FreeCinema

Follow us
28.1223:00

Ελληνικό box-office: Η «Φόνισσα»… «έπνιξε» και τα Χριστούγεννα!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα δεν χαμπάριασε από χριστουγεννιάτικο κλίμα και παρέμεινε στην κορυφή για τέταρτη φορά!

Συγκριτικά με το ίδιο χρονικό διάστημα (τετραημέρου) πέρσι (75.038 εισιτήρια), τα ταμεία «πετάνε»! Κι ας σημειώθηκε μια ελαφρά πτώση από τα 119.167 του προηγούμενου box-office report στα 108.441 για το τετραήμερο των φετινών Χριστουγέννων. Που μαζί με την εορταστική επίσημη αργία της Δευτέρας, έπιασαν σύνολο 135.902 εισιτηρίων (115.500 ήταν τα περσινά). Επειδή αυτό που ακολουθεί θα ήθελε (κανονικά) μια εξίσωση του Αϊνστάιν για να περιγράψει με ακρίβεια τα πεπραγμένα, ξεχνάμε ποσοστά πτώσης ή ανόδου, κάνω (και) σούμα πενθημέρου και στο συνολικό καριέρας (μέχρι στιγμής) υπολογίζω και μέχρι την χθεσινή Τετάρτη (το οποίο σημαίνει πως θα κλείσω με σχόλιο για τα previews του «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, το οποίο έπαιξε Τρίτη και Τετάρτη).

Έτσι, ούτε καν τα Χριστούγεννα μπόρεσαν να κόψουν τη «ρέντα» που έχει η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα, η οποία μέτρησε ακόμη 19.951 εισιτήρια (από 104 οθόνες). Μία διόλου εορταστική ταινία, που έχει κερδίσει το κοινό και μπορούμε να πούμε πως καταργεί με τον πλέον αποκαλυπτικό τρόπο το στερεότυπο σκεπτικό του φόβου της διανομής περί εποχής, genre και timing. Παρασκευή (5.789) και Σάββατο (6.123) πέτυχε τα καλύτερα score, προσθέτοντας και 4.275 την ημέρα των Χριστουγέννων. Μέχρι και χθες είχε κόψει 334.029 εισιτήρια και οδεύει με φιλοδοξίες για μια τετρακοσάρα, νούμερο σαφώς άπιαστο ακόμη και με βάση τις προβλέψεις της παραγωγής του φιλμ! Ακολουθεί το επίσης ελληνικό και… πιο γιορτινό (ακόμη και μ’ αυτό το γκάου στόρι) «Κουραμπιέδες από Χιόνι», με 16.902 εισιτήρια (από 96 οθόνες). Εδώ η συμπεριφορά είναι σίγουρα περισσότερο οικογενειακή, κοινώς του weekend (6.315 και 5.003, στις αντίστοιχες μέρες), ενώ την ημέρα των Χριστουγέννων πρόσθεσε ακόμη 7.116 (!) εισιτήρια. Σύνολο μέχρι και χθες στα 77.602. Κι αυτό ένα μεγάλο ξάφνιασμα (το γεγονός ότι θα πιάσει κατοστάρα)! Στο #3 έκανε ντεμπούτο το sequel του «Aquaman» (φωτό), κόβοντας 16.495 εισιτήρια (από 98 οθόνες). Καλύτερη απήχηση είχε στο σαββατόβραδο (5.305), ενώ πρόσθεσε και 4.053 την ημέρα των Χριστουγέννων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσέλευση στις 3D προβολές του τετραημέρου: 638 εισιτήρια (από 10 απλές οθόνες) και 1.091 (από 2 οθόνες ATMOS). Το τρισδιάστατο (αν δεν φέρει την υπογραφή του Τζέιμς Κάμερον) αποτελεί παρελθόν… Έκλεισε πρώτη εβδομάδα προβολής στα 33.038 εισιτήρια. Όταν η πρώτη ταινία, στα μέσα Δεκεμβρίου του 2018, έκανε ποδαρικό τετραημέρου στα 53.858 εισιτήρια (από 186 οθόνες). Πλέον, υπάρχει πρόβλημα με τα κομιξάδικα.

Στο #4 συναντάμε για πρώτη φορά τον «Καπετάν Μιχάλη» του Κώστα Χαραλάμπους (φωτό). Έκοψε 15.238 (από 97 οθόνες) στο τετραήμερο και πρόσθεσε και 3.863 την ημέρα των Χριστουγέννων. Μόνο το σαββατόβραδο έπιασε 5.933. Ούτε με το άνοιγμα της «Φόνισσας» θα συγκρίνω, ούτε και μ’ εκείνο του «Λούγκερ» του ιδίου σκηνοθέτη (μέγα «λουκέτο» το 2021). Έκλεισε πρώτη εβδομάδα προβολής στα 34.235 εισιτήρια. Μπορεί να μην ακούγεται και τόσο θριαμβευτικό, αλλά αν κρίνουμε κι από το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, θα πρότεινα στην παραγωγή να κάνει ένα ευχέλαιο (ή όπως τα λένε όλα αυτά…). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Γουόνκα», με 14.111 εισιτήρια (από 127 οθόνες). Τα 8.288 προήλθαν από τις μεταγλωττισμένες προβολές (και από 85 οθόνες). Έξυπνη κίνηση, που έδωσε ώθηση στο οικογενειακό κοινό. Την ημέρα των Χριστουγέννων το είδαν ακόμα 2.767 θεατές και μέχρι χθες είχε φτάσει τα 57.350 συνολικά. Αξιοπρεπές.

