FreeCinema

Follow us
28.1110:35

Όσκαρ είναι και γυρίζει…


… για 85η φορά, στην απονομή του προσεχούς Φεβρουαρίου, για τους καλύτερους (;) της χρονιάς που εκπνέει. Που θα πάει; Κάτι παραπάνω από ένα μήνα πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων (10 Ιανουαρίου), τολμάμε να προβλέψουμε τους φετινούς διεκδικητές των πιο διάσημων κινηματογραφικών βραβείων.

Το βαρύ πυροβολικό

Ή αλλιώς, τα ακριβοθώρητα, χολιγουντιανά φιλμικά πλάσματα, στα οποία τα μεγάλα studios στοιχηματίζουν, επενδύοντας τα μάλα στην οσκαρική καμπάνια καθενός.

Μέσα στο Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, λοιπόν, αποκαλύφθηκαν στους κριτικούς, καθώς και στα μέλη τόσο της Ακαδημίας (που ψηφίζει και δίνει τα Όσκαρ), όσο και των διαφόρων Σωματείων (Ηθοποιών, Σκηνοθετών, Σεναριογράφων κ.ο.κ.) – λειτουργών της 7ης Τέχνης, δύο από τα πιο πολυαναμενόμενα – ως πρωταγωνιστές της φετινής, οσκαρικής κούρσας – φιλμ, δικαιώνοντας και με το παραπάνω την αμέριστη υποστήριξη των παραγωγών τους.

Αφενός, το πολυσυζητημένο μιούζικαλ «Οι Άθλιοι», της Universal και του ήδη οσκαρούχου Τομ Χούπερ («Ο Λόγος του Βασιλιά»), ο οποίος απαίτησε από τους πρωταγωνιστές του να ερμηνεύσουν τα τραγούδια τους ζωντανά on camera, προκάλεσε ρίγη συγκίνησης και πολλαπλά κύματα δακρύων και χειροκροτημάτων (ακόμα και μετά το τέλος κάθε τραγουδιού!). Οι κριτικοί, που μοιράστηκαν συγκρατημένα τον ενθουσιασμό τους στο twitter (αφού δεν τους επιτρέπεται κανονική κριτική πριν από την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες), το αντιμετωπίζουν ως το απόλυτο φαβορί στις κατηγορίες Ταινίας και Πρώτου Ανδρικού Ρόλου, για το Χιού Τζάκμαν, ενώ άφησαν να εννοηθεί πως η Ανν Χάθαγουεϊ ουσιαστικά κρατά ήδη στα χέρια της το Όσκαρ Δεύτερου Ρόλου. Το φιλμ, που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου, μακρόβιου και πολυβραβευμένου θεατρικού – εμπνευσμένου από το περίφημο μυθιστόρημα του Βίκτορος Ουγκώ – μιούζικαλ, βέβαια, αναμένεται να παίξει δυνατά και σε όλες τις άλλες μεγάλες (Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου, Μοντάζ, Δεύτερων Ρόλων για τους Ράσελ Κρόου, Σαμάνθα Μπαρκς και Αμάντα Σάιφριντ) και λοιπές τεχνικές (Σκηνικά, Κοστούμια και τα συναφή) κατηγορίες.

Χαράς ευαγγέλια, λοιπόν, για τη Universal, που διαθέτει επίσης στο οπλοστάσιό της και θα σπρώξει τα: «This Is 40» του Τζαντ Άπατοου (στο Διασκευασμένο Σενάριο), «Η Χιονάτη και ο Κυνηγός» (στις τεχνικές κατηγορίες, Κοστουμιών, Σκηνικών, Εφέ, αλλά και στο Τραγούδι), «Ted» του νυν οσκαρικού οικοδεσπότη, Σεθ ΜακΦάρλεϊν (στο Πρωτότυπο Σενάριο και τα Οπτικά Εφέ), και «Αγριότητα» του Όλιβερ Στόουν (όπου της… κάτσει).

