FreeCinema

Follow us

Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ (2021)

(MALIGNANT)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Γουάν
  • ΚΑΣΤ: Άναμπελ Γουόλις, Μάντι Χάσον, Τζορτζ Γιανγκ, Τζάκλιν ΜακΚένζι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Όταν ο κακοποιητικός σύζυγός της βρίσκεται φρικτά δολοφονημένος κι εκείνη αποβάλει για πολλοστή φορά, η Μάντισον θα προσπαθήσει να ξεπεράσει το διπλό σοκ που, όμως, θα τριτώσει με την εμφάνιση βίαιων «οραμάτων», τα οποία αποδεικνύεται πως συνδέονται με πραγματικά εγκλήματα.

Υπάρχει μερίδα θεατών που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τούτο το φιλμ απαράδεκτο (και θα το αποφύγει σαν τον διάολο, προφανώς). Από την άλλη, υπάρχουν και οι θεατές που… γουστάρουν το σινεμά τρόμου. Εδώ, βέβαια, εντοπίζονται και άπειρες «διακλαδώσεις» γούστων, που ξεκινούν από το «λαϊκό προσκύνημα» ενός αριστουργήματος και φτάνουν μέχρι το κάκιστο δείγμα εμπορικού exploitation του genre, το οποίο ακούει τα εξ αμάξης. Ο χαρακτηρισμός του «κακού» στο σύμπαν αυτών των ταινιών εξαρτάται από ένα σωρό παράγοντες, από μια κάκιστη (στα όρια του αστείου) πλοκή μέχρι την παντελή απουσία αίματος (για λόγους rating, κυρίως). Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά, υπάρχει και ο κλασικός, πια, ορισμός του… «bad movies we love». Και η «Ενσάρκωση του Κακού» κάνει βρώμικο flirt μ’ αυτόν!

Ο μεγάλος star εδώ είναι ο σκηνοθέτης Τζέιμς Γουάν, ο άνθρωπος που σχεδόν όσες φορές γύρισε ταινία τρόμου, αυτή κατέληξε να γίνει franchise (δεν χρειάζεται να έχει κανείς μαντικές ικανότητες για να περιμένει να συμβεί το ίδιο κι εδώ…). «Saw», «Παγιδευμένη Ψυχή» και «Το Κάλεσμα» είναι οι τρανές αποδείξεις. Τούτο εδώ έχει να κάνει ξανά με το μεταφυσικό, αν και κρύβει αρκετά layers αποκαλύψεων, που χωρίς ν’ αποτελούν το απαύγασμα της πρωτοτυπίας, σερβίρονται με ύπουλα σύνθετο τρόπο.

Ύστερα από ένα flashback σε εργαστήριο που μαρτυρά κάτι σαν γενετικό πείραμα (ή τερατογένεση) gone wrong, μεταφερόμαστε στο παρόν και στην οικία της Μάντισον, της οποίας η πρόσφατη εγκυμοσύνη προκαλεί τεράστιο άγχος (καθώς έχουν προηγηθεί δύο αποβολές, όπως μαθαίνουμε κατόπιν) και ταυτόχρονα τσαταλιάζει τα νεύρα του κακοποιητικού συζύγου της, που χειροδικεί εναντίον της με την πρώτη ευκαιρία. Το κεφάλι εκείνης αιμορραγεί ύστερα από ένα βίαιο χτύπημα σε τοίχο, εκείνος θα κοιμηθεί στον καναπέ το βράδυ. Το επόμενο πρωινό, η Αστυνομία θ’ αντικρίσει ένα άσχημα παραμορφωμένο πτώμα ανδρός και η Μάντισον θα ξυπνήσει σ’ ένα νοσοκομείο δίχως μωρό. Με τις υποψίες της δολοφονίας του συζύγου της να την βαραίνουν, ενώ βρίσκεται σε κατάσταση πένθους, η Μάντισον θα «βιώσει» ένα σοκαριστικό «όραμα» φόνου, ο οποίος κάπως φαίνεται να συνδέεται μαζί της. Ποιος μπορεί να είναι ο μυστηριώδης serial killer, πόσο μπορεί να σχετίζεται με την ηρωίδα του φιλμ και μήπως εκείνη θα είναι ο τελευταίος του στόχος;

