FreeCinema

Follow us
26.0920:00

Ελληνικό box-office: Τρικλοποδιά από τα «Minions»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, με μία αιφνιδιαστική γυριστή, τα «Minions» επιστρέψανε στην κορυφή, στην έκτη εβδομάδα προβολής τους! Δεν πρόκειται να τα «ξεφορτωθούμε» εύκολα…

Από τα 74.266 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου υποχωρήσαμε κατά -16% σε τούτο, κάτι που δεν ακούγεται τόσο τραγικό από μόνο του, αλλά όταν βλέπεις τα 63.174 να «προσγειώνονται» μπροστά σου, μια παγωμάρα την παίρνεις… Βρισκόμαστε, δε, σ’ αυτό το risky μεταίχμιο του σταδιακού κλεισίματος των θερινών σινεμά και του… πότε και με τι έργα θ’ ανοίξουν τα (σαφώς πιο βασανισμένα τα τελευταία χρόνια) χειμερινά; Και πόσα θα έχουν τα κότσια ν’ ανοίξουν, όταν θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν «χτυπήματα» από παντού: λιγότερα χρήματα στις τσέπες των θεατών, άρα και μικρότερη προσέλευση, ταινίες που ενίοτε έχουν ήδη βγει στα τορεντάδικα μέχρι ν’ αποφασίσει η διανομή τι «timing» της ταιριάζει και το… «εκκρεμές του τρόμου» που ακούει στο όνομα λογαριασμοί ενέργειας. Και δεν ξέρουμε ακόμη πως θα συμπεριφερθεί και ο ατρόμητος κορονοϊός!

Προσωρινά, η αστάθεια των καιρικών συνθηκών πλήττει κυρίως τα θερινά που προσπαθούν να παραμείνουν ανοιχτά, πότε με ζέστη, πότε με ψυχρούλα, πότε με βροχή. Αυτό λειτούργησε περισσότερο αρνητικά για το «Εισιτήριο για τον Παράδεισο» (όπως θα δείτε παρακάτω), επιτρέποντας στο animated σουξέ του «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» να επιστρέψει στην κορυφή του box-office! Απίστευτα μικρή η πτώση του (-16%), στην έκτη εβδομάδα προβολής της ταινίας! Έκοψε 11.000 εισιτήρια (από 101 οθόνες), με δυνατό Σάββατο (5.381). Συνολικά, έχει φτάσει τα 255.391 εισιτήρια και δεν αποκλείεται να φτάσει στην πορεία και τα (μέχρι στιγμής) 281.759 του «Top Gun: Maverick», του οποίου η καριέρα έχει κλείσει ουσιαστικά (έκοψε 119 εισιτήρια αυτό το τετραήμερο). Στο #2 έκανε ντεμπούτο το ολίγον «παράξενο» δραματικό ψυχολογικό θρίλερ «Μην Ανησυχείς Αγάπη μου» (φωτό), με 10.452 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Η συμπεριφορά του κοινού ήταν αρκετά καλά μοιρασμένη (2.371, 2.335, 3.264 και 2.482, στις αντίστοιχες μέρες), κάτι που περιέργως λειτούργησε σχεδόν παρόμοια και σε Αττική (5.667 εισιτήρια, από 36 οθόνες) σε αναλογία με το υπόλοιπο Ελλάδας (4.785 εισιτήρια, από 33 οθόνες)! Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από το word of mouth, αλλά έχω την υποψία ότι θα είναι πολύ διχασμένο…

