FreeCinema

Follow us
09.0618:30

Ελληνικό box-office: Η «Μπαλάντα» του γυρισμού στα σινεμά.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα σινεμά μας περίμεναν, αλλά φαίνεται πως το κοινό μονάχα την επιστροφή της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» στη μεγάλη οθόνη είχε σαν «εκκρεμότητα»…

Από την τελευταία φορά που μετρούσαμε εισιτήρια κινηματογραφικών αιθουσών, στις 12 Μαρτίου, περνάμε πια στο άνοιγμα των θερινών σινεμά, κατόπιν μιας πρωτοφανούς κατάστασης παγκόσμιου lockdown που «πάγωσε» την βιομηχανία του θεάματος, από την παραγωγή ταινιών έως και την διανομή. Το πρώτο box-office report που ήρθε στα χέρια μας σήμερα είναι σχετικά… μισερό, περιλαμβάνοντας μονάχα 7 τίτλους και ένα σύνολο από τα 3 παλαιότερα φιλμ του Μπονγκ Τζουν-Χο που έκαναν παρθενική εμφάνιση στην Ελλάδα σε κοινό πρόγραμμα αυτές τις μέρες, αν και (τουλάχιστον για την Αθήνα) ο κατάλογος των προβολών τις οποίες εντοπίζει κανείς στο FREE CINEMA για το αντίστοιχο διάστημα περιλαμβάνει… 38 τίτλους! Γνωρίζουμε πως κάποια γραφεία δεν δίνουν αναφορά εισιτηρίων, αρκετά φιλμ έπαιξαν με flat fee, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το «φαινόμενο» τίτλων του χειμώνα που έτσι κι αλλιώς δεν report-άρονται κατά την διάρκεια των θερινών μηνών, όμως, κάποιες από αυτές τις ταινίες φιγουράρουν στο top που ακολουθεί. Κοινώς… αναρχία! Σε κάθε περίπτωση, το κείμενο που ακολουθεί δεν αντιπροσωπεύει πλήρως την εικόνα της αγοράς στην παρούσα φάση, αλλά δίνει κάποιες βασικές εντυπώσεις.

Με τα θερινά (93 σε ολόκληρη τη χώρα) να λειτουργούν στο 75% της χωρητικότητάς τους (λόγω μέτρων προστασίας), χωρίς ίχνος από multiplex ή άλλες αίθουσες (παραμένουν κλειστά), και ουσιαστικά με μόλις δύο κινηματογραφικές πρεμιέρες για το τετραήμερο που μας πέρασε (προσθέτοντας και την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος), τα επίσημα στοιχεία που έχουμε σε εισιτήρια μετρούν 12.070 θεατές, οι οποίοι έφτασαν τους 14.540 μαζί με την χθεσινή νύχτα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει κάποια σύγκριση με τα 80.785 εισιτήρια του περσινού πενθημέρου του Αγίου Πνεύματος…

Την καλύτερη προσέλευση θεατών είχε, φυσικά, η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, που είχε προλάβει να προβληθεί μόλις για μία εβδομάδα σε μία αθηναϊκή αίθουσα πριν κλείσουν οι χειμερινοί κινηματογράφοι και (σταδιακά) μπούμε (και) σε καραντίνα. Το έργο έχει ζήτηση και αυτό φάνηκε στα ταμεία από τις πρώτες μέρες. 1.051 την Πέμπτη, 1.040 την Παρασκευή, 1.553 το Σάββατο και 1.494 την Κυριακή μας κάνουν 5.138 για το τετραήμερο, και μαζί με τα 1.191 της Δευτέρας φτάνουμε στα 6.329 (από 23 θερινά σινεμά). Το μόνο σίγουρο είναι πως εντός του περασμένου weekend υπήρξαν κινηματογράφοι με sold-out προβολές, ενώ σε κάποια σινεμά (ειδικά το Σάββατο) έδιωχναν και κόσμο επειδή δεν υπήρχαν καθίσματα (χαρακτηριστικά, στη Ριβιέρα των Εξαρχείων λίγο έλειψε να πέσει «ξύλο», με αρκετές δεκάδες κόσμου να εγκαταλείπει δίχως εισιτήριο ανά χείρας!). Μιλώντας μόνο για την Αθήνα, η «Μπαλάντα» έκοψε στο πενθήμερο 5.115 εισιτήρια (από 14 θερινά σινεμά). Με σύνολο (μέχρι στιγμής) στα 12.221 εισιτήρια, όσο και δυναμικό word of mouth, το φιλμ του Οικονομίδη φαίνεται πως θα έχει μακροζωία στα θερινά, για να γίνει το πιο εμπορικό της καριέρας του (αφήνοντας πίσω το «Μικρό Ψάρι» του 2014, το οποίο είχε κόψει 16.105)!