Αφετέρου, οι πρώτες, άνευ embargo, αντιδράσεις στο «Zero Dark Thirty» της – πρώτης οσκαρούχου σκηνοθέτιδος – Κάθριν Μπίγκελοου («The Hurt Locker»), δεν αποκλείεται να έκαναν τη Sony ν’ ανοίξει σαμπάνιες! Τόσο ο Τοντ ΜακΚάρθι στο The Hollywood Reporter, όσο και ο Ρίτσαρντ Κόρλις στο Time, όχι μόνο έγραψαν διθυράμβους για το φιλμ, το οποίο – στα «όρια του ντοκιμαντέρ» ή της «κινηματογραφικής δημοσιογραφίας» – παρακολουθεί το δεκαετές, μετά την 11η Σεπτεμβρίου, κυνήγι σύλληψης και τιμωρίας του Οσάμα Μπιν Λάντεν, αλλά και το τοποθέτησαν στην κεφαλή της κούρσας Ταινίας και Πρώτου Γυναικείου Ρόλου, για την Τζέσικα Τσάστεϊν. Σαφώς, και αυτό αναμένεται να πρωτοστατήσει σε όλες τις λοιπές κατηγορίες, με περισσότερες πιθανότητες στο Σενάριο δια χειρός τού – επίσης οσκαρούχου – Μαρκ Μπολ και στους Δεύτερους Ρόλους, χάρη στους Τζέισον Κλαρκ και Τζένιφερ Ίλι.

Χαρμόσυνα τα νέα και για τη Sony, δηλαδή, που θα επιχειρήσει να παλέψει για μια περίοπτη θέση σε όλες τις κατηγορίες με το «Skyfall» του Σαμ Μέντες (και η αλήθεια είναι πως ο Δεύτερος Ρόλος και το Τραγούδι δεν πρέπει να αγνοήσουν τον Χαβιέρ Μπαρδέμ και την Αντέλ, αντίστοιχα), το εγκληματικά παραγνωρισμένο στο… Ελλάντα «Looper» του Ράιαν Τζόνσον (που έλαμψε στο Φεστιβάλ του Τορόντο και χαίρει ενθουσιώδους διαδικτυακής καμπάνιας), καθώς και στους Πρώτους Ρόλους, κυρίως, με τους Μέριλ Στριπ και Τόμι Λι Τζόουνς του «Ποτέ Δεν Είναι Αργά».

Η Warner, από την πλευρά της, έμαθε από πολύ νωρίς ποιο είναι το δυνατό οσκαρικό της χαρτί. Και είναι τόσο σίγουρη γι’ αυτό, που δε δίστασε να αναβάλει την πρεμιέρα τόσο του «Ο Μεγάλος Γκάτσμπι», όσο και του «Gangster Squad» για το 2013. Το βασισμένο, λοιπόν, σε ανορθόδοξα σινεφίλ αληθινή ιστορία (και δη, πώς, εν έτει 1980, η CIA και η καναδική μυστική υπηρεσία σκαρφίστηκαν το γύρισμα μιας ταινίας επιστημονικής φαντασίας στο… Ιράν, ως βιτρίνα τής εκεί αποστολής διάσωσης έξι φυγάδων Αμερικανών διπλωματών) και σκηνοθετημένο από τον – πρωταγωνιστή του – Μπεν Άφλεκ, «Argo», μύριζε από τα… γεννοφάσκια του Όσκαρ, αφού τα μέλη της Ακαδημίας, ηθοποιοί τα περισσότερα, έχουν αδυναμία τόσο στα σκηνοθετικά πονήματα συναδέλφων τους, όσο και στα δραματοποιημένα ιστορικά συμβάντα. Το οσκαρικό εκτόπισμα του «Argo» επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά στο Τορόντο, τον περασμένο Σεπτέμβρη, όπου κέρδισε το σεβασμό κοινού και κριτικών. Αναμένεται να δηλώσει το παρών σε όλες τις κατηγορίες, με τους Άφλεκ και Τζον Γκούντμαν να φλερτάρουν με αξιώσεις με τον Πρώτο και Δεύτερο Ανδρικό Ρόλο, αντίστοιχα, ενώ ο Άλαν Άρκιν θεωρείται αδιαφιλονίκητο φαβορί στον Δεύτερο.

Η Warner ποντάρει επίσης πολύ και προωθεί σε όλες τις κατηγορίες, το σφόδρα αμφιλεγόμενο «Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή» του Κρίστοφερ Νόλαν (χλωμό έως αδύνατο να τα καταφέρει μετά από τον αρνητικό σάλο του καλοκαιριού), το – αδοκίμαστο ακόμη, αλλά ήδη αμφισβητούμενο – «Hobbit: Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι» του Πίτερ Τζάκσον, αλλά και το «Cloud Atlas» των Τομ Τικβερ, Λάνα και Άντι Γουατσόφσκι, αν και ελάχιστους (μη σου πω κανέναν…) ενθουσίασε. Με στόχο τον Πρώτο Ανδρικό για τον Κλιντ Ίστγουντ, τον Δεύτερο Γυναικείο για την Έιμι Άνταμς και τον Δεύτερο Ανδρικό Ρόλο για τον Μάθιου Μακόναχεϊ, στοιχηματίζει εξάλλου στα «Trouble With the Curve» και «Magic Mike». Ο τελευταίος έχει ρεύμα!

