FreeCinema

Follow us

ΕΡΩΤΑΣ ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ (2017)

(THE BIG SICK)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικλ Σογουόλτερ
  • ΚΑΣΤ: Κουμάλ Ναντζιάνι, Ζόι Καζάν, Χόλι Χάντερ, Ρέι Ρομάνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ανερχόμενος κωμικός των stand-up σκηνών, γιος οικογένειας Πακιστανών μεταναστών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ερωτεύεται νεαρή Αμερικανίδα διστάζοντας, όμως, να το αναφέρει στους γονείς του, αφού είναι ταγμένος από αυτούς να παντρευτεί συμπατριώτισσά του και μάλιστα δια προξενιού. Η σοβαρή ασθένεια της αγαπημένης του θα ταράξει τις σχέσεις όλων.

Στο ντεμπούτο του σε μεγάλο πρωταγωνιστικό ρόλο στον κινηματογράφο, ο κωμικός ηθοποιός της τηλεόρασης Κουμάλ Ναντζιάνι συνεργάζεται στη συγγραφή σεναρίου με τη σύζυγό του Έμιλι Γκόρντον και μαζί ουσιαστικά διηγούνται την αληθινή ιστορία της ζωής τους, από τη στιγμή της γνωριμίας τους κι έπειτα. Αντιπαρέρχονται το έντονο folklore στοιχείο, που ενδεχομένως θα οδηγούσε το εγχείρημά τους σε μια πακιστανική version του… «Γάμος αλά Ελληνικά» (2002), με έναν αξιοθαύμαστο τρόπο σκαπουλάρουν το γεγονός πως ο ένας από τους δύο βασικούς ήρωες βρίσκεται – στο συντριπτικά μεγαλύτερο διάστημα της διάρκειας του φιλμ – διασωληνωμένος σε κώμα, και παραδίδουν μια ρομαντική κομεντί, το γλυκόπικρο ύφος της οποίας έχει περισσότερα κοινά με το αδίκως παραγνωρισμένο «Πεθαίνω στα Γέλια» (2009) του Τζαντ Άπαταου παρά με κάποια από τις extreme κωμωδίες στις οποίες ο πιο άξιος σύγχρονος Αμερικάνος εκπρόσωπός της έχει κάνει την παραγωγή (όπως και σ’ ετούτη εδώ, άλλωστε).

Ο Ναντζιάνι υποδύεται τον… Κουμάλ, έναν μόνο τύποις μουσουλμάνο, ο οποίος παλεύει να ανέλθει στη stand-up σκηνή του Σικάγου, δουλεύοντας ταυτόχρονα ως οδηγός της Uber. Σε μια από τις παραστάσεις του γνωρίζεται με τη φοιτήτρια ψυχολογίας… Έμιλι (είπαμε, είναι αυτοβιογραφική η ταινία), με αυτό που αρχικά μοιάζει με φάση one night stand να εξελίσσεται σε σοβαρή σχέση, η οποία όμως δεν τυγχάνει της έγκρισης όλων. Η μητέρα τού Κουμάλ τον ωθεί (λόγω των αδιάφορων για τον ίδιο θρησκευτικών πεποιθήσεών της) σε γάμο με κοπέλα από την πατρίδα τους, κανονίζοντας συχνά πυκνά τα σχετικά προξενιά, γεγονός που όταν πέφτει στην αντίληψη της Έμιλι, την οδηγεί να του ανακοινώσει πως τον εγκαταλείπει. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, όμως, εκείνη διακομίζεται εσπευσμένα στο νοσοκομείο λόγω μυστηριώδους ασθένειας, με τον Κουμάλ να είναι αυτός που στέκεται στο πλευρό της μέχρι να καταφθάσουν οι γονείς της, αν και δεν έχει τυπικά κάποια τέτοια υποχρέωση.