Στο #2 συναντάμε τα πρωτοεμφανιζόμενα (αν και του 2018…) «Παιχνίδια Ζευγαριών» (φωτό), που έκοψαν 2.754 (3.419 μαζί με την αργία της Δευτέρας) εισιτήρια (από 16 θερινά σινεμά). Η απουσία άλλων νέων τίτλων (αλλά και τα… λιγότερα καθίσματα), προφανώς, οδήγησαν τούτο το απίστευτα φλύαρο και βαρετό έργο του Ολιβιέ Ασαγιάς σε αυτό το αδικαιολόγητα μεγάλο άνοιγμα θερινών. Οι «ντεμί» κριτικές και η παρουσία της Ζιλιέτ Μπινός έκαναν το κοινό να το προτιμήσει, κυρίως στο weekend (901 και 922 εισιτήρια, αντίστοιχα). Όχι άσχημα για… «άδειασμα ραφιών», κινήθηκε στα επίπεδα μιας μέτριας γαλλικής (βήχας!) πρεμιέρας καλοκαιριού. Στο #3, το animated «Φύγαμε» έκανε το comeback του για να κόψει 1.540 (1.631 μαζί με την αργία της Δευτέρας) εισιτήρια (από 22 θερινά σινεμά). Δεν το λες και… παιδομάζωμα, με καλύτερη βραδιά εκείνη της Κυριακής (706 εισιτήρια). Σύνολο στα 13.498, μέχρι στιγμής. Κάπως εξωφρενικό (και αστείο), κινούμενα σχέδια της Disney να έχουν κόψει σχεδόν τα ίδια εισιτήρια με ταινία του Οικονομίδη! Τι ζούμε…

Στο #4 εμφανίζεται… ο Μπονγκ Τζουν-Χο! Ο θριαμβευτής των φετινών Όσκαρ με τα «Παράσιτα» (για τα οποία δεν είχαμε εισιτήρια, πια) έκανε ποδαρικό στα θερινά με… «τριολέ» πρόγραμμα παλαιότερων ταινιών του που δεν είχαν προβληθεί ποτέ μέσω δικτύου διανομής εδώ (δεν υπολογίζονται πιθανές φεστιβαλικές προβολές) σε 3 θερινά σινεμά (2 στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη) και συγκέντρωσε 945 εισιτήρια στο τετραήμερο (του Αγίου Πνεύματος δεν μάθαμε τι συνέβη!). Οι ταινίες του αφιερώματος ήταν το (ουσιαστικά ανώτερο) «Μνήμες Φόνων», το «Μητέρα» και το πρωτόλειο «Σκύλος που Γαβγίζει». Το top 5 συμπληρώνει μία καινούργια… γαλλική μπαλαφάρα, «Οι Αταίριαστοι» (φωτό), με πρωταγωνιστή τον γνώριμο του ελληνικού καλοκαιριού Ντανί Μπουν. Έκοψε 704 (836 μαζί με την αργία της Δευτέρας) εισιτήρια (από 6 θερινά σινεμά). Μέγα σουξέ (και καλά) στο weekend (225 και 221 εισιτήρια, αντίστοιχα). Δεν θα υπάρχει πουθενά το ερχόμενο επταήμερο. Ελπίζω.

Top 10 δεν φτουράει, αλλά συμπληρωματικά εμφανίστηκαν εισιτήρια για ακόμη 3 ταινίες του χειμώνα που δοκιμάζονται στη «β΄ προβολή», κίνηση που επικροτώ και έχω συστήσει για το φετινό καλοκαίρι, αφού θα υπάρχει έλλειψη τίτλων και ανάγκη να καλυφθούν τα προγράμματα με φιλμ που… θα βλέπονται, αντί του στερεοτυπικού ξεσκαρταρίσματος τούτης της εποχής. Έτσι, τα «The Gentlemen» (722 εισιτήρια στο πενθήμερο, από 6 θερινά σινεμά) (φωτό), «Πόνος και Δόξα» (458 εισιτήρια στο πενθήμερο, από 4 θερινά σινεμά) και «Τζότζο» (200 εισιτήρια στο πενθήμερο, από 3 θερινά σινεμά) συμπληρώνουν τα όσα γνωρίζουμε επισήμως για το φετινό… restart των κινηματογράφων στην Ελλάδα. Από την Πέμπτη που μας έρχεται, 6 νέοι τίτλοι (οι 2 είναι επανεκδόσεις) θα προστεθούν στις επιλογές των θεατών, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η επανέκδοση της «Περιφρόνησης» του Γκοντάρ άλλαξε εκτάκτως ημερομηνία εξόδου και μεταφέρθηκε για τις 18 Ιουνίου, εξαιτίας της μεγάλης προσέλευσης στο φιλμ του Οικονομίδη.