Μια εκ των περσινών πρωταθλητών των Όσκαρ, χάρη στο θαυμάσιο «Οι Υπηρέτριες», αλλά και το ανεκδιήγητο «Άλογο του Πολέμου» (που ευτυχώς έφυγε με άδεια χέρια), η Disney / Dreamworks έμοιαζε φέτος αχτύπητη με αιχμή του δόρατός της, την υπέρ-φιλόδοξη βιογραφία (και ελπίζουμε όχι και αγιογραφία) «Lincoln» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, προτού, όμως, σκάσουν μύτη τα «Οι Άθλιοι» και «Zero Dark Thirty». Ακόμα κι έτσι, το τελευταίο επίτευγμα του Σπίλμπεργκ (που παρά τον υπέροχο περσινό «Τεν Τεν» του, μας έχει λείψει αβάσταχτα ως δεινός παραμυθάς), αφενός καταπιάνεται με μια τεράστια, εμβληματική προσωπικότητα της αμερικανικής Ιστορίας, από εκείνες στις οποίες η Ακαδημία αδυνατεί να αντισταθεί, και αφετέρου έτυχε (αντίθετα με το «Άλογο») θερμότατης κριτικής αποδοχής. Παίζει, φυσικά, σε όλες τις κατηγορίες, με τον Ντάνιελ Ντέι-Λιούις σε απόσταση αναπνοής από το τρίτο του κερδισμένο Όσκαρ στον Πρώτο Ρόλο και τους Τόμι Λι Τζόουνς, Σάλι Φιλντ και Γκλόρια Ρούμπεν να διεκδικούν με αξιώσεις την παρουσία τους στους Δεύτερους.

Κατά τα άλλα, η Disney περιμένει – δικαίως – πολλά (τουλάχιστον) στις τεχνικές κατηγορίες από τους «Εκδικητές» του Τζος Γουίντον, και (τουλάχιστον) στην Ταινία Κινουμένου Σχεδίου από το «Frankenweenie» του Τιμ Μπέρτον.

Στις περισσότερες από τις μεγάλες (αφού οι άσημοι πρωταγωνιστές δύσκολα θα σπάσουν τα στεγανά των πεντάδων ερμηνείας) και σε όλες τις δευτερεύουσες, τεχνικές κατηγορίες αναμένεται να πρωταγωνιστήσει και το «Η Ζωή του Πι» του Ανγκ Λι για τη Fox. Ταλαιπωρημένο για πολλά χρόνια σχέδιο, βασισμένο στο ομότιτλο (και για πολλούς αδύνατο να κινηματογραφηθεί) μυθιστόρημα του Γιαν Μαρτέλ, έγινε στα χέρια του Λι ένα υποβλητικό και αβίαστα συγκινητικό υπερθέαμα αφήγησης της συνύπαρξης, σε μια βάρκα εν μέσω του ωκεανού, ενός αγοριού και μιας τίγρης, το οποίο απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στο Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, όπου πρωτοπροβλήθηκε.

Ένας αλλά… τίγρης, λοιπόν, ο οσκαρικός διεκδικητής της Fox, η οποία στοχεύει, όμως, επίσης σε παρουσία στις υποψηφιότητες των γυναικείων ερμηνειών με τις Βαϊόλα Ντέιβις και Μάγκι Τζίλενχολ του «Won’t Back Down» (λέμε τώρα…), καθώς και σε εκείνες, τις δευτερεύουσες, των Εφέ (και όχι μόνο) για τον «Προμηθέα» του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Η Paramount, που πέρσι έκανε την τύχη της με το αγαπημένο (και τελικά βραβευμένο με 5 Όσκαρ) «Hugo» του Μάρτιν Σκορσέζε, φέτος τα βρήκε ολίγον σκούρα. Γιατί ναι μεν το «Flight» είναι η πρώτη κανονική, live action (και ουχί CGI, motion capture, high-tech κινούμενο σχέδιο) ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις εδώ και παραπάνω από μια δεκαετία, με πρωταγωνιστή τον Ντενζέλ Γουόσινγκτον σε ρόλο εθισμένου σε ουσίες πιλότου, αλλά φαντάζει πολύ… πεζή σε σχέση με τους ποικιλοτρόπως larger than life, στουντιακούς ανταγωνιστές της. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να χωρέσει στην κατηγορία της Ταινίας (ιδιαίτερα αν αυτή, όπως και πέρσι, προκύψει παρά λίγο δεκάδα) ως outsider, ενώ χτίζει σιγά – σιγά φήμη φαβορί στο Σενάριο και στον Δεύτερο Ρόλο για τον Τζον Γκούντμαν.

