Ελληνικό box-office: Η «Φόνισσα» ξανά στην κορυφή (με απώλειες).
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα διατηρεί το ισχυρό της προβάδισμα στο #1, αλλά με μια αναπάντεχη πτώση που χαρακτηρίζει (και) τη γενικότερη προσέλευση στα σινεμά.
Συγκριτικά με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι (92.059 εισιτήρια), βέβαια, η κατάσταση είναι βελτιωμένη. Αλλά σημειώνεται η πτώση από τα 126.536 του προηγούμενου box-office report στα 119.167 του τετραημέρου που μας πέρασε, το οποίο είχε σοβαρή ενίσχυση από κάργα εορταστικό mainstream και… την καλύτερη ταινία τούτης της σεζόν! Στην τελική, όμως, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα (-43%) ήταν η ταινία που προτιμήθηκε και πάλι από τους περισσότερους θεατές. 37.616 εισιτήρια (από 121 οθόνες), με δυνατό weekend (12.473 και 11.293, στις αντίστοιχες μέρες) και Αττική (19.596 εισιτήρια, από 50 οθόνες) να έχει ένα στοιχειώδες προβάδισμα. Σύνολο στα 268.098, ενώ διανύει μόλις την τρίτη εβδομάδα προβολής της! Έχει ακόμα δύο εβδομάδες για να αποδείξει αν μπορεί να ξεπεράσει τα τετρακοσάρια του «Οπενχάιμερ» ή της «Barbie». Χλωμό έως το τέλος του 2023, αλλά το έργο θα συνεχίζεται και από Γενάρη…
Στο #2 ξεκίνησε το οικογενειακό και πλέον φαντασμαγορικό για τις γιορτές μιούζικαλ «Γουόνκα», κόβοντας 20.901 εισιτήρια (από 181 οθόνες). Δύσκολο πολύ αυτό το genre για τη χώρα μας και δεν είναι εύκολο να βρεθεί αντιστοιχία (θα ήταν ελαφρώς άδικο να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα των 25.302 εισιτήριων – από 146 οθόνες – για το opening του «Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ», από τα μέσα του περσινού Απρίλη), καθώς εδώ οι μεταγλωττισμένες στα ελληνικά προβολές του κατάφεραν να προσελκύσουν και ένα πιο παιδικό κοινό. If you ask me, και να… σώσουν το φιλμ, καθώς τα 9.142 (από 95 οθόνες) προέρχονται από αυτές. Την Κυριακή (3.996), μάλιστα, οι dubbed προβολές έκλεψαν την παράσταση. Η τρέχουσα εβδομάδα μέχρι και τα Χριστούγεννα είναι το μεγάλο «χαρτί» που έχει να παίξει στα ταμεία.
Αν τα εισιτήρια του «Γουόνκα» είναι οριακά ικανοποιητικά, τότε εκείνα για την πρεμιέρα του ελληνικού «Κουραμπιέδες από Χιόνι» είναι… αστρονομικά! Έκοψε 19.984 (από 105 οθόνες), με σημαντικό μέρος αυτών να έχει προέλθει από τα VILLAGE Cinemas, τα οποία προώθησαν ιδιαίτερα τούτη την παραγωγή και το κοινό τους… προφανώς δεν διαβάζει κριτικές! Λειτούργησε καλύτερα στο weekend (7.775 και 6.964, στις αντίστοιχες μέρες) ως καθαρά οικογενειακό θέαμα. Είναι περίπτωση κινηματογραφικού πειράματος που δεν είχαμε ξαναδεί στη χώρα μας και το πώς θα κινηθεί (και) στις επόμενες μέρες αποτελεί ένα μέγα μυστήριο. Προσωπικά, πριν από το άνοιγμά του, το έβλεπα χαμηλότερα από τα εκατό χιλιάρικα καριέρα. Και παραμένω σε μια τέτοια πρόβλεψη, η οποία δεν είναι καθόλου απαξιωτική. Διότι θα μπορούσε και να «έκλεινε» με κάνα πενηντάρι…