Προχωράμε με τετραψήφια νούμερα… Στο #6 το ρωσικό animation «Ο Καρυοθραύστης και η Μαγική Φλογέρα» με 4.884 εισιτήρια (από 73 οθόνες) κι ένα εξτραδάκι 390 από την ημέρα των Χριστουγέννων. Σου λέει, ο Τσαϊκόφσκι είναι βαθιά ριζωμένος στην κουλτούρα του ελληνικού κοινού (#sarcasm). Σύνολο μέχρι και χθες στα 15.259 εισιτήρια. Ακολουθεί η επίσης animated «Ευχή» της Disney με 4.388 εισιτήρια (από 54 οθόνες), συν 509 από την ημέρα των Χριστουγέννων. Παραμένει μικρό για τις αναλογίες των παραγωγών του studio το (μέχρι και χθες) σύνολο των 65.253 εισιτηρίων. Στο #8 συναντάμε τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ (φωτό), η οποία (πλειοψηφικά) υμνείται από το κοινό, χωρίς να υπάρχουν και οι λίγοι… φρικαρισμένοι που είδαν «πεντάστερα» και έσπευσαν, δίχως να έχουν προηγούμενη επαφή με τον φιλμικό κόσμο του σκηνοθέτη (στο «Κάτω από το Δέρμα», στο διάλειμμα, αδειάζανε τα σινεμά, οπότε εδώ τολμώ να πω ότι υπάρχει σοβαρή βελτίωση – και κατανόηση). 3.997 εισιτήρια (από 17 οθόνες) στο τετραήμερο, με πιο δυνατό το σαββατόβραδο (1.700), αλλά και επιπλέον 1.054 την ημέρα των Χριστουγέννων. Σύνολο μέχρι και χθες στα 18.119. Θα χρειαστεί να έχει διάρκεια παρουσίας σε κάποιες αίθουσες, ώστε να πάρει ξανά ώθηση με τις υποψηφιότητες των Όσκαρ, για να πλησιάσει την «Ανατομία μιας Πτώσης» (η οποία συνεχίζεται για δέκατη έβδομη εβδομάδα κι έχει φτάσει τα 57.123 εισιτήρια!). Στο #9, ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω πως το εξαιρετικό παιδικό animation «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» έχει φτάσει σε σύνολο τα 31.183 εισιτήρια, μόλις! Τετραήμερο στα 3.407 εισιτήρια (από 52 οθόνες), έβαλε μέσα ακόμα 959 θεατές την ημέρα των Χριστουγέννων και, ειλικρινά, σπάω το κεφάλι μου να καταλάβω τι πήγε τόσο λάθος, σε μια περίοδο ιδανική για τέτοιο έργο! Η «Τελευταία Παμπ» του Κεν Λόουτς, με 1.775 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και επιπλέον 607 από την ημέρα των Χριστουγέννων, ολοκληρώνει τούτο το top 10. Σύνολο στα 15.553 μέχρι και χθες.

Μιας που καλύψαμε και ολόκληρο το επταήμερο, αυτό σημαίνει πως μπορούμε να δούμε και το αποτέλεσμα των previews του «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, που έπαιξε χθες και προχθές, σημειώνοντας μεγάλη προσέλευση (υπήρξαν και sold-out σε κάποιες αίθουσες). Τη Τρίτη έκοψε 8.385 εισιτήρια και την Τετάρτη έφτασε τα 8.475. 16.860 εισιτήρια σε δύο μέρες, λοιπόν. Είναι μεγάλο το νούμερο και οι προβολές έκαναν τη δουλειά που έπρεπε: το word of mouth στα social χτύπησε κόκκινο! Είναι δύσκολο να συγκρίνουμε το παραπάνω σύνολο με άλλα previews adult και ιδιαίτερα anticipated τίτλων. Στις αρχές Φεβρουαρίου του 2019, η «Ευνοούμενη» του Λάνθιμου είχε προβολές σε 2 μόλις οθόνες, με τετραήμερο 7.890 εισιτηρίων, ενώ μπορώ να επικαλεστώ και το παράδειγμα της «Φάλαινας» του Ντάρεν Αρονόφσκι, με 4.471 εισιτήρια (από 6 οθόνες), από τις αρχές του φετινού Ιανουαρίου. Η νέα ταινία του Λάνθιμου, αναλογικά, δείχνει να… αφήνει τη σκόνη σε αυτά τα δύο παραδείγματα, όμως, στην προκειμένη μιλάμε για 59 οθόνες! Do the math.