FreeCinema

Follow us
03.0620:00

Ελληνικό box-office: Βρε ζωή, φαρμάκια στάζεις…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, με… Μαίρη Λίντα «εορτάστηκε» η πρώτη «μητέρα των μαχών» τούτης της θερινής περιόδου, όπου και ο Yorgos και η «Furiosa» αστόχησαν στην προσέλευση μαζικού κοινού!

Στο προηγούμενο box-office report πέφταμε ακόμα πιο χαμηλά, στα 42.281 εισιτήρια, με την αγορά να εμφανίζει σοβαρή αισιοδοξία για το τετραήμερο που αφήσαμε πίσω μας, ένεκα πρεμιερών των «Ιστοριών Καλοσύνης» και της «Furiosa». Με τέτοιους τίτλους υψηλού επιπέδου προσμονής, το σύνολο των 58.762 εισιτηρίων φαντάζει (δικαιολογημένα) φτωχό. Και θα πρέπει να έχει λούσει με κρύο ιδρώτα πολλά θερινά σινεμά, τα οποία ετοιμάζονται ν’ αντιμετωπίσουν (και) αύξηση των λογαριασμών του ρεύματος, πέραν της σταθερής απειλής των θερινών μηνών, του κάθε επερχόμενου καύσωνα, που τα ΜΜΕ παρομοιάζουν συχνότατα με κάτι σαν… τη συντέλεια του κόσμου. Την ίδια στιγμή, οι τιμές των εισιτηρίων ανεβαίνουν «διακριτικά» και, πλέον, κυμαίνονται γύρω στα εννέα ευρώ, με τις καθημερινές προσφορών να γίνονται όλο και πιο δελεαστικές (το περασμένο επταήμερο η Τρίτη και η Τετάρτη ελάχιστα απείχαν από τα νούμερα της Πέμπτης και της Παρασκευής!).

Θα ήμουν εντελώς παράλογος να έχω απαιτήσεις τύπου «Poor Things» ή και «Ευνοούμενης» για την εισπρακτική καριέρα του «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου (γι’ αυτό και δεν πρόκειται να κάνω συγκρίσεις), όμως, το άνοιγμα των 21.482 εισιτηρίων (από 131 οθόνες) είναι και απογοητευτικό και κατώτερο κάθε προσδοκίας. Πολλοί πίστεψαν (κι εγώ μαζί τους) πως το φιλμ θα έκανε μία εντυπωσιακή «αρπαχτή» στις πρώτες μέρες (όπως «Μην Ανοίγεις την Πόρτα») και το word of mouth θα λειτουργούσε ολέθρια στη συνέχεια (ίδωμεν…), όμως, ο δισταγμός ήταν έντονος εξαρχής. Υπήρξα, δε, μάρτυρας αποχωρήσεων θεατών από διάφορα σινεμά του κέντρου της Αθήνας αυτές τις μέρες (από το πρώτο ημίωρο έως και το φινάλε της δεύτερης ιστορίας), ενώ πολλά από τα σχόλια που άκουσα ήταν ολέθρια. Στα social, πάντως, έγινε και πάλι μεγάλο τζέρτζελο, ίσως δυσανάλογο της προσέλευσης στα ταμεία (3.626, 4.740, 6.910 και 6.206 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες του τετραημέρου). Η Αττική είχε σαρωτικό ποσοστό (16.199 εισιτήρια, από 72 οθόνες), η Θεσσαλονίκη κινήθηκε αρκετά μέτρια (2.779 εισιτήρια, από 16 οθόνες) και το υπόλοιπο Ελλάδας πήγε χάλια (2.504 εισιτήρια, από 43 οθόνες), όπως γίνεται συνήθως με τις ταινίες του Λάνθιμου. Δυστυχώς, ενώ υπήρξαν αρκετά sold-out, σε πολλά σινεμά πέσανε «πιστόλια», γι’ αυτό και αποφεύγω απολύτως τη λογική του μέσου όρου προσέλευσης. Είναι άξιον απορίας το τι θα δούμε στο δεύτερο τετραήμερο, όμως, όπως και να ‘χει, κάθε επόμενη δουλειά του Έλληνα σκηνοθέτη γίνεται πια ισχυρό talk of the town… διχασμού και μακάρι αυτά να συνέβαιναν από εποχής «Κυνόδοντα», όταν η πλειοψηφία του ελληνικού κοινού έδειχνε μονάχα αδιαφορία και χλεύη.

