Ελληνικό box-office: Φρένο στην αισιοδοξία.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τo «Fast X» μπορεί να κρατήθηκε στην κορυφή, όμως, έχασε πολλά «λάδια»! Από την άλλη, το άνοιγμα της live action «Μικρής Γοργόνας» ήταν ένα «ναυάγιο».
Από τα 88.862 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, υποχωρήσαμε στα 74.460, παρά την ένθεση νέων και υποσχόμενων τίτλων στην αγορά. Λιγάκι τσιμπημένο πιο ψηλά από το αντίστοιχο περσινό (71.846, με κοτζάμ «Top Gun»!) το νούμερο, αλλά φέτος δεν έχουμε «τρικλοποδιές» λόγω COVID-19 και μέτρων ασφαλείας. Μονάχα αστάθειες στα καιρικά φαινόμενα, σε ολόκληρη τη χώρα. Έστω κι έτσι, όμως, δεν δικαιολογείται οι ταινίες που βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις τούτου του top 10 να συγκεντρώνουν 49.739 εισιτήρια! Το «Fast X» μπορεί μην μετακινήθηκε από την κορυφή, αλλά η πτώση της τάξης του -58% ήταν σοβαρή, πόσω μάλλον όταν οι νέες κυκλοφορίες δεν περιλάμβαναν ουσιαστικό ανταγωνισμό. Στο δεύτερο τετραήμερό του έκοψε 25.430 εισιτήρια (από 149 οθόνες), με το σαββατόβραδο να προηγείται (8.978), προφανώς. Το μέχρι στιγμής σύνολο βρίσκεται στα 125.982, άρα υπάρχουν ελπίδες να πλησιάσει το φιλμ τα νούμερα του έκτου «Fast» (όπως έγραφα την περασμένη εβδομάδα).
Κι αν η… «fast» πτώση της οικογένειας του Ντόμινικ Τορέτο είναι κομμάτι περίεργη, τι να πει κανείς και για το άνοιγμα της live action «Μικρής Γοργόνας» της Disney, που έκανε ντεμπούτο στο #2 με 24.309 εισιτήρια (από 197 οθόνες)! Η ταινία φούλαρε στο weekend (9.311 και 9.274, στις αντίστοιχες μέρες), χάρη στις μεταγλωττισμένες στα ελληνικά προβολές (συνολικά 16.734, έναντι των 7.575 για τις αγγλόφωνες). Έψαξα να βρω κάτι συγκρίσιμο… άνευ κορονοϊού κι έφτασα πίσω στις αρχές Σεπτέμβρη του 2020 και τα 8.417 εισιτήρια (από 212 οθόνες) της «Μουλάν», τίτλου σαφώς λιγότερο δημοφιλούς από τη «Γοργόνα». Παρά το γεγονός ότι το φιλμ σχεδόν μονοπώλησε στο οικογενειακό κοινό (μονάχα ένα animation κατάφερε να διασωθεί σε ολόκληρο το top 10!), η προσέλευση ήταν κατώτερη των προσδοκιών και αυτό ίσως οφείλεται στην «κατάρα» των εφηβικών έργων που δεν κάνουν γκελ στο ντόπιο ηλικιακό target group. Βέβαια, καλοκαίρι είναι, ποτέ δεν ξέρεις. Αλλά είναι και… μιούζικαλ!
Νέα είσοδος στο #3 για το «Kandahar: Σημείο Διαφυγής» (φωτό) με τον Τζέραρντ Μπάτλερ και 5.090 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Πολύ μακριά από τα 11.364 εισιτήρια (από 62 οθόνες) του «Εκτός Ελέγχου», λιγότερα κι από τα 7.434 εισιτήρια (από 57 οθόνες) του (παρεμφερούς) «Άρρηκτου Δεσμού». Τα 1.976 τα έπιασε το Σάββατο. Στο #4 ακολουθεί ο… survivor του παιδικού ανταγωνισμού, η ταινία των «Super Mario Bros.» (-30%), με 3.888 εισιτήρια (από 58 οθόνες) και σύνολο στα 186.157 (όλο και πλησιάζει την πρόβλεψή μου), ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Φύλακες του Γαλαξία 3» (-52%), με 3.652 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και σύνολο στα 85.590.
Στο #6 έκανε ποδαρικό το με αρκετά σκληρό θέμα κοινωνικό δράμα «Στα Άκρα» (φωτό), κόβοντας 1.983 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Κινητοποίησε το adult κοινό κυρίως στο σαββατόβραδο (968), είχε καλό word of mouth, αλλά… το timing της εποχής δεν το βοηθά (όσο εκείνο του πολιτικού σκηνικού!). Στο #7 συναντάμε το καλό θρίλερ φαντασίας «Υπνωτιστές» (-57%), με 1.407 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Ο ψυχαγωγικός του χαρακτήρας παραγνωρίστηκε και αυτό αποτυπώνεται περίτρανα στο σύνολο των 18.131.
Στο #8 συναντάμε τα «Μπάσταρδα» του Νίκου Πάστρα (φωτό), τα οποία έκαναν άνοιγμα 1.400 εισιτηρίων (από δύο οθόνες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Τα 1.139 κόπηκαν μονάχα στη Ριβιέρα των Εξαρχείων! Δεν είναι εξωφρενικό νούμερο, όμως, είναι ζηλευτό σε αναλογία με το τι συμβαίνει γενικά στην αγορά. Λίγο η hipster-ιά, λίγο η περιοχή, λίγο η περιέργεια κάποιων θεατών να δουν το έργο και… voila! Το πλέον αξιοπερίεργο συμβαίνει στο #9, με το… «Aftersun», που έκοψε 960 εισιτήρια (από 2 οθόνες). Βοηθήθηκε κυρίως από την προβολή του στο θερινό Θησείον, με μόλις μία προβολή κάθε βράδυ. Με είκοσι τρεις εβδομάδες προβολής (!), τούτο το «art-house» hit έχει φτάσει τα 33.855 εισιτήρια σε σύνολο. Τέλος, στο #10 έκανε ντεμπούτο το εξωφρενικό γαλλικό φιλμ «Απίστευτο κι Όμως Αληθινό», κόβοντας 874 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Ο τίτλος σίγουρα μπορεί να ταυτιστεί με την υποδοχή του ελληνικού κοινού, πόσω μάλλον όταν άλλες πιο mainstream ταινίες έχουν ακόμη χειρότερη (και τριψήφια) «τύχη» στα σινεμά μας.