Στο #4 βρέθηκε το παιδικό animation «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» (-45%), κόβοντας 6.939 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Ένα μέρος του κοινού του μάλλον «μετακόμισε» στους δύο άνωθεν τίτλους ή και σε μία ακόμη παιδική πρεμιέρα που θα συναντήσουμε λίγο πιο κάτω, όμως, και πάλι, η υποδοχή του ελληνικού κοινού γι’ αυτή την παραγωγή της Illumination είναι απαράδεκτη, λες και πρόκειται για μία οποιαδήποτε «αρπαχτή» του genre από την ελληνική διανομή! Σύνολο στα 21.772 μέχρι στιγμής. Άφωνος! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η πρωτοεμφανιζόμενη «Ζώνη Ενδιαφέροντος» (φωτό), το αριστούργημα του Τζόναθαν Γκλέιζερ που κάνει το κοινό να παραμιλάει (δεν έχω ξαναδεί τέτοια σχόλια στα social!) και σίγουρα θα έχει λαμπρή πορεία, καθώς σταδιακά μπαίνει με δύναμη στην κούρσα των μεγάλων κινηματογραφικών βραβείων του 2024. Τα 6.414 εισιτήρια (από 14 οθόνες) δεν είναι και για να θριαμβολογούμε, όμως, υπάρχει αισιοδοξία. Το σαββατόβραδο (2.629) τράβηξε την περισσότερη προσοχή, φυσικά. Αν θέλουμε να δούμε πρόσφατα φιλμικά παραδείγματα και το πώς κινήθηκαν, στις αρχές Σεπτέμβρη η «Ανατομία μιας Πτώσης» (του Χρυσού Φοίνικα των Καννών) είχε ανοίξει με 12.583 εισιτήρια (από 26 οθόνες), ενώ προ τριών εβδομάδων τα «Πεσμένα Φύλλα» του Άκι Καουρισμάκι (στο πιο… αισθηματικούλι του από ποτέ!) είχαν ανοίξει με 5.880 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Και τα δύο φιλμ, πάντως, ήταν σαφώς πιο εύπεπτα από το έργο του Γκλέιζερ, που θεματικά… τρομάζει λίγο. Όσο για τα σύνολα των δύο προαναφερθέντων τίτλων, είναι 56.486 και 17.634. Η «Ζώνη» θα κινηθεί στα επίπεδα του πρώτου. Και μακάρι ακόμη παραπάνω…
Τηρουμένων των αναλογιών της περιόδου, τα animated φιλμ που ακολουθούν έκαναν ψιλολοΐδια. Νέα είσοδος στο #6 για το ρωσικό «Ο Καρυοθραύστης και η Μαγική Φλογέρα» (φωτό) (4.888 εισιτήρια, από 50 οθόνες) και από το #7 η «Ευχή» (-52%) της Disney έκοψε 4.657 εισιτήρια (από 61 οθόνες), με το σύνολό της να φτάνει το αναιμικό (για το studio και το genre) νούμερο των 56.326 εισιτηρίων. Άγρια πτώση (-61%) σημείωσε ο «Ναπολέων» του Ρίντλεϊ Σκοτ, με 4.017 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Τρισάγιο να κάνουν για το σύνολο των 107.097 εισιτηρίων, με τόσο άσχημο word of mouth. Στο #9, το νεανικό slasher «Thanksgiving» (-53%) σχεδόν εξαϋλώθηκε στο δεύτερο τετραήμερό του, κόβοντας 3.699 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Σφαγμένο και το σύνολό του, στα 16.068. Και κλείνουμε το top 10 με την «Τελευταία Παμπ» του Κεν Λόουτς (-33%) και 3.153 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Με τόσο μικρό άνοιγμα που είχε στο πρώτο της τετραήμερο, πόσο να πέσει, πια… Σύνολο στα 10.281, από τους… τελευταίους σκληροπυρηνικούς fans του σκηνοθέτη (που, έστω, αναγνώρισαν ότι τούτο το φιλμ δεν τιμά το όνομά του).