FreeCinema

Follow us

Ο ΝΤΟΓΚΤΑΝΙΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ (2021)

(D'ARTACÁN Y LOS TRES MOSQUEPERROS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόνι Γκαρσία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Ντογκτανιάν είναι ένας σκύλος μ’ ένα μεγάλο όνειρο: να πάει στο Παρίσι και να γίνει μέλος της βασιλικής φρουράς των Τριών Σωματοφυλάκων. Όταν το όνειρό του γίνει πραγματικότητα, θα καταλάβει ότι τελικά τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά.

Βασισμένο στο κλασικό μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά «Οι Τρεις Σωματοφύλακες», το φιλμ του Τόνι Γκαρσία επιχειρεί να επανασυστήσει στο μικρό ηλικιακά κοινό ένα ισπανικό τηλεοπτικό animation των αρχών της δεκαετίας του ’80, το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά στην… Ιαπωνία (έφερε και τον ανάλογο, παραδοσιακό σχεδιασμό των κινουμένων σχεδίων, άλλωστε) με τον ίδιο ακριβώς τίτλο, κάνοντας εμάς, τους… λίγο πιο μεγάλους, ν’ αναρωτιόμαστε… γιατί στον κόρακα έπρεπε να συμβεί κάτι τέτοιο;

Ο Ντογκτανιάν (μιλάμε για φαντασία, όχι αστεία) αποφασίζει να ταξιδέψει μέχρι το Παρίσι προκειμένου να ενταχθεί στην ομάδα των σωματοφυλάκων του βασιλιά, ελπίζοντας παράλληλα ότι θα μπορέσει να «καθαρίσει» και το όνομα του πατέρα του, ο οποίος πριν πολλά χρόνια αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την βασιλική φρουρά, εξαιτίας μιας πλεκτάνης που είχε στηθεί σε βάρος του. Ο Ντογκτανιάν θα γίνει σύντομα φίλος με τους τρεις καλύτερους σωματοφύλακες του βασιλιά, τον Άθω, τον Πόρθο και τον Άραμη, και θα προσπαθήσουν να σώσουν το βασίλειο από τα σατανικά σχέδια του Καρδινάλιου Ρισελιέ, ο οποίος προσβλέπει σ’ έναν πιθανό πόλεμο μεταξύ Γαλλίας και Αγγλίας, ώστε να ικανοποιήσει τα δικά του, δόλια συμφέροντα.

Θα ήταν συνετό ν’ αναζητήσετε για τα παιδιά σας το original animation που παιζόταν πριν κάμποσα χρόνια στην ελληνική τηλεόραση, αν μη τι άλλο γιατί και καλύτερο είναι στο σχεδιαστικό του κομμάτι και μια παραπάνω γοητεία διαθέτει λόγω… «βιντατζιάς». Τούτο εδώ το καινούργιο, ας πούμε, διαθέτει την γοητεία μιας πατημένης τσίχλας στο πεζοδρόμιο, όλα «στρογγυλεμένα» κι αστραφτερά, καμία λεπτομέρεια πουθενά, κανένα βάθος, ξεθωριασμένα χρώματα που «ταιριάζουν» με την εκτρωματική 3D animation φύση των σημερινών «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε» κινουμένων σχεδίων, όπου τα πάντα δείχνουν να είναι φτιαγμένα μ’ έναν τρόπο που φωνάζει «μαζική κατανάλωση» (και μόνο).

Σε επίπεδο ιστορίας ξέρεις τι να περιμένεις και κατά έναν μυστήριο τρόπο όντως δουλεύει η απόδοση των σωματοφυλάκων ως… σωματοσκυλάκων στις μικρότερες ηλικίες (μη σου πω και τις προσχολικές…), όμως, αυτό ίσχυε περισσότερο για την παλιά τηλεοπτική σειρά και όχι αυτόν εδώ τον αχταρμά, ο οποίος χρησιμοποιεί ως αποκορύφωμα έναν σκυλοκαβγά / γατοκαβγά στη θάλασσα, όπου οριακά καταλαβαίνεις ποιος τσακώνεται με ποιον, διότι… παιδιά δεν βλέπουμε τίποτα, όλα έχουν το ίδιο χρώμα! Το background, η θάλασσα, ο ουρανός, όλα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για τις πολύ, πολύ (πολύ, όμως) μικρές ηλικίες, ο «Ντογκτανιάν» θα είναι ένα ακόμη animation που θα περάσει και δεν θ’ ακουμπήσει. Κρίμα στο χρόνο σου, να πας με το παιδί και να δείτε αυτό το πράγμα στα σινεμά. Κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είναι απαραίτητο να φέρνουμε για εσωτερική κατανάλωση την όποια αηδία που κυκλοφορεί εκεί έξω, νισάφι πια!


MORE REVIEWS

BONES AND ALL

Στην Αμερική του Ρόναλντ Ρέιγκαν, ένα κορίτσι που αρέσκεται στο να τρώει ανθρώπινη σάρκα παίρνει τους δρόμους σε αναζήτηση της «χαμένης» μητέρας της και κάποιας πιθανής εξήγησης για την κατάσταση που βιώνει. Στη μοναχική της πορεία, θα βρεθεί η στιγμή που θα… οσμιστεί την παρουσία ενός αγοριού με το οποίο μοιράζεται το ίδιο «μυστικό».

ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ερευνητική αποστολή ανακαλύπτει «μαγικό» φυτό, του οποίου οι καρποί χαρίζουν δύναμη ενέργειας ωφέλιμη για την καθημερινότητα της κοινωνίας των Αβαλονιανών. Όταν οι καλλιέργειες του φυτού προσβάλλονται από μυστηριώδη «ιό», μονάχα τα έγκατα της γης μπορούν να δώσουν μια αποτελεσματική απάντηση σχετικά με τον επερχόμενο κίνδυνο.

ΠΙΝΟΚΙΟ ΤΟΥ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ

Ο Τζεπέτο έχει χάσει το παιδί του, φτιάχνει μια ξύλινη μαριονέτα αγοριού και… εντάξει, τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε ήδη, μη σας πω κι από το 1940 (τουλάχιστον)!

THE FABELMANS

Από «μπαγκάζι» του πατέρα του μέχρι «υποχρέωση» ανατροφής από τη μητέρα του, ο μικρός Σάμι βρίσκει το ιδανικό καταφύγιο στη φαντασία της κινηματογραφικής εμπειρίας και προσπαθεί να γίνει μέρος αυτού του (καλύτερου) «κόσμου».

ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2022

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το μακροβιότερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας, είναι και πάλι εδώ και γιορτάζει τα 35α γενέθλιά του! Η διοργάνωση θα φιλοξενηθεί από την Πέμπτη 24/11 μέχρι την Τετάρτη 30/11 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους ΕΛΛΗ και ΑΝΔΟΡΑ.