FreeCinema

Follow us
03.0210:30

Τον Αλφόνσο Κουαρόν θέλουν οι Σκηνοθέτες.


Σε μέγα μπάχαλο εξελίσσεται η φετινή «κούρσα» για τα Όσκαρ, με το σχεδόν πάντα αλάνθαστο Σωματείο Σκηνοθετών να βραβεύει τον Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα», το οποίο όμως δεν έχει καμία άλλη νίκη μέχρι στιγμής, ώστε να ανατρέπει κάποια προγνωστικά. Επίσης, εδώ δεν ήταν καν υποψήφιος ο Γιώργος Λάνθιμος!

Όπως είχα γράψει και την προηγούμενη εβδομάδα (κοινώς, ήταν κάργα προβλέψιμο), ο Αλφόνσο Κουαρόν τιμήθηκε (τα ξημερώματα) με το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας για το «Ρόμα» από το DGA. Όταν το Σωματείο των Σκηνοθετών ψηφίζει, σε αυτή την κατηγορία (έστω) έχει σχεδόν το αλάθητο. Από το 1948 μέχρι σήμερα, μόλις επτά (!) ήταν οι σκηνοθέτες που ενώ βραβεύτηκαν από τους συναδέλφους τους, δεν έτυχαν της προτίμησης των μελών της Ακαδημίας. Πέρσι, ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο προτιμήθηκε από τούτο το Σωματείο για το ρομαντικό δράμα φαντασίας «Η Μορφή του Νερού» και κατέληξε να παίρνει και το αντίστοιχο Όσκαρ, θριαμβεύοντας και στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Πρέπει να χαίρεται τόσο και για φέτος ο έτερος Μεξικάνος;

Η απάντηση είναι… όχι! Το Σωματείο των Παραγωγών έχει ήδη βραβεύσει το «Πράσινο Βιβλίο» ως καλύτερη ταινία του 2018, το Σωματείο των Ηθοποιών την είδε… καρναβάλι με το βραβείο του ensemble καστ στο «Black Panther» και τώρα οι Σκηνοθέτες ψηφίζοντας «Ρόμα» δείχνουν μια σαφή προτίμηση, αν και οι φετινή τους πεντάδα απέχει αρκετά από την οσκαρική στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας. Εδώ είχαμε Μπράντλεϊ Κούπερ («Ένα Αστέρι Γεννιέται»), Σπάικ Λι («Η Παρείσφρηση»), Άνταμ ΜακΚέι («Vice») και Πίτερ Φαρέλι («Πράσινο Βιβλίο»), στην πεντάδα των Όσκαρ όμως οι Κούπερ και Φαρέλι… εξαφανίζονται και τα μέλη της Ακαδημίας τους αντικαθιστούν με τους Πάβελ Παβλικόφσκι («Ψυχρός Πόλεμος») και Γιώργο Λάνθιμο («Η Ευνοούμενη»)! Χωρίς την υποψηφιότητα του τελευταίου από το Σωματείο των Σκηνοθετών, τα πράγματα σε τούτη την οσκαρική κατηγορία παραμένουν θολά. Το (μάλλον) σίγουρο είναι ότι στα Όσκαρ του 2019 θα επικρατήσουν οι… μοιρασιές, κρατώντας σαν πιθανότερα φαβορί για τις περισσότερες βραβεύσεις τα «Ρόμα» και «Η Ευνοούμενη» λόγω των 10 υποψηφιοτήτων που έχει η κάθε ταινία αντίστοιχα.

Κατά τα άλλα, η «Ευνοούμενη» ακούγεται όλο και περισσότερο σε άλλα επαγγελματικά Σωματεία του Χόλιγουντ αυτές τις μέρες. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης ξάφνιασε κερδίζοντας το βραβείο του καλύτερου μοντάζ (για κωμωδία) από το αντίστοιχο Σωματείο (το δράμα πήγε στον Τζον Ότμαν για το «Bohemian Rhapsody»), ενώ η Φιόνα Κρόμπι «το σήκωσε» για τα καλύτερα σκηνικά σε ταινία εποχής (το «Black Panther» προτιμήθηκε στην κατηγορία φαντασίας, ενώ το αδίκως μη υποψήφιο στα Όσκαρ «Crazy Rich Asians» ψηφίστηκε στην κατηγορία του σύγχρονου).