Ελληνικό box-office: Κέρδισαν τ’ αρνιά.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η ραγδαία πτώση στην προσέλευση ήταν προφανής, με τα σινεμά να υπολειτουργούν λόγω Πάσχα και τους καινούργιους τίτλους να μην έχουν να προσφέρουν κάτι το δελεαστικό απέναντι… στις σούβλες!
Έτσι, τα 118.797 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, υποχώρησαν δραματικά στα 26.960 για το περασμένο τετραήμερο και φτάσανε μόλις τα 55.266, προσθέτοντας και την αργία της Δευτέρας μετά το Πάσχα. Παρά τις «γκρίνιες», τα νούμερα είναι σαφώς καλύτερα από το σύνολο της περσινής περιόδου του Πάσχα (22.907) και σαφώς παρατηρείται μια κάποια ανάκαμψη της αγοράς σε σύγκριση με την τραγική κατάσταση που υπέστησαν τα σινεμά (και όχι μόνο) εξαιτίας του COVID-19. Αυτό εδώ ήταν ένα Πάσχα… απόλυτης ελευθερίας (και από μάσκες ακόμη!), υπήρξε σοβαρό ποσοστό φυγής για τις σχετικές διακοπές και… τ’ αρνιά, ενώ ουδείς μπορεί να καταδικάσει τους κινηματογραφόφιλους για αδιαφορία, καθώς κανένα γραφείο διανομής δεν αποφάσισε να ρισκάρει και να βγάλει κάτι το σοβαρά εμπορικό (ούτε το timing των releases παγκοσμίως μπορούσε να υποστηρίξει το αντίστροφο, όμως), με τις αίθουσες να υπολειτουργούν (ειδικά τη Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο). Για να καταλάβετε καλύτερα την εικόνα: 13.808 εισιτήρια τη Μεγάλη Πέμπτη, 34 τη Μεγάλη Παρασκευή, 3.587 το Μεγάλο Σάββατο και 9.531 την Κυριακή του Πάσχα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα 2.786 του Σαββάτου προήλθαν από δύο τίτλους μόνο! Ευτυχώς, ακολούθησε η αργία της Δευτέρας με 28.306… χορτασμένους θεατές και σώθηκε η υπόληψη της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας.
Δεν θα αναφέρω καθόλου ποσοστά σύγκρισης με το προηγούμενο box-office report, φυσικά, δεν έχει νόημα. Το ranking, δε, βασίζεται στα νούμερα του τετραημέρου. Εύλογα, στην κορυφή παρέμεινε το animated «Super Mario Bros.: Η Ταινία» με 8.586 εισιτήρια (ή 18.997 μαζί με τη Δευτέρα, από 161 οθόνες). Δεν χρειάζεται να έχετε ιδιαίτερο ταλέντο στα μαθηματικά για να καταλάβετε ποια μέρα υπερίσχυσε σε προσέλευση. Αυτός ήταν και ένας από τους δύο τίτλους που ζωντάνεψαν κάπως το Μεγάλο Σάββατο (1.586), με το σύνολο του φιλμ να βρίσκεται ήδη στα 89.127 εισιτήρια και να πορεύεται μόνο του σε τούτο το genre για πολλές εβδομάδες ακόμη. Στο #2 συναντάμε τον «Εξορκιστή του Βατικανού» με 4.840 εισιτήρια (ή 9.633 μαζί με τη Δευτέρα, από 83 οθόνες). Μέχρι στιγμής, έχουν «δαιμονιστεί» 44.287 θεατές, ικανοποιητικός αριθμός για φιλμ του είδους. Το ερχόμενο τετραήμερο θα… συνθλιβεί λόγω του νεοεισερχόμενου «Evil Dead Rise», το οποίο χθες το βράδυ είχε μία εντυπωσιακή sold-out προβολή (φωτό) σε αίθουσα των VILLAGE Cinemas στο The Mall, ουσιαστικά το ποδαρικό του concept των «Secret Movie Nights».