Πολλά στοιχεία της πλοκής μας είναι γνώριμα, όμως ο Γουάν φροντίζει να τα χειριστεί λες κι ανακατεύει τράπουλα μ’ ένα κάποιο πανούργο θράσος που ξεγελά την ετοιμότητά μας στο ν’ αναγνωρίζουμε το «προκάτ», δίνοντας ταυτόχρονα προτεραιότητα στη γραφικότητα του gore θεάματος (αμήν!). Το μυστήριο ξεδιαλύνει σταδιακά πατώντας πάνω στις προβλέψεις του μαθημένου στο είδος θεατή, όμως υπάρχουν μερικά έξυπνα twists που επιφυλάσσουν ευπρόσδεκτες εκπλήξεις για το φινάλε. Η αίσθηση του φόβου που επικρατεί στο πρώτο τρίτο του φιλμ (με πιο δημιουργικά στημένη μια σκηνή καταδίωξης, όπου η κάμερα τρέχει πάνω από την κάτοψη ολόκληρου του σπιτιού της Μάντισον), αντικαθίσταται στην πορεία με γενναίες δόσεις αίματος και body horror, φτάνοντας στην αποθέωση της σεκάνς στο Αστυνομικό Τμήμα (ειδικά στο κρατητήριο γυναικών), αλλά και σ’ ένα χειρουργείο που θα… «γαργαλήσει» το στομάχι των πιο ευαίσθητων θεατών!

Η εξέλιξη ενίοτε αποκτά εξωφρενική τροπή, οι σκηνές δράσης του δολοφόνου παραπέμπουν ανάμεσα σε «Darkman» (1990) και video game με «χορογραφημένες» κινήσεις που αδιαφορούν για βασικούς κανόνες βαρύτητας, όμως το body count «τσουβαλιάζει» τα πτώματα δίχως διακρίσεις και προκαλεί ατμόσφαιρα «γαλαρίας» και… αιμοσταγούς ευφορίας. Η κατακλείδα για μένα ήταν άκρως διασκεδαστική και «campy», ενώ το παιχνίδι με την τάση του ρεύματος (λεπτομέρεια που προαναγγέλλει τον ερχομό του δολοφόνου) στο φινάλε αφήνει ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο του sequel. Έχει τρελό potential για ακρότητες, δε λέω…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ελαφρώς «trashy» αντικειμενικά, η «Ενσάρκωση του Κακού» ποντάρει κυρίως στο shock value των εικόνων της και απευθύνεται σε πιο hardcore fans του σινεμά τρόμου, που έχουν τα κότσια να εντοπίσουν μέχρι και το χιούμορ ανάμεσα στο πιτσίλισμα από αίμα. Το ότι το τελευταίο δεν το τσιγκουνεύτηκε η παραγωγή, με χαροποίησε. («Rated R for strong horror violence and gruesome images»? Yes, please!) Τώρα, αν ζητάτε το φινετσάτα ποιοτικό και το «all-time classic» του είδους, μην το ταλαιπωρούμε.


MORE REVIEWS

ΑΝΕΜΩΝΗ

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην απομόνωση, ο Ρέι δέχεται την επίσκεψη του αδελφού του, Τζεμ, ο οποίος έχει σκοπό να τον πάρει από το δάσος όπου «κρυβόταν» τόσα χρόνια και να τον φέρει ξανά κοντά στην οικογένειά του, την πρώην σύζυγό του κι έναν γιο που είχε παρατήσει πριν καν γεννηθεί.

Ο ΑΤΡΩΤΟΣ

Η οικονομική ανέχεια και το άρρωστο παιδί του οδηγούν τον Μπεν Ρίτσαρντς στο απόλυτο ρίσκο της συμμετοχής στο τηλεοπτικό game show «The Running Man», έναν αγώνα… ζωής και θανάτου με διάρκεια τριάντα μέρες και έπαθλο ένα αμύθητο ποσό που θα επιτρέψει στον έναν και μοναδικό επιζώντα νικητή ν’ αποδράσει από το αδιέξοδο της γκετοποιημένης καθημερινότητας σε γειτονιές πλέμπας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΟΞΙ: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ

Σπιτόγατα από την πόλη πηγαίνει διακοπές, αλλά ξεμένει μόνη στις εξοχές. Τον δρόμο για το σπιτικό της πάει να βρει, όμως, οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Με παρέα της πιστό σκύλο και σοφό πουλί, την αγαπημένη της Τζόσι θα ξαναδεί;

JUJUTSU KAISEN: ΕΚΤΕΛΕΣΗ

«Ένα πέπλο πέφτει ξαφνικά πάνω από την πολυσύχναστη περιοχή της Σιμπούγια, εν μέσω του θορυβώδους πλήθους που γιορτάζει το Halloween, παγιδεύοντας αμέτρητους πολίτες στο εσωτερικό της. Ο Σατόρου Γκότζο, ο ισχυρότερος μάγος εξορκισμών, μπαίνει στο χάος. Αλλά τον περιμένουν χρήστες κατάρας και πνεύματα που σχεδιάζουν να τον εγκλωβίσουν», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

EXIT 8

Νεαρός άνδρας αποβιβάζεται από συρμό του Metro σε σταθμό του Τόκιο, κατευθύνεται προς την έξοδο, αλλά… συνειδητοποιεί πως επιστρέφει συνεχώς στο ίδιο σημείο! Πως θα καταφέρει να βγει από εκεί μέσα;