Μέσω της θυγατρικής της, πιο… καλλιτεχνικών προδιαγραφών, Paramount Vantage, η Paramount δεν αποκλείεται να τσιμπήσει και μερικές ακόμα υποψηφιότητες, ειδικά για τον – σε Δεύτερο Ρόλο που κλέβει την παράσταση – Τζέιμς Γκαντολφίνι στο «Not Fade Away».

Οι… οσκαροδαμαστές

Για τους αδελφούς Γουάινστιν της Weinstein Co. ο λόγος, που αποτελούν οσκαρική φυλή / μηχανή από μόνοι τους, αφού αμφότεροι, αλλά κυρίως ο Χάρβεϊ μοιάζει να έχει τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας τυλιγμένους στο μικρό του δαχτυλάκι! Θριάμβευσαν πέρσι με το «The Artist» και δεν αποκλείεται να κάνουν και φέτος το θαύμα τους, αφού «επιτίθενται» όχι με μια, ούτε με δυο, αλλά με πέντε ταινίες – τέσσερις εκ των οποίων είναι φτιαγμένες από την αφρόκρεμα της καθαρόαιμα αμερικάνικης κινηματογραφίας, ενώ η λοιπή μια αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες, διεθνείς επιτυχίες που σημείωσε ποτέ το σινεμά της Γαλλίας.

Πάρτε βαθιά ανάσα: το σφόδρα αμφιλεγόμενο (περισσότερο για το κοινό και λιγότερο για τους κριτικούς), εκκεντρικό στην καρδιά και πανέμορφο στην όψη, «The Master», σε σκηνοθεσία Πολ Τομας Άντερσον, ρίχνει φως στους ανθρώπους, και στις επιθυμίες και ανάγκες τους που γεννούν, ηγούνται και τροφοδοτούν τις αιρέσεις. Κέρδισε το Ασημένιο Λιοντάρι Σκηνοθεσίας και την Κούπα Volpi Ανδρικής Ερμηνείας, εξ ημισείας, για τους Χοακίν Φίνιξ και Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν (τους οποίους ο δαιμόνιος Χάρβεϊ σπρώχνει στα Όσκαρ για τον Πρώτο και Δεύτερο Ρόλο, αντίστοιχα) στο Φεστιβάλ Βενετίας, το Hollywood Film Award Δεύτερου Γυναικείου Ρόλου για την Έιμι Άνταμς και δεν αποκλείεται να δηλώσει παρόν σε όλες, μα όλες τις κατηγορίες!

Απέναντί του, στις περισσότερες, αν όχι όλες, μεγάλες και μικρές κατηγορίες, θα βρει σίγουρα το «Silver Linings Playbook» του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ, που λατρεύτηκε και βραβεύτηκε (ακριβώς όπως παλιότερα τα «Juno» και «Μονάκριβη») από το πάντα εύστοχο κοινό του Φεστιβάλ του Τορόντο. Με τους Γουάινστιν στον… πάγκο του, δύσκολα θα μείνει εκτός παιχνιδιού σε Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο και ίσως κάνει την έκπληξη στον Πρώτο και στον Δεύτερο Ανδρικό Ρόλο, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ και Ρόμπερτ Ντε Νίρο, αντίστοιχα. Εκεί, όμως, που είναι ασυναγώνιστο, είναι στον Πρώτο Γυναικείο Ρόλο, όπου η Τζένιφερ Λόρενς (που έγινε σταρ με το «Αγώνες Πείνας») έπαιζε χωρίς αντίπαλο, προτού η Τζέσικα Τσάστεϊν («Zero Dark Thirty») καταστήσει, για μία ακόμη φορά (μετά την περσινή μέχρι τέλους μονομαχία των Μέριλ Στριπ και Βαϊόλα Ντέιβις), την αναμέτρηση της συγκεκριμένης κατηγορίας, την πιο αμφίρροπη ολόκληρης της οσκαρικής κούρσας.