Με όλα αυτά να συμβαίνουν στο πρώτο περίπου ημίωρο, εύλογα μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί πώς μπορεί μια ταινία με ένα τέτοιο set-up να συνεχίσει διατηρώντας το ύφος τής ανάλαφρης χιουμοριστικής κομεντί που έχει εξαρχής υιοθετήσει, χωρίς να ξεπέσει σε ένα δακρύβρεχτο, ιατρικού ενδιαφέροντος δράμα. Μετά βεβαιότητος μπορούμε να πούμε πως τα καταφέρνει μια χαρά (με μικρή ένσταση στη – γεμάτη – δίωρη διάρκεια), καθώς ελάχιστα επικεντρώνει στην ευρισκόμενη σε θέση να παλεύει για τη ζωή της Έμιλι, εξερευνώντας κύρια τις σχέσεις που αναπτύσσει το παράξενο τρίγωνο που σχηματίζεται στους διαδρόμους του νοσοκομείου, αποτελούμενο από την αυστηρή μητέρα της, τον αλέγρο πατέρα της και τον… πρώην της, με τους τρεις τους ασφαλώς να μην μπορούν να ξεχάσουν τη θλιβερή αιτία που τους έφερε κοντά και τις συμπεριφορές τους άμεσα συνδεδεμένες με την πορεία της υγείας του αγαπημένου τους προσώπου. Οι γονείς τής μέχρι πρότινος συμβίας του, προς έκπληξη του Κουμάλ, δείχνουν να γνωρίζουν τα πάντα για την πορεία της σχέσης του με την κόρη τους (σε αντίθεση με τους δικούς του, που είναι βυθισμένοι στο σκοτάδι) ενώ, όπως οι ίδιοι τού εξομολογούνται, αντιμετωπίζουν τα δικά τους προβλήματα στον γάμο τους.

Βοηθούμενο από τη σκηνοθετική ματιά του Σογουόλτερ, ο οποίος είναι βαθιά επηρεασμένος από τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το συναισθηματικό περιεχόμενο της ταινίας του, σε συνδυασμό με χιουμοριστικές πινελιές γνωστές από ανάλογες δουλειές του Άπαταου (εκτός από το προαναφερθέν φιλμ τού τελευταίου σημειώστε και το εγκληματικά αδιανέμητο στη χώρα μας «This is 40» του 2012), το σενάριο του γκανιάν εδώ διδύμου των Ναντζιάνι & Γκόρντον μπλέκει με περίσσια ευκολία ένα σωρό αναφορές στην pop κουλτούρα της σύγχρονης εποχής, με ατάκες που έχουν να κάνουν με τον «Forrest Gump» (1994) και τα «X-Files», χωρίς να λησμονιούνται οι αθεράπευτες ακόμα πληγές που το 9/11 έχει ανοίξει στην Αμερική (με έξυπνα αφοπλιστικά σχόλια, αν και η σκηνή της παρεξήγησης στον χώρο εμφάνισης του Κουμάλ φαίνεται κάπως «εύκολη»). Πολλά από αυτά λέγονται στα sketch που παρουσιάζει στις stand-up εμφανίσεις του ο Κουμάλ, καθώς η προσπάθειά του να χτίσει μια επιτυχημένη καριέρα (στην πραγματική του ζωή ο Ναντζιάνι το πέτυχε!) δεν ξεχνιέται στην πορεία της υπόθεσης, με πολλά από τα αστεία που χρησιμοποιεί στις live εμφανίσεις του να έχουν μεταφερθεί αυτούσια και στο φιλμ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ενήλικη κομεντί, μακριά από τα τετριμμένα του είδους, με έξυπνο, πηγαίο χιούμορ που εξερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις, με τρόπο που μπορεί να μιλήσει κατευθείαν στην καρδιά του θεατή. Μη φοβηθείτε από το ethnic σεναριακό υπόβαθρο, μιας και αυτό δεν ξεφεύγει ποτέ προς την υπερβολή, ευρισκόμενο ουσιαστικά σε δεύτερο πλάνο, ούτε από την πιθανή αποστροφή σας στο είδος της rom com. Δεν υπάρχουν εδώ οι… ζάχαρες και τα μέλια που συχνά το genre πρεσβεύει, αλλά μια φρέσκια και εντελώς μέσα στο πνεύμα της εποχής μας ματιά στο συναίσθημα της αγάπης (που ενίοτε όλα τα νικά).


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.