FreeCinema

Follow us
10.0720:00

Ελληνικό box-office: Μονόδρομος το «Πεπρωμένο» του Ίντι…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Indiana Jones» ήταν και πάλι ο προφανής κατακτητής της κορυφής, μέσα σ’ ένα πλαίσιο σχετικής (και πενταψήφιας) αδράνειας. Ίθαν Χαντ, ξεκουνήσου!

Τα 91.187 του προηγούμενου box-office report υποχώρησαν ελαφρά στα 87.115 αυτές τις μέρες, πέντε πρεμιέρες κατάφεραν να κάνουν «ντου» στην πρώτη δεκάδα και τα φιλμ που συνεχίζονταν και βρέθηκαν στις υπόλοιπες θέσεις του top, παρουσίασαν μετρημένες απώλειες μεταξύ του -30% και του -39%. Όχι ένα συναρπαστικό τετραήμερο, απλά στάσιμο, δηλαδή. Εννοείται πως ο «Δίσκος του Πεπρωμένου» (-30%) διατήρησε τη θέση του στην κορυφή, ως η κυρίαρχη πρόταση για ψυχαγωγικό σινεμά, με προτίμηση στους θερινούς κινηματογράφους. Έκοψε 32.887 εισιτήρια (από 150 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 106.496 μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Για έργο που είναι σχεδόν αδύνατον να βγάλει και δεύτερη παράσταση (λόγω διάρκειας), το νούμερο είναι ικανοποιητικό, αλλά απέχει από τη θριαμβολογία. Πενταψήφιο κατάφερε να πιάσει μονάχα το σαββατόβραδο (11.648), ενώ η Αττική θερίζει συνολικά (22.646 εισιτήρια, από 73 οθόνες). Δεν αρέσει τόσο πολύ το έργο, όμως, λειτουργεί η περιέργεια και η νοσταλγία. Όσο για εκείνους που αντιλαμβάνονται τα σχόλιά μου για την καριέρα του πέμπτου Ίντι ως «σκληρά» ή άδικα, καλύτερα ν’ ανατρέξουν στο τι είχε συμβεί πέρσι με τη συνέχεια του «Top Gun», για να μην τρελαθούμε κιόλας!

Στο #2 άνοιξε το (ελπίζω τελευταίο) sequel του horror franchise «Insidious». Η τέταρτη συνέχειά του, το «Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα» (φωτό) έκοψε 15.464 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Είναι αρκετά λιγότερα από τα μισά του opening της τρίτης συνέχειας, η οποία είχε ξεκινήσει με 34.908 εισιτήρια (από 71 οθόνες), στις αρχές Γενάρη του 2018! Τα υπόλοιπα φιλμ της σειράς κινούνταν συνήθως γύρω από το δεκαχίλιαρο. Τούτο εδώ σημείωσε την καλύτερη προσέλευση την Πέμπτη (4.476), συνηθισμένη multiplex-άδικη τακτική του κοινού του συγκεκριμένου genre. Οι… απεγνωσμένοι για ταινία τρόμου ίσως το κρατήσουν σε αξιοπρεπή επίπεδα, αν κι εγώ πιστεύω πως θα φάει «πόρτα»…

Ποδαρικό στο #3 έκανε το οικογενειακό δράμα «Ο Γιος» (φωτό), με 6.194 εισιτήρια (από 28 οθόνες). «Πυρετό» το σαββατόβραδο (2.618) έπαθε το adult κοινό, που πιθανότατα πήγε να συγκρίνει το έργο με την προηγούμενη δουλειά του σκηνοθέτη Φλοριάν Ζελέρ, τον «Πατέρα», ο οποίος είχε σκίσει το καλοκαίρι του 2021, κάνοντας opening 17.734 εισιτηρίων (από 27 οθόνες). Είμαι περίεργος να δω τι κράτημα θα έχει στο ερχόμενο τετραήμερο. Ακολουθεί το animated «Στο Στοιχείο τους» (-32%) της Pixar, κόβοντας 5.005 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Μακράν πιο δυνατό το Σάββατο (1.903) και σύνολο στα 65.846. Δεν είναι η παιδική ταινία που περίμενε η αγορά για να κάνει εισιτήρια φέτος το καλοκαίρι. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Asteroid City» του Γουές Άντερσον, με 3.871 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Όλο γκρίνιες ακούω, ότι δεν αρέσει στον κόσμο, αλλά έπεσε χαλαρά (-34%) στην τρίτη εβδομάδα προβολής του, κινείται καλά τα Σάββατα (1.267) κι έχει φτάσει τα 29.494 σε σύνολο!

Στο #6 συναντάμε το (ιδιαίτερα) παιδικό animation «Ρούμπι: Ένα Κράκεν στην Εφηβεία» (-39%), με 3.173 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Είχε ένα πολύ ισορροπημένο weekend (1.016 και 1.066, στις αντίστοιχες μέρες) κι έχει φτάσει μονάχα τα 11.225. Για κάποιο λόγο, οι εικόνες του δεν φαίνονται και τόσο δελεαστικές. Ακολουθεί το επίσης animated, μα σίγουρα πιο adult «Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν» (-38%), κόβοντας 2.486 εισιτήρια (από 29 οθόνες). 1.792 θεατές (από 17 οθόνες) προτίμησαν να διαβάζουν ελληνικούς υπότιτλους. Εντυπωσιακό το σύνολο στα 103.703! Ντεμπούτο στο #8 για το μεταγλωττισμένο live-action «Το Άλλο με τον Τοτό το Ξέρεις;», που έκοψε 2.390 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Δεν έχω κάτι αστείο να πω. Εξεπλάγην εντελώς, όμως, με το άνοιγμα της επανέκδοσης του κοενικού «The Big Lebowski» (φωτό), το οποίο έκοψε 2.344 εισιτήρια (από μόλις 7 οθόνες στην Αττική και μάλιστα σχεδόν αποκλειστικά με μονές προβολές κάθε βράδυ!). Πιο δυνατό το σαββατόβραδο (822), φυσικά. Τέλος, το πρωτοεμφανιζόμενο «Book Club: Το Επόμενο Κεφάλαιο» δεν κατάφερε να προσελκύσει αξιοπρεπή αριθμό θεατών… «πατημένης» ηλικίας, για ν’ ανοίξει με 1.902 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Ούτε και η πρώτη ταινία είχε απήχηση στη χώρα μας (opening 4.059 εισιτηρίων, από 46 οθόνες, τον Ιούνιο του 2018).

Στο ερχόμενο box-office report θα δούμε πόσο… «Επικίνδυνες» θα είναι οι νέες αποστολές του Τομ Κρουζ και το δωδέκατο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ στη Ριβιέρα θ’ αναμετρηθεί σκληρά με το υπόλοιπο πρόγραμμα της ντόπιας διανομής!