Η Weinstein Co. δε θα μπορούσε, εξάλλου, να μη διεκδικήσει όσο πιο πολλά κομμάτια της οσκαρικής πίτας μπορεί για το τελευταίο πόνημα του γεννημένου και αναθρεμμένου στα σπλάχνα της (από την εποχή της Miramax), αγαπημένου τρομερού παιδιού της. Τουτέστιν, αν και δεν έχει ακόμα περάσει το test της επαφής με το κοινό και του κριτικούς, μην εκπλαγείς αν το «Django Unchained» του Κουέντιν Ταραντίνο, με τους Τζέιμι Φοξ και Λεονάρντο Ντι Κάπριο, μαζέψει τελικά πανταχόθεν υποψηφιότητες. Το ίδιο ενδέχεται να καταφέρουν και οι «Άθικτοι», γαλλικός εμπορικός σίφουνας των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό, τον οποίο οι αδελφοί Γουάινστιν σπρώχνουν γενικώς για τα πάντα και όχι μόνο για τη – σίγουρη στα μάτια τους – Ξενόγλωσση Ταινία.

Οι μικροί στο μάτι, αλλά μεγάλοι στο (οσκαρικό) κρεβάτι

Με άλλα λόγια, τα σε παραγωγή ή διανομή των λεγόμενων mini majors, πιο μικρών και ανεξάρτητων εταιρειών, φτηνά κινηματογραφικά πλάσματα, που συνήθως χτίζουν τη φήμη τους στα ανά τον κόσμο Φεστιβάλ και προκύπτουν πιο τολμηρά και απέριττα καίρια.

Το απόλυτο φεστιβαλικό hit «The Sessions» του Μπεν Λιούιν και της Fox Searchlight είναι εμπνευσμένο από αληθινή ιστορία και παρακολουθεί την προσπάθεια ενός αξιαγάπητου, ανάπηρου άνδρα να ανακαλύψει τη χαρά του σεξ με τη βοήθεια αναπληρώτριας, σεξουαλικής παρτενέρ. Ο Τζον Χοκς («Στην Καρδιά του Χειμώνα») όχι μόνο έχει σίγουρη την υποψηφιότητα στον Πρώτο Ρόλο αλλά διεκδικεί με αξιώσεις και το Όσκαρ (ιδιαίτερα αν οι πρώτοι ψήφοι μοιραστούν ανάμεσα στους Ντέι-Λιούις και Τζάκμαν). Βέβαιη είναι και η παρουσία της Χαντ στον Δεύτερο Γυναικείο, ενώ δεν αποκλείεται το φιλμ να χωρέσει τόσο στην Ταινία, όσο και στο Σενάριο.

Έτερο δυνατό χαρτί της Fox Searchlight αποδείχθηκε το «Hitchcock», μυθοπλαστικό ντεμπούτο του ντοκιμαντερίστα Σάσα Γκερβάζι που, αν και δεν ενθουσίασε κριτικούς ή κοινό, διαθέτει όλα τα κατάλληλα συστατικά για να πρωταγωνιστήσει στην οσκαρική κούρσα: προσωπογραφία ενός θρυλικού, υπαρκτού πρωτομάστορα της Τέχνης του σινεμά, δύσκολα θα αγνοηθεί από την Ακαδημία, ιδιαίτερα όσον αφορά τις ερμηνείες του Σερ Άντονι Χόπκινς (στο ρόλο του Σερ Άλφρεντ Χίτσκοκ), της Έλεν Μίρεν (ως Άλμα Ρέβιλ) ή ακόμα και της Σκάρλετ Τζοχάνσον, στον Δεύτερο Ρόλο (ως Τζάνετ Λι).

Πολλοί, πάντως, είναι αυτοί που επιμένουν να ξεχωρίζουν περισσότερο από τα δύο παραπάνω το διαμαντάκι του φανταστικού που απέκτησε η Fox Searchlight στο τελευταίο Φεστιβάλ του Sundance, το «Beasts of the Southern Wild». Όχι τυχαία, αφού παρά την απουσία των stars μπροστά ή πίσω από την κάμερα (αποτελεί ντεμπούτο του Μπεν Ζάιτλιν), έχει κερδίσει, εκτός από το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Sundance, τη Χρυσή Κάμερα και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών FIPRESCI στις Κάννες, και ένα σωρό άλλες διακρίσεις σε ανά τον κόσμο Φεστιβάλ, ενώ αποτελεί blockbuster του arthouse κυκλώματος, ξεπερνώντας τα 11 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις. Προς το παρόν.

