FreeCinema

Follow us
08.0112:30

Όσκαρ 2013: Ούτε σε μάγισσες, ούτε σε χαρτορίχτρες!


Μην πας σε τίποτε από τα δύο, άδικα θα τα σκάσεις! Στα πρόθυρα των υποψηφιοτήτων για τα φετινά Όσκαρ, οι οποίες ανακοινώνονται την Πέμπτη το απόγευμα, το FREE CINEMA μπαίνει στον κόπο να μαντέψει τις λίστες για τις βασικές κατηγορίες, που φέτος περισσότερο ασαφείς είναι παρά χαρακτηρίζονται από κάτι το «θριλερικό»…

Σε αντίθεση με αρκετές από τις τελευταίες χρονιές, όπου ένα φαβορί ξεχώριζε από τόσο νωρίς, σε σημείο να καταντά βαρετό το ξενύχτι για τη ζωντανή μετάδοση της τελετής απονομής, το οσκαρικό 2013 περιγράφεται κυρίως με μια λέξη: θολούρα!

Ξέρουμε τις βασικές, επικρατέστερες ταινίες. Δεν φανταζόμαστε καν τον τελικό αριθμό των υποψήφιων φιλμ! Πέραν του δεύτερου γυναικείου ρόλου (που θα κάνει τους πάντες να ουρλιάξουν αν πάει σε άλλη!), κανένας ηθοποιός δεν στέκει ως το απόλυτο φαβορί στις υπόλοιπες κατηγορίες ερμηνειών! Στο σκότος και η τελική πεντάδα του σκηνοθέτη… Τι σημαίνουν όλα αυτά; Προφανέστατα, πέρσι δεν υπήρξε Η ταινία που αγαπήθηκε πραγματικά. Άρα, τα γούστα είναι μοιρασμένα. Απόλυτα. Και ένας Θεός ξέρει πόσο κακή επίδραση είχε το νέο σύστημα ψηφοφορίας μέσω internet για τα μέλη της Ακαδημίας, που έλαβαν και μια κάποια παράταση γιατί… τίποτε δεν δούλευε σωστά και τα πήραν στο κρανίο! Ακόμη και αυτό μπορεί να είναι ένας σοβαρός παράγοντας που θα επηρεάσει τα όσα ακούσουμε αυτή την Πέμπτη…

Επίσης παράδοξο για τη χρονιά που μας πέρασε, οι Ενώσεις Κριτικών της Αμερικής το πήραν από… εγωισμό και ψήφισαν το μακρύ τους και το κοντό τους, διαστρεβλώνοντας απίστευτα την εικόνα των δήθεν προγνωστικών, που οι υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες μετέτρεψαν, επίσης, σε μπάχαλο. Όχι πως τα τελευταία είναι και κάτι το διαφορετικό.

Με ένα σχετικό ρίσκο του στιλ «μπορεί και να μας πάρουν με τις τομάτες», λοιπόν, αυτές είναι οι δικές μου προβλέψεις για τις έξι σημαντικότερες κατηγορίες, οι υποψηφιότητες των οποίων θα ανακοινωθούν την Πέμπτη το απόγευμα. Θα υπάρξει update και επιπλέον post στις ερχόμενες μέρες, όπου θα παραδέχομαι το πόσο ρεζίλι έγινα ή την κατάκτηση του Χόλιγουντ από εξωγήινο είδος ζωής που προσγειώθηκε στον πλανήτη μας «in peace», μην ανησυχεί κανείς!

Les Miserables

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Αν η κατηγορία αυτή έμενε στην παραδοσιακή πεντάδα, όπως παλιά, αυτές θα ήταν (δαγκωτό) οι υποψήφιες ταινίες:

Les Misérables
Argo
Lincoln
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty

