνησης της αγοράς οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο «No Time to Die», το οποίο υποχώρησε μόλις κατά -31% στο δεύτερο τετραήμερό του, κόβοντας 54.744 εισιτήρια (από 247 οθόνες). Το ποσοστό θα ήταν αρκετά μικρότερο εάν τα θερινά σινεμά δεν έτρωγαν τεράστια ήττα από τις βροχές σε ολόκληρο το weekend (έπεσαν σε εισιτήρια κατά -80% περίπου!). Χαρακτηριστική (για την κατάσταση που επικράτησε) είναι η κάτωθι εικόνα του σαββατόβραδου από το σινέ ΑΡΙΑΝ της Γλυφάδας!

Λεπτομερώς, το «No Time to Die» έκοψε 8.751 εισιτήρια την Πέμπτη, ανέβηκε στα 10.844 την Παρασκευή, το Σάββατο αναμενόμενα εκτινάχτηκε στα 19.695, ενώ την Κυριακή μέτρησε ελαφρά χαλάρωση με 15.454. Τα 32.280 εισιτήρια της Αττικής (από 124 οθόνες) παραμένουν στην πρώτη γραμμή, αλλά και η προσέλευση στη Θεσσαλονίκη (7.874 εισιτήρια, από 30 οθόνες) διατηρήθηκε σε ισχυρά επίπεδα σε σχέση με το άνοιγμα του φιλμ. Οι 6 οθόνες Atmos ολόκληρης της χώρας συγκέντρωσαν 4.763 θεατές, ενώ η μία οθόνη IMAX της Θεσσαλονίκης έφερε 638 εισιτήρια. Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής, το σύνολο βρίσκεται στα 178.534 εισιτήρια. Ο ανταγωνισμός για τον Μποντ γίνεται ιδιαίτερα σκληρός από την ερχόμενη Πέμπτη, κυρίως εξαιτίας της «Τελευταίας Μονομαχίας» του Ρίντλεϊ Σκοτ που απευθύνεται σε παρεμφερές και adult target group θεατών, όσο και λόγω του ερχομού του «Dune» του Ντενί Βιλνέβ, το οποίο δείχνει πελώριο και θεαματικό (ισχύουν όλα!), όμως… τα έχω ξαναπεί πολλάκις για τους Έλληνες και την ουσιαστική επαφή τους με το σινεμά φαντασίας. Και κάπως έτσι θ’ αρχίσει να μας προβληματίζει το κράτημα ταινιών που έχουν «ψωμί» ακόμη στα ταμεία, αλλά με τα περισσότερα χειμερινά να παίζουν στο 50% της χωρητικότητάς τους, προβλέπεται το… ξύλο να πέφτει άμεσα για πως και που θα συνεχίζονται οι (πιο) καραμπινάτοι τίτλοι.

Από το υπόλοιπο top 10, οι τέσσερις ταινίες προέρχονται από το είδος του animation, δείχνοντας πως οι γονείς (όλο και) περισσότερο (θα) αναζητούν νέους τίτλους παρά (θα) ανησυχούν με την ιδέα να πάνε τα παιδιά τους στο σινεμά. Στο #2 συναντάμε το «Λούκα» (φωτό) (με +62% άνοδο, 3.208 εισιτήρια από 41 οθόνες και σύνολο στα 130.851), στο #4 το «PAW Patrol» (+2%, 2.050 εισιτήρια από 31 οθόνες και σύνολο στα 38.663), στο #8 το «Οι Κρουντς 2: Νέα Εποχή» (-22%, 317 εισιτήρια από 9 οθόνες και σύνολο στα 41.251) και στο #10 το «Ταξίδι με τον Δράκο μου» (επανεμφάνιση από το πουθενά, 277 εισιτήρια από 5 οθόνες μόνο στο weekend και σύνολο στα 12.419). Φαίνεται ότι θα υπάρξει έντονη ζήτηση εδώ, άμεσα!

Η υπόλοιπη πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται στο #3 από τον «Άνθρωπο του Θεού» που για πρώτη φορά έδειξε τέτοια πυγμή στο κράτημα (-2%!) κόβοντας 2.910 εισιτήρια (από 45 οθόνες), με το σύνολο να βρίσκεται στα 274.128, και στο #5 από το Marvel-ικό «Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών» (-1%), κόβοντας 1.790 εισιτήρια (από 18 οθόνες), με το σύνολο στα 49.497. Το μοναδικό new entry του τετραημέρου, το ρουμάνικο φεστιβαλικό «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» (φωτό) έκανε ντεμπούτο στο #6, με 1.758 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Στο πιο τσακίρ κέφι του, το σαββατόβραδο, έφτασε τα 730 εισιτήρια. Οι τόσο ένθερμες ντόπιες κριτικές βοήθησαν, προφανώς. Είμαι περίεργος ν’ ακούσω γνώμες από θεατές που το τόλμησαν, προσωπικά ήμουν στα όρια της αναζήτησης οπλισμού…

Με τριψήφια νούμερα συμπληρώνονται οι υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας τούτου του τετραημέρου. Στο #7, με 605 εισιτήρια (από 7 οθόνες), βρίσκεται η περιπέτεια «Δρόμος από Πάγο» (-34%) που έχει φτάσει τα 7.818 σε σύνολο, ενώ στο #9 συναντάμε το θρίλερ τρόμου «Η Ενσάρκωση του Κακού» (+6%), με 299 εισιτήρια (από 2 οθόνες multiplex σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και σύνολο στα 6.861.