Έπεσε ξύλο και στη δεύτερη εβδομάδα των «Epic Movie Nights» των VILLAGE Cinemas, σε συνεργασία με την εταιρεία διανομής TANWEER και την υποστήριξη του FREE CINEMA. Το extended cut του δεύτερου μέρους της τριλογίας του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», «The Two Towers» (φωτό), σε ανάλυση εικόνας 4K και Dolby Atmos ήχο, έφερε στα ταμεία 3.911 εισιτήρια (ή 7.058 μαζί με τη Δευτέρα, από 5 οθόνες!). Και όλα αυτά χωρίς καμία προβολή τη Μεγάλη Παρασκευή (εννοείται ότι αυτός ήταν ο δεύτερος τίτλος με τον οποίο έγινε χαμός το Μεγάλο Σάββατο)! Το κοινό που παρακολουθεί τις προβολές παραληρεί και η κορύφωση αναμένεται εξίσου επική το ερχόμενο τετραήμερο. Στο #4 βρέθηκε το τέταρτο μέρος του «John Wick», κόβοντας 3.866 εισιτήρια (ή 7.087 μαζί με τη Δευτέρα, από 69 οθόνες). Συνολικά 153.803 θεατές έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης σε μία από τις πιο entertaining ταινίες της χρονιάς, που για μένα παίζει να βρίσκεται και μέσα στην πρώτη δεκάδα από ότι είδα στο σινεμά σε τούτη τη σεζόν. Απλά κι ακομπλεξάριστα. Το «Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών» συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα, με 1.050 εισιτήρια (ή 1.911 μαζί με τη Δευτέρα, από 18 οθόνες). Σύνολο τύπου «κλείσαμε κάστρα» στα 31.135.
Στο #6 ακολουθεί το «Air» με 948 εισιτήρια (ή 1.870 μαζί με τη Δευτέρα, από 33 οθόνες). Αδικεί πολύ το φιλμ το σύνολο των 11.807 εισιτηρίων, όμως, αυτά συμβαίνουν όταν το ελληνικό κοινό δεν εμπιστεύεται ένα έργο λόγω του θέματός του. Όταν θα το δείτε… από το σπίτι, θα με θυμηθείτε σ’ αυτό. Νέα είσοδος στο #7 για το anime «Suzume», με 942 εισιτήρια (ή 1.627 μαζί με τη Δευτέρα, από 28 οθόνες). Μαζί με κάποιες «μυστικές» προβολές της εταιρείας διανομής του, έχει φτάσει τα 1.767. Θεωρώ πως η διαχείριση των συγκεκριμένων ταινιών γίνεται με εντελώς λάθος τρόπο στην Ελλάδα, πλέον. Επειδή ένας τίτλος (αρχικά) είχε δουλέψει, το πράγμα μπήκε σε λογική «copy / paste», όμως, τούτο το genre αφορά σε πολύ ειδικό και όχι τόσο μαζικό κοινό, ώστε να ‘χει τέτοια ανοίγματα. Νέα είσοδος και στο #8 για το αξιοπερίεργο μουσικό fantasy «Ο Μαγικός Αυλός» (φωτό), με 482 εισιτήρια (ή 1.185 μαζί με τη Δευτέρα, από 50 οθόνες). Πήγε να λειτουργήσει σαν εορταστική φαντασμαγορία (θα ταίριαζε περισσότερο στα Χριστούγεννα, βέβαια…), αλλά «προσγειώθηκε» στη μοίρα που έχουν οι εφηβικές ταινίες στη χώρα μας. Το «Μπλε Καφτάνι» ακολουθεί με 436 εισιτήρια (ή 928 μαζί με τη Δευτέρα, από 18 οθόνες). Εδώ έχουμε μια mini (και αναπάντεχη) επιτυχία για το είδος του world cinema, με σύνολο στα 9.398. Τέλος, οι animated «Μούμιες» ήταν η μοναδική παιδική ταινία που έδειξε σημάδια αντίστασης στη λαίλαπα των αδελφών Μάριο, με 395 εισιτήρια (ή 1.329 μαζί με τη Δευτέρα, από 39 οθόνες). Πολύ καλό το σύνολο στα 46.037.
Ανεπίσημα, πάντως, κανονικά εντός top 10 θα έπρεπε να βρίσκεται και το μουσικό «Arte Povera: The Documentary», με αποκλειστική προβολή στα VILLAGE Cinemas (από 7 οθόνες). Μαζί με τα εισιτήρια της Δευτέρας του, θα έβγαζε εκτός δεκάδας το «Καφτάνι», ενώ συνολικά προσεγγίζει τα 20.000 (!), νούμερο αδιανόητο αν σκεφτεί κανείς την έξω από κυκλώματα διανομής κυκλοφορία του, με under the radar marketing. Απλά, λειτούργησε το word of mouth μεταξύ των fans της ελληνικής hip hop σκηνής.