FreeCinema

Follow us

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ (2022)

(INCROYABLE MAIS VRAI)

  • ΕΙΔΟΣ: «Κωμωδία» Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κεντάν Ντουπιέ
  • ΚΑΣΤ: Αλέν Σαμπά, Λεά Ντρουκέρ, Μπενουά Μαζιμέλ, Αναΐς Ντεμουστιέ, Στεφάν Πεζερά, Ροξάν Αρνάλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 74'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Μεσίτης παρουσιάζει σε παντρεμένο ζευγάρι – πιθανούς αγοραστές το υπόγειο «μυστικό» μιας ονειρεμένης κατοικίας στα προάστεια: έναν αγωγό που τους δίνει πρόσβαση σε κάτι το οποίο μπορεί ν’ αλλάξει ριζικά τη ζωή τους και καταλήγει… ξανά στο ίδιο σπίτι! Αλλά έχοντας κάνει κι ένα άλμα δώδεκα ωρών μπροστά στο χρόνο!

Αγαπώ την «καμενιά». Αρκεί να έχει προέλθει από τον εγκέφαλο ενός δημιουργού και ουχί… από τον κώλο του! Ο Κεντάν Ντουπιέ είναι μία εξαιρετικά περίεργη περίπτωση για το γαλλικό σινεμά, όχι αρτίστικη και σοβαρή σαν πρόταση (όπως εκείνη του Μπερτράν Μαντικό, για παράδειγμα), αλλά… σκέτα και «in your face» εκκεντρική. Για τους θεατές που δεν έχουν δει καμία από τις ταινίες του στο παρελθόν (καθώς καμία δεν είχε ελληνική διανομή μέχρι σήμερα…), το «Απίστευτο κι Όμως Αληθινό» θα έχει αίσθηση παρόμοια με… εγκεφαλικό επεισόδιο!

Η αλήθεια είναι πως ο Ντουπιέ (μάλλον) θεωρεί ότι το σινεμά του εμπεριέχει κάτι το «εγκεφαλικό», όμως, η (σεναριακή) γραφή του απέχει έτη φωτός μακριά από τα κινηματογραφικά δείγματα του Τσάρλι Κάουφμαν, ενώ και το οπτικό πεδίο δράσης του ποτέ δεν πλησίασε τη δημιουργική φαντασία του (συμπατριώτη του) Μισέλ Γκοντρί. Σε αυτό το terrain ονειρεύεται να παίξει εδώ, όμως, η αρχική ιδέα της ιστορίας είναι ιδιαίτερα ισχνή και δεν βοηθιέται από το επιπλέον «clue», ότι όποιος περνά μέσα από τον περιβόητο αγωγό… «χάνει» και χρόνια από τη ζωή του (δηλαδή, οδεύει σταδιακά προς μία νεαρότερη ηλικία)!

Το όλο εύρημα δεν πηγαίνει πουθενά αφηγηματικά, δεν αντέχει να σταθεί σαν ένα υπαρξιακό «ανέκδοτο» για τη φθορά και τη σημασία των ορίων της θνητού βίου και, από κάποιο σημείο κι έπειτα, ο Ντουπιέ εμβολίζει κάθε προσπάθεια συνοχής του έργου με την υποπλοκή ενός φίλου του ζευγαριού, ο οποίος αναζητά εκ νέου την αυτοπεποίθηση του ανδρισμού του μέσω χειρουργικής επέμβασης που του χαρίζει ένα… δυσλειτουργικό ηλεκτρονικό πέος!

Η αμηχανία κυριαρχεί τόσο έντονα στη συνέχεια, που και ο ίδιος ο Ντουπιέ σχεδόν αρνείται να πιστέψει αυτό που διαπράττει (προφανώς και μιλάμε για έγκλημα!), εγκαταλείπει τα εκφραστικά του όπλα στο κομμάτι του διαλόγου και «ξεπετάει» ολόκληρες σεκάνς μονάχα με τη συνοδεία μουσικής (το εξωφρενικό synthesized album «Jon Santo Plays Bach» του 1976, ουσιαστικά), εστιάζοντας περισσότερο στις συνέπειες που έχει η εθισμένη σ’ αυτό το «time travelling» σύζυγός του κεντρικού ήρωα, για να καταλήξουμε στο τόσο passé (πια) «άλλοθι» του σύγχρονου κινηματογράφου, το… μη φινάλε. Που έχει καταντήσει να μην είναι καθόλου… απίστευτο κι όμως αληθινό, αλλά μια εντελώς ανίκανη να προσφέρει λύσεις ή αποτέλεσμα μάστιγα.

Ο χρόνος, λέει σε μια στιγμή του φιλμ ο Αλέν Σαμπά, έχει κάποια ελαστικότητα. Το πρόβλημα με τον Ντουπιέ, όμως, είναι πως έχει κάνει κάτι άλλο «λάστιχο»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η φάση είναι «μαλάκα μου, δεν υπάρχει»! Το ρίσκο της εισόδου είναι ολότελα δικό σας. Το πώς θα βγείτε είναι αυτό που με ανησυχεί…


MORE REVIEWS

STRANGE DARLING

Σ’ αυτό το one-night stand υπάρχει σίγουρα ένας… serial killer! Αλλά ας… μην πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους!

ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ

Ο 19χρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μία μεγαλύτερή του σε ηλικία γυναίκα που κατοικεί στο απέναντι διαμέρισμα. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη θέση του στο Ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της, στέλνοντάς της ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν ομολογεί τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον σε μία καθοριστική απόφαση.

Ο ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ

Προδομένος από τους φίλους του, ο Εντμόντ Νταντές συλλαμβάνεται ανήμερα του γάμου του, υπομένοντας άδικη φυλάκιση δεκατεσσάρων ετών. Όταν καταφέρνει ν’ αποδράσει, υιοθετεί το όνομα και τα πλούτη του μυστηριώδους Κόμη του Μόντε Κρίστο, απεργαζόμενος την τέλεια εκδίκηση.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ

Γαλλία, 1976. Ο αριστερός ακτιβιστής Πιερ Γκολντμάν, έπειτα από πενταετή εγκλεισμό στη φυλακή, δικάζεται για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για υποθέσεις ένοπλων ληστειών και δολοφονιών. Έχει αποδεχθεί την πρώτη κατηγορία, όμως, αρνείται σθεναρά τη δεύτερη. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΣΚΑΘΑΡΟΖΟΥΜΗΣ ΣΚΑΘΑΡΟΖΟΥΜΗΣ

Τα εναπομείναντα μέλη των Ντιτζ επιστρέφουν στο στοιχειωμένο επαρχιακό σπιτικό τους για να κηδέψουν τον πάτερ φαμίλια τους, ενώ ο Σκαθαροζούμης αγωνίζεται να βρεθεί ξανά στην αγκαλιά της Λίντια, χωρίς να υπολογίζει στον γυρισμό της… πρώτης του συζύγου, μιας φλογερής και… διαμελισμένης Ιταλιάνας με δαιμονικές δυνάμεις!