Το πρώτο ακόμη με εκπλήσσει… αδιάφορα, το δεύτερο με εντυπωσίασε σαν δουλειά είδους (αλλά και για το αποτέλεσμα που έβγαλε από το καστ ο σκηνοθέτης), το τρίτο είναι μια από τις πιο βαρετές και… στον αυτόματο πιλότο ταινίες του Σπίλμπεργκ ever, το τέταρτο είναι αυτή η «εναλλακτική» κομεντί – χαριτωμενιά της χρονιάς που επιτρέπει στα μέλη της Ακαδημίας να το παίζουν cool και το πέμπτο είναι το μιλιτέρ déjà vu του χειρότερου, ίσως, Όσκαρ καλύτερης ταινίας των τελευταίων ετών! Εάν αυτά είναι τα μεγάλα φαβορί, στήστε και μια τσόχα το βράδυ της απονομής, η βραδιά δεν θα περάσει εύκολα…

Τώρα, επειδή οι ταινίες θα είναι περισσότερες από πέντε, ακολουθούν αυτά εδώ:

Life of Pi
Django Unchained

Η ταινία του Λι προσφέρει το οσκαρικό θέαμα, αυτό που ζητάει ο θεσμός, με επαγγελματισμό και ήθος. Και η ταινία του Ταραντίνο υμνεί τη μαγκιά στην Τέχνη του ικανότερου θεατή – κινηματογραφιστή στον πλανήτη. Για μένα, αυτές οι επτά ταινίες θα ήταν αρκετές για να ολοκληρώσουν τη λίστα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, το άγνωστο! Αν βασιστούμε στη δεκάδα των υποψηφιοτήτων για το Producers Guild, η όποια – αριθμητικά – λίστα της καλύτερης ταινίας θα συμπληρωθεί από τα: Beasts of the Southern Wild, Moonrise Kingdom και Skyfall. Με αυτή τη σειρά, θεωρώ. Ελάχιστη δυνατότητα να γίνει spoiler από άλλα φιλμ; Τότε μιλάμε για το The Master ή το The Impossible. Τρελό ενδεχόμενο να την δουν αλά Χρυσή Λίμνη meets «Γουστάρω και αγγλικούς υπότιτλους, αγάπη μου» τα μέλη της Ακαδημίας; Τότε υπολογίζετε στο Amour. Αλλά, και πάλι, μου φαίνεται αδύνατο να ανατραπεί η δεκάδα των παραγωγών φέτος.

ARGO

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Το Guild του κλάδου ανακοινώνει την πεντάδα του σήμερα, οπότε θα προκύψει και update. Προσωρινά, έχουμε τρεις που το παίζουν σίγουροι: Μπεν Άφλεκ (Argo), Κάθριν Μπίγκελοου (Zero Dark Thirty) και Στίβεν Σπίλμπεργκ (Lincoln). Ο πρώτος είναι ηθοποιός. Θέλεις να σου θυμίσω τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ; Τον Κέβιν Κόστνερ; Το Μελ Γκίμπσον; Θέλεις να φτάσω μέχρι τον Κλιντ Ίστγουντ για να πιάσεις το point;

Ποιοι θα κλείσουν την πεντάδα, όμως; Ο τέταρτος πρέπει να είναι ο Ανγκ Λι (Life of Pi) και η λογική (και καλά) λέει πως ο πέμπτος θα είναι ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ (Silver Linings Playbook). Το αν θα μείνει απ’ έξω ο νικητής του 2011, Τομ Χούπερ (Les Misérables), θα είναι για μένα μια από τις λίγες φετινές εκπλήξεις, καθώς το φιλμ δείχνει πως θα έχει τις περισσότερες υποψηφιότητες (μεγάλη η κόντρα με το Lincoln εδώ) και ταιριάζει απόλυτα στο προφίλ των ταινιών που… αγαπούσε ο θεσμός. Νομίζω πως η πεντάδα θα κλείσει με τον Χούπερ και όχι τον Ράσελ.

