FreeCinema

Follow us
15.0521:00

Ελληνικό box-office: Οι «Φύλακες»… μιας κοιμισμένης αγοράς.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τρίτο μέρος του «Guardians of the Galaxy» παρέμεινε στην κορυφή μιας ανησυχητικά ασθενικής προσέλευσης, παρά τον εξωφρενικό όγκο νέων (έντεκα!) ταινιών.

Ανώμαλη προσγείωση, από τα 69.821 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, υποχωρούμε στα 50.353 (τόσο κοντά στα 53.727 της ίδιας περιόδου πέρσι), κι ας είχαμε έντεκα πρεμιέρες ταινιών την περασμένη Πέμπτη! Βρισκόμαστε στα μέσα του Μάη, πια, τα θερινά ετοιμάζονται ν’ ανοίξουν και πριν από την έφοδο των χολιγουντιανών blockbusters (και του… βρωμόξυλου που θα πέσει μεταξύ των γραφείων διανομής για να εξασφαλίζουν εβδομάδες προβολής), πέφτει το εθιμοτυπικό… «άδειασμα ραφιών», όπως το έχω βαπτίσει εδώ και αρκετά χρόνια, πια. Κοινώς, οι τίτλοι μπορεί να εμφανίζονται πολλοί αριθμητικά, όμως, οι περισσότεροι δεν βλέπονται και αυτό, δυστυχώς, επισημαίνει πως η αγορά δεν έμαθε σχεδόν τίποτα για τις συνήθειες του κοινού μετά την πανδημία του COVID-19. Εξού και η πληθώρα τριψήφιων ανοιγμάτων νέων φιλμ, τα οποία θα ξεχαστούν κυριολεκτικά μέχρι να εμφανιστεί η επόμενη… «αυτοκτονική» φουρνιά της Πέμπτης (με τρεις γαλλικούς τίτλους, παρακαλώ!). Είναι προφανές ότι αν οι ταινίες δεν «τραβάνε», τα ταμεία βογκάνε, με το συγκεκριμένο σαββατόβραδο (18.791) να δέχεται κι ένα κάποιο πλήγμα από τη ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση του διαγωνισμού της Eurovision.

Το «Φύλακες του Γαλαξία 3» παρέμεινε στην κορυφή, αλλά με διόλου αμελητέα πτώση (της τάξης του -54%), κόβοντας 16.141 εισιτήρια (από 110 οθόνες). Υπερίσχυσε το Σάββατο (5.478), αλλά με τέτοιο νούμερο προσέλευσης, ντράπηκε η πρωτιά! Έχει φτάσει τα 63.220 σε σύνολο, όμως, κινδυνεύει με… αφανισμό από τούτη την Τετάρτη, καθώς εξέρχεται θριαμβευτικά το «Fast X», με το οποίο η αγορά ελπίζει να δει άσπρη μέρα στα ταμεία. Ακολουθεί η πρεμιέρα των «Υπνωτιστών» (φωτό), με 7.657 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Η κριτική σχεδόν απέτρεψε το κοινό να προσέλθει στις αίθουσες και να δει ένα πραγματικά διασκεδαστικό αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου, που το σαββατόβραδο κατάφερε να τραβήξει μόλις 2.793 θεατές. Όταν δεν δουλεύουν τέτοια έργα, οφείλουμε ν’ ανησυχούμε… Στο #3, το animated super hit των «Super Mario Bros.» κρατήθηκε καλά (-30%), κόβοντας 6.677 εισιτήρια (από 83 οθόνες). Είχε εντελώς παρόμοια κίνηση στο weekend (2.924 και 2.941 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες) κι έχει φτάσει τα 174.816 σε σύνολο (πέρασε μόλις τα 174.456 του τέταρτου «John Wick»).

Στο τέταρτο τετραήμερό του το «Evil Dead Rise» (-66%) πέφτει στο… #4, με 2.278 εισιτήρια (από 18 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό του στα 74.906 (οριακά κάτω από τα 74.949 του «Εξορκιστή του Βατικανού», ο οποίος έπεσε από το top 10, διανύοντας την έκτη εβδομάδα προβολής του). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το νεοεισερχόμενο παιδικό animation «Η Έλα Μπέλα και τα Μαγικά της» (φωτό), με 2.134 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Λίγο παρακάτω, στο #7, συναντάμε το τελευταίο κινούμενο σχέδιο τούτης της δεκάδας, το «Απλώς Υπέροχη» (-51%), με 1.914 εισιτήρια (από 56 οθόνες) και σύνολο στα 6.217. Εκεί, λοιπόν, που άλλα ανεξάρτητα δίνουν μάχη για να κόψουν χίλια με δυο χιλιάδες εισιτήρια σήμερα, το παιδικό όλο και κάπου θα το πλησιάσει το δεκαχίλιαρο (έστω), αν και… μαζί με τα έξοδα μεταγλώττισης και δίχως home entertainment πια, κάπου… χάνω επεισόδια με τον τεράστιο όγκο των φιλμ του genre που διανέμονται στη χώρα μας. Αλήθεια, βγαίνουν;

Θα αποκαλούσα μικρό σοκ την υπερίσχυση του «Γουίνι το Αρκουδάκι: Αίμα και Μέλι» (από το #6) έναντι του «Ρένφιλντ» (από το #8) (φωτό), έστω και κατά 197 εισιτήρια. Δύο new entries, χτυπημένα (αμφότερα) από το… τζαμπατζίδικο του σπιτιού, που έκοψαν 2.096 (από 22 οθόνες) και 1.899 εισιτήρια (από 48 οθόνες), αντίστοιχα. Το κακό γούστο κέρδισε το pure βαμπιρικό fun του Νίκολας Κέιτζ (γιατί;). Εντελώς «του γιατρού» η φάση! Στο #9, ακόμη ένα new entry φιάσκο, για το «Αγάπη, Ξανά», που χωρίς να έχει ηττηθεί από τα… τορεντάδικα, έπεσε «ηρωικά» στα ταμεία, κόβοντας 1.714 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Μην το μάθει η Σελίν Ντιόν! Τέλος, το ευνοούμενο από την κριτική («art-house» αφού…) «Επιστροφή στη Σεούλ» έκανε ποδαρικό στα 1.578 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Βλέπεις, κάτι τέτοια περνάνε κάτω από τα radar των τορεντάδικων (πρέπει να είσαι και πολύ βιτσιόζος!).