Το δια χειρός Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα («Το Ορφανοτροφείο»), «The Impossible», που καταγράφει το σπαραγμό μιας οικογένειας κατά το τραγικό τσουνάμι στον Ινδικό ωκεανό, το 2004, μάλλον εξασφαλίζει στη Summit μια παρουσία στον Πρώτο Γυναικείο Ρόλο, όπου η Ναόμι Γουάτς προβάλλει ως ένα από τα φαβορί, καθώς και πιθανές συμμετοχές στον Πρώτο και Δεύτερο Ανδρικό Ρόλο (για τον συγκλονιστικό 16χρονο Τομ Χόλαντ και τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, αντίστοιχα), ίσως και στην Ταινία. Στην κατηγορία της Ταινίας θέλει να ελπίζει και το «The Perks of Being a Wallflower» με την αμέριστη υποστήριξη τόσο της Summit όσο και μερίδας της αμερικανικής κριτικής.

Η Sony Pictures Classics διαχειρίζεται την οσκαρική τύχη αφενός των βαρέων βαρών (και δη υπερτιμημένων) επιτυχιών των ευρωπαϊκών Φεστιβάλ, «Αγάπη» του Μίκαελ Χάνεκε και «Σώμα Με Σώμα» του Ζακ Οντιάρ, για τα οποία, εκτός από υποψηφιότητα στην Ξενόγλωσση Ταινία, διεκδικεί και άλλες, με πιο πιθανές εκείνες του Ζαν-Λουί Τρεντινιάν στον Πρώτο Ρόλο και της Εμανουέλ Ριβά στο Δεύτερο Γυναικείο για το μεν, και της Μαριόν Κοτιγιάρ στον Πρώτο Ρόλο για το δε. Και αφετέρου του – παρόλο που πνέει τα δημιουργικά λοίσθια – ακαταμάχητου στην Ακαδημία Γούντι Άλεν, του οποίου το «Στη Ρώμη με Αγάπη» δεν είναι απίθανο να… προσγειωθεί, αν μη τι άλλο, στο Πρωτότυπο Σενάριο.

Οι νεοφώτιστες Open Road και Roadside Attractions είναι και αυτές σε θέση να σκοράρουν οσκαρική υποψηφιότητα για το 2013, για το «End of Watch» και την εκεί εξαιρετική ερμηνεία του δευτεραγωνιστή Μάικλ Πένια η μεν, για το «Arbitrage» με τον πρωταγωνιστή Ρίτσαρντ Γκιρ πιο κοντά από ποτέ στην πρώτη οσκαρική παρουσία του η δε.

Με πολλές ελπίδες στις ερμηνείες και στις τεχνικές κατηγορίες, τέλος, ρίχνει στην οσκαρική αρένα η Focus Features τα «Άννα Καρένινα» (φαβορί στα Σκηνικά και τη Μουσική) του Τζο Ράιτ με τους Κίρα Νάιτλι, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον και Τζουντ Λο, «Ο Έρωτας του Φεγγαριού» του Γουές Άντερσον και «Hyde Park on Hudson» του Ρότζερ Μισέλ με τον Μπιλ Μάρεϊ και τη Λόρα Λίνεϊ να ενσαρκώνουν τον Φράνκλιν Ντ. Ρούσβελτ και τη μακρινή ξαδέρφη και περιστασιακή ερωμένη του, Μάργκαρετ Σάκλι.

Save the dates

Δεκέμβριος 2012

3. Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ανακοινώνει τους νικητές των βραβείων της

5. Το National Board of Review ανακοινώνει τους νικητές του

9. Η Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες ανακοινώνει τους νικητές των βραβείων της

11. Ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες για τα Critics Choice Awards

12. Το Σωματείο των Ηθοποιών ανακοινώνει τις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Screen Actors Guild

13. Ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες

Ιανουάριος 2013

3. Το Σωματείο των Παραγωγών ανακοινώνει τις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Producers Guild + Το Σωματείο των Σεναριογράφων ανακοινώνει τις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Writers Guild

8. Το Σωματείο των Σκηνοθετών ανακοινώνει τις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Directors Guild

10. Ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες για τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, τα Όσκαρ + Απονέμονται τα Critics Choice Awards

13. Απονέμονται οι Χρυσές Σφαίρες

26. Απονέμονται τα Producers Guild Awards

27. Απονέμονται τα Screen Actors Guild Awards

Φεβρουάριος 2013

2. Απονέμονται τα Directors Guild Awards

17. Απονέμονται τα Writers Guild Awards

23. Απονέμονται τα Independent Spirit Awards

24. Απονέμονται τα Όσκαρ