UPDATE: Ευχαριστώ τους σκηνοθέτες – μέλη του DGA που, τελικά, συμφώνησαν με την πεντάδα μου και έβαλαν μέσα τον Τομ Χούπερ. Ενισχύεται και η οσκαρική πεντάδα προς αυτή την κατεύθυνση. Για να δούμε…

Lincoln

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Ντάνιελ Ντέι-Λιούις (Lincoln)
Χιού Τζακμαν (Les Misérables)
Ντενζέλ Γουόσινγκτον (Flight)
Τζον Χοκς (The Sessions)
Μπράντλεϊ Κούπερ (Silver Linings Playbook)

Θα έλεγα πως αυτή η πεντάδα έχει κλείσει. Κάποιοι θα αντικαθιστούσαν τον τελευταίο με τον Χοακίν Φίνιξ (The Master). Το ίδιο του το σινάφι του γύρισε την πλάτη στις υποψηφιότητες των SAG, σχεδόν εκπληρώνοντας την επιθυμία του να μην είναι στα Όσκαρ. Και για τον κωλοπαιδισμό του, προφανώς. Εγώ θα πρόσθετα και για την υπερβολική έκθεση του χειρότερου εαυτού του στην οθόνη. Γράψε κυριολεκτικά στο «εαυτού».

jennifer-lawrence-silver-linings-playbook

ΠΡΩΤΟΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Τζένιφερ Λόρενς (Silver Linings Playbook)
Τζέσικα Τσάστεϊν (Zero Dark Thirty)
Ναόμι Γουάτς (The Impossible)
Μαριόν Κοτιγιάρ (De Rouille et d’Os)
Κουβένζανε Γουάλις (Beasts of the Southern Wild)

Κλεισμένη πεντάδα. Για το βραβείο θα σφαχτούν άγρια οι δύο πρώτες. Στην έκτη θέση, μάλλον, παραφυλάει η Έλεν Μίρεν (Hitchcock), την οποία υποστηρίζει ο κλάδος της και οι Χρυσές Σφαίρες. Ενδεχόμενο spoiler από την Εμανουέλ Ριβά (Amour), τη γηραιότερη της χρονιάς.

Django Unchained_Waltz

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Κριστόφ Βαλτς (Django Unchained)
Τόμι Λι Τζόουνς (Lincoln)
Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν (The Master)
Ρόμπερτ Ντε Νίρο (Silver Linings Playbook)
Μάθιου ΜακΚόναχεϊ (Magic Mike)

Μια κατηγορία συνήθως ψόφια, που φέτος είναι ένα από τα μεγάλα θρίλερ! Υπήρχαν ωραίοι ρόλοι και πληθώρα ερμηνειών, άρα η άνωθεν πεντάδα ενδέχεται να τιναχτεί στον αέρα. Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ (Skyfall) και ο Άλαν Άρκιν (Argo) πλασάρονται καλύτερα σε αρκετές λίστες προγνωστικών (αντικαθιστώντας τα δύο τελευταία ονόματα), κυρίως λόγω υποψηφιότητας στα SAG. Αν προκύψει τρελό spoiler, βλέπε Ράσελ Κρόου (Les Misérables) και Τζον Γκούντμαν (Flight).

Les Miserables_Anne

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Ανν Χάθαγουεϊ (Les Misérables)
Ανν Χάθαγουεϊ (Les Misérables)
Ανν Χάθαγουεϊ (Les Misérables)
Ανν Χάθαγουεϊ (Les Misérables)
Ανν Χάθαγουεϊ (Les Misérables)

Έγινα κατανοητός; Αν προσθέσουμε και την Catwoman στο The Dark Knight Rises, έπρεπε να της το στείλουν στο σπίτι, να μην αγχώνονται και οι υπόλοιπες… Οι οποίες θα είναι οι:

Σάλι Φιλντ (Lincoln)
Έλεν Χαντ (The Sessions)
Νικόλ Κίντμαν (The Paperboy)
Μάγκι Σμιθ (Best Exotic Marigold Hotel)

Ουσιαστικά, είναι η πεντάδα του SAG. Δεν δείχνει να αλλάζει. Η τελευταία θα μπορούσε να ανησυχήσει από το σιωπηλό ρεύμα που δείχνει να έχει η Ανν Ντάουντ (Compliance), το πιο ουσιαστικό outsider της χρονιάς για την κατηγορία αυτή.

Μεθαύριο θα δούμε πως τα πήγαμε. Και να ευχηθώ και καλή επιτυχία στον Ράιαν Τζόνσον (Looper) για μια υποψηφιότητα στο πρωτότυπο σενάριο, ρε γαμώτο!