Μεγάλη έκπληξη το κράτημα (-20%!) του θρίλερ «Το Ορφανό: Πρώτος Φόνος» (φωτό), το οποίο παρέμεινε στο #3, κόβοντας 9.052 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Σαφώς multiplex-άδικος τίτλος, από είδος που λατρεύεται σε αυτά τα σινεμά, έχει φτάσει τα 28.337 εισιτήρια σε σύνολο, μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Θα δεχθεί καίριο χτύπημα από το επερχόμενο «Χαμογέλα», το οποίο θεωρώ ότι θα ξαφνιάσει από τούτη την Πέμπτη. Το «Εισιτήριο για τον Παράδεισο» είχε μία ανώμαλη προσγείωση, από το #1 στο #4, με πτώση της τάξης του -63% (!), για να κόψει 8.780 εισιτήρια (από 86 οθόνες, πετσόκομμα από τις 132 του προηγούμενου τετραημέρου). Το weekend (3.709 και 2.613) στήριξε ουσιαστικά. Στα 92.458 το σύνολο, αναμφίβολη επιτυχία, που αν το studio έξω προγραμμάτιζε να διανέμει νωρίτερα (στις ΗΠΑ δεν έχει βγει καν!), θα είχε ακόμη μεγαλύτερη απήχηση. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Καννών, το «Τρίγωνο της Θλίψης» (-43%), με 5.106 εισιτήρια (από 50 οθόνες, παραμένει εξωφρενικά υψηλός αριθμός, κι ας έχει κυρίως μονές παραστάσεις). Κι εδώ μιλά το adult κοινό του weekend (1.970 και 1.762, στις αντίστοιχες μέρες). Σύνολο στα 18.117. Για art-house, οριακά συμπαθητικό, όμως, το έργο βγήκε με «άλλη» φορά και… δεν.

Το ερώτημα που έθεσα στο προηγούμενο box-office report για την επανέκδοση του «Avatar» (φωτό) απαντήθηκε ως εξής: σχεδόν κανένας! Το συναντάμε για πρώτη φορά στο #6, με 4.310 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Ορθά προτιμήθηκαν οι 3D προβολές (2.373 εισιτήρια, από 18 οθόνες), ενώ η μοναδική αίθουσα IMAX της Θεσσαλονίκης (με 3D προβολές, επίσης) προσέλκυσε 429 θεατές. Ακολουθούν δύο παιδικά φιλμ, στη σκιά των «Minions». Στο #7 το «Η DC Λεγεώνα από τα Σούπερ-Κατοικίδια» (-40%), με 3.183 εισιτήρια (από 51 οθόνες) και σύνολο στα 17.978, ενώ στο #8 άνοιξε μετριότατα ο… «Ντογκτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες», με 2.401 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες» (-59%) μας εγκαταλείπει σιγά-σιγά, κόβοντας ακόμη 2.200 εισιτήρια (από 27 οθόνες), για να φτάσει τα 71.572.

Κλείνουμε με… ελληνικό ενδιαφέρον! Το γυρισμένο στη Θεσσαλονίκη (που βγήκε «νύχτα» κατά κάποιο τρόπο…) «Συνδικάτο» (φωτό) έκανε ντεμπούτο στο #10, με 2.115 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Δεν διαφημίστηκε καθόλου, δεν έπαιξε καν λίγος χαβαλές με το ότι η πλοκή διαδραματιζόταν στο… Μαϊάμι, λες και όσοι σχετίστηκαν με την ταινία… ντρεπόντουσαν γι’ αυτήν! Έχουμε υποστεί και χειρότερα, ειλικρινά. Εκτός δεκάδας, στο #11, άνοιξε η ελληνική παραγωγή «Broadway», με 1.117 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Εδώ υπήρξε κάμποσο publicity, επιχειρήθηκε να «πουληθεί» το έργο έως και με… Ελένη Φουρέιρα (λάθος, if you ask me), δεν έπεισε, όμως. Θέλω να προσθέσω και ένα σχόλιο για την ελληνική συμπαραγωγή «Φτερά και Πούπουλα», που έκανε ντεμπούτο στο #20. Ήταν η ταινία της εβδομάδας για το FREE CINEMA και το άξιζε, πραγματικά. Αλλά… έπαιζε σε ένα θερινό σινεμά στην Αθήνα με μονή προβολή (62 εισιτήρια) και σε μία αίθουσα της Θεσσαλονίκης με δύο προβολές (51 εισιτήρια). Σύνολο: 113 εισιτήρια. Γιατί βγήκε (έτσι) αυτό το φιλμ; Θεωρήθηκε… για τα μπάζα; Ήταν τύπου «preview screenings» και θα απλωθεί από Πέμπτη, μετά το «εντυπωσιακό» του ξεκίνημα; Δεν κατάλαβα.