Στο #2 άνοιξε το prequel του «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», η «Furiosa», με 10.820 εισιτήρια (από 115 οθόνες). Κι εδώ απογοήτευση! Στα μέσα του Μάη του 2015, το προηγούμενο φιλμ είχε κάνει ποδαρικό με 31.196 εισιτήρια (από 211 οθόνες), για να φτάσει τα 118.413 συνολικά. Παραδόξως, νούμερα αρκετά χαμηλά για τέτοιο έπος περιπέτειας και εικόνων μεγάλης οθόνης, πόσω μάλλον σήμερα. Εδώ, πάντως, υπήρξαν ακόμη και υπερβολικά θετικά σχόλια, ότι τούτο το prequel του Τζορτζ Μίλερ είναι καλύτερο από την ταινία του ’15 (#not). Η πορεία της «Furiosa» στο τετραήμερο είχε ως εξής: 2.307, 2.554, 3.217 και 2.742 (στις αντίστοιχες μέρες). Τα 6.551 (από 43 οθόνες) προήλθαν από σινεμά της Αττικής. Είναι ένα είδος ταινιών που τα θερινά σινεμά σνομπάρουν, οπότε η συνέχεια θα εξαρτηθεί από την παρουσία της στα multiplex, με την υποστήριξη των… κλιματιζόμενων αιθουσών και των πιο ταιριαστών συνθηκών ποιότητας προβολής. Κρίμα (και σοκ και δέος), ειλικρινά.

Στο #3 έπεσε (-29%) ο animated «Γκάρφιλντ», ο οποίος έκοψε 4.496 εισιτήρια (από 66 οθόνες) και είχε ευνοϊκότερη προσέλευση το Σάββατο (2.080). Συμπαθές το σύνολο στα 61.818. Στο #4 συναντάμε την παρθενική εμφάνιση του… PG-13 horror «Τα Ταρώ του Θανάτου» (φωτό), με 4.481 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Έπιασε χιλιάρια κάθε βράδυ, με καλύτερο Σάββατο (1.231). Ένα τυπικό opening για έργο τούτου του genre. Στην επόμενη θέση έχουμε… «ισοψηφία»! 3.497 εισιτήρια (από 30 οθόνες) έκοψε η «Τελευταία Συνεδρία του Φρόιντ» με καλό κράτημα (-38%) και σύνολο στα 11.948, τα ίδια έκοψε (από 13 οθόνες) και η έκτη ταινία του κινηματογραφικού franchise του Χάρι Πότερ, σε αποκλειστική επανέκδοση, στο πλαίσιο των Epic Movie Nights στα Village Cinemas.

Συνεχίζουμε στο #7 με το… φερόμενο ως οικογενειακό «Φανταστικοί Φίλοι» (-41%), που έκοψε 2.761 εισιτήρια (από 58 οθόνες) και μετρά μόλις 8.259 σε σύνολο μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. «Βόμβα» ολκής. Στο #8, ο «Κασκαντέρ» (-66%) το παλεύει δίχως αντοχές, κόβοντας 964 εισιτήρια (από 12 οθόνες), με μετριότατο σύνολο στα 36.996. Έβαλε το χεράκι του και το… streaming της αλλοδαπής (αν καταλαβαίνετε τη μπηχτή). Στο #9 έχουμε την επιστροφή του τέταρτου «Kung Fu Panda» (φωτό) στο top 10, με 912 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και σύνολο… ξυλίκι στα 151.284 και ολοκληρώνουμε με το «Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων» (-50%), το οποίο μάζεψε ακόμη 846 εισιτήρια (από 11 οθόνες), για να φτάσει το σύνολό του στα 24.643. Άλλη ήττα κι αυτή. Το γεγονός ότι μετράμε τριψήφια νούμερα ενώ βρισκόμαστε μόλις στην πρώτη δεκάδα του box-office δεν έχει ανάγκη περαιτέρω σχολιασμού…