Ελληνικό box-office: Bond with a bang!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το 71% της ντόπιας αγοράς είχε… ένα ονοματεπώνυμο!
Κοινώς, ο νέος Τζέιμς Μποντ ξέσκισε τα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία στο πρώτο του τετραήμερο, αφήνοντας όλες τις προηγούμενες ταινίες τού franchise πίσω του, με το «Spectre» να κατέχει τα καλύτερα ρεκόρ μέχρι στιγμής για ταινία τού 007 στη χώρα μας. Πριν δούμε τι έκανε τούτο το φιλμ, ας έχεις μια πλήρη εικόνα σύγκρισης σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες της σειράς στις οποίες πρωταγωνίστησε ο Ντάνιελ Κρεγκ.
Casino Royale (2006): Άνοιγμα πρώτης μέρας στα 19.461 εισιτήρια, opening weekend στα 138.367 εισιτήρια και σύνολο καριέρας στο ελληνικό box-office τα 415.860 εισιτήρια.
Quantum of Solace (2008): Άνοιγμα πρώτης μέρας στα 26.342 εισιτήρια, opening weekend στα 143.388 εισιτήρια και σύνολο καριέρας στο ελληνικό box-office τα 389.877 εισιτήρια (κάκιστο word of mouth και μια από τις πλέον κατώτερες, για να το πω πιο ευγενικά, ταινίες με ήρωα τον Μποντ, που είχε και το ατού της μικρότερης διάρκειας από όλες, άρα δεν επηρέαζε αρνητικά το πρόγραμμα των προβολών).
Skyfall (2012): Άνοιγμα πρώτης μέρας στα 30.367 εισιτήρια, opening weekend στα 165.301 εισιτήρια και σύνολο καριέρας στο ελληνικό box-office τα 579.681 εισιτήρια.
Ας δούμε τι έκανε το «Spectre», λοιπόν. Άνοιγμα πρώτης μέρας (μαζί με μεταμεσονύκτια previews της Τετάρτης) στα 40.673 εισιτήρια (πρώτο ρεκόρ), από 186 οθόνες (το «Skyfall» είχε 143), opening weekend στα 166.068 εισιτήρια (δεύτερο ρεκόρ). Είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία του Μποντ εδώ. Η σχέση του ελληνικού κοινού με το franchise είναι αχώριστη. Δεν χρειάζεται να σχολιάσω κάτι περισσότερο. Το μόνο ερωτηματικό είναι το… πού θα φτάσει; Το δεύτερο weekend έχει μηδενικό ανταγωνισμό, το φιλμ θα παίζει μπάλα μόνο του. Στο τρίτο, όμως, εμφανίζεται το «Bridge of Spies» του Στίβεν Σπίλμπεργκ και το τελευταίο μέρος του «The Hunger Games», ενώ τον Δεκέμβρη… χάνει η μάνα το παιδί από πρεμιέρες και η υπερ-προσφορά όλων αυτών μαζί μπορεί να ανακόψει τη φόρα για ένα τρίτο ρεκόρ (στο σύνολο των εισπράξεων). Πάντως, το γεγονός ότι το «Spectre» κατείχε το περασμένο τετραήμερο το 71% επί του συνόλου των εισπράξεων που έγιναν σε ολόκληρη την Ελλάδα, όντως, αποστομώνει!
Οι επόμενες δύο θέσεις του box-office, προβλέψιμα, ανήκουν σε animated ταινίες, οι οποίες σημείωσαν πολύ μικρές πτώσεις σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο. Μόλις -23% για το «The Peanuts Movie» (14.838 εισιτήρια από 83 οθόνες στο δεύτερο weekend του, με σύνολο στα 36.834) και -30% για το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» (10.124 εισιτήρια από 69 οθόνες στο τέταρτο weekend του, με σύνολο στα 137.929). Αν προσθέσουμε την παρουσία των «Minions» στην ένατη θέση του top 10 (2.780 εισιτήρια από 28 οθόνες στο όγδοο weekend τους, με σύνολο στα 281.918), πέφτουμε στα γόνατα και κάνουμε επικλήσεις στην εισπρακτική δύναμη των… ανηλίκων!
Στην τέταρτη θέση έκανε ένα εξαιρετικό ντεμπούτο ο «Γιος του Σαούλ», το ευνοούμενο της κριτικής (πολύ καιρό είχαμε να δούμε τόσα «πεντάρια» εκεί έξω…) δράμα Ολοκαυτώματος, που σε 4 μόλις αίθουσες προσείλκυσε 5.352 θεατές στα ταμεία (καλύτερο screen average του τετραημέρου, προφανώς). Στην πέμπτη θέση, μετά από τέσσερα weekend, ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου δείχνει τα πρώτα σημάδια κόπωσης, με πτώση 44% και 5.128 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Με τα 51.902 εισιτήρια του συνόλου του, είναι ήδη η πιο εμπορική δουλειά του σκηνοθέτη στην Ελλάδα (δεν υπολογίζουμε κάτι «Φίλους»…) και οδεύει με σχετική σιγουριά προς τα 60.000.
Για την… τιμή των όπλων θα ασχοληθούμε με τα υπόλοιπα φιλμ που συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα του προηγούμενου τετραημέρου. Από το #6, ο «Τελευταίος Κυνηγός Μαγισσών» έχασε το 57% της δύναμής του, έκανε 4.437 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και έχει φτάσει τα 45.483. Από το #7, οι «Δίδυμοι Θρύλοι» είδαν μια θεαματική πτώση της τάξης του 66% (στο δεύτερο weekend τους!), έκοψαν 3.894 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και το σύνολό τους βρίσκεται στα απογοητευτικά 23.223. Το new entry «Μια Φορά το Χρόνο» (φωτό) πάτωσε στο #8, με 3.708 εισιτήρια (από 19 οθόνες), κάνοντας κάθε… Χριστιανό να απορεί γιατί βγήκε χριστουγεννιάτικη «αμερικανιά» στα μέσα του Νοέμβρη! Όσο για τη θέση #10, βρίσκουμε τη «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο που έκοψε 2.248 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και μετράει ένα ικανοποιητικό σύνολο 42.725 εισιτηρίων, δηλαδή όχι κάτι εκτοξευμένο (λόγω καστ) σε σχέση με τα νούμερα που είχε κάνει η «Τέλεια Ομορφιά». Τα ξαναλέμε την ερχόμενη Δευτέρα για τη συνέχιση της κυριαρχίας του Τζέιμς Μποντ.