FreeCinema

Follow us
07.0122:30

Τα Όσκαρ του 2020 φλερτάρουν με τον… πόλεμο;


Τρία επαγγελματικά Σωματεία που αντιπροσωπεύουν βασικότατες οσκαρικές κατηγορίες ανακοίνωσαν τις υποψηφιότητές τους και δίνουν ένα στίγμα που δεν ήταν και τόσο ορατό μέχρι χθες: ο… πόλεμος μετατρέπεται σε δυνατό trend! Ας παρατηρήσουμε, λοιπόν, που εντοπίζεται αυτή η ταύτιση παραγωγών, σκηνοθετών και σεναριογράφων.

Μετά το «spoiler» των Χρυσών Σφαιρών, με το «ξύπνημα» της ταινίας «1917» στα οσκαρικά προγνωστικά, τρία από τα πλέον σημαίνοντα επαγγελματικά Σωματεία της Αμερικής ανακοίνωσαν τις φετινές τους υποψηφιότητες, φανερώνοντας για πρώτη φορά μία ενδιαφέρουσα ταύτιση η οποία ίσως αλλάζει το σκηνικό των τάσεων που ξεκινούν τόσο… μπερδεμένα από τις Ενώσεις των κριτικών. Πλέον, με τους ανθρώπους που ψηφίζουν πραγματικά για τα Όσκαρ, αντιλαμβανόμαστε ότι το πράγμα φέτος μοιάζει με… ρωσική ρουλέτα! Αν όχι με… πόλεμο!

Εκεί που κανείς δεν είχε ασχοληθεί τόσο σοβαρά με το «1917», αυτή τη στιγμή το βλέπουμε να φιγουράρει και στις τρεις λίστες υποψηφιοτήτων, ως καλύτερη ταινία (από τους παραγωγούς), σκηνοθεσία και πρωτότυπο σενάριο! Με λίγα λόγια, το φιλμ του Σαμ Μέντες απειλεί να βρίσκεται υποψήφιο και στις τρεις αυτές κατηγορίες. Από δίπλα, όμως, «σκάει» ακόμη μία ανατροπή: η αντιπολεμική σάτιρα «Jojo Rabbit» του Τάικα Γουαϊτίτι (φωτό) τυγχάνει παρόμοιας υποδοχής! Έχει παρουσία και στα τρία Σωματεία, όπου είναι υποψήφια ως καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία και διασκευασμένο σενάριο. Το φιλμ του Γουαϊτίτι είχε τρελό word of mouth στο Φεστιβάλ του Τορόντο (όπου κέρδισε το βραβείο κοινού), αλλά σταδιακά έδειξε να χάνει έδαφος, για να ανακάμψει εντυπωσιακά, πλέον. Να υπενθυμίσω πως το «Jojo Rabbit» έχει πέραση και στους ηθοποιούς, με το αντίστοιχο Σωματείο να έχει προτείνει το έργο στην αρκετά prestigious κατηγορία του ensemble καστ, ενώ η Σκάρλετ Τζοχάνσον είναι επίσης υποψήφια για δεύτερο γυναικείο ρόλο. Κι εμείς καθόμασταν και χτυπιόμασταν για Σκορσέζε και Netflix…

Ναι, ΟΚ, ο «Ιρλανδός» βρίσκεται στις λίστες και των τριών Σωματείων, όμως τώρα αρχίζει να δείχνει κάπως «λίγος» από άποψης ντόρου (η πανωλεθρία στις Χρυσές Σφαίρες βοήθησε σε αυτό), λες και οι υποψηφιότητές του βρίσκονται εκεί από ένδειξη σεβασμού για τους συντελεστές… και μόνο. Θα ανατρέψουν την κατάσταση σύσσωμα τα μέλη της Ακαδημίας; Σε μία χρονιά που μετατρέπεται σε… επικό τζογάρισμα; Διότι πέραν των δύο… πολεμικών και του Σκορσέζε, καιροφυλακτούν τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-Χο (φωτό), τα οποία τα συναντάμε και στα τρία Σωματεία που μας απασχολούν εδώ, όσο και στο ensemble καστ των ηθοποιών! Και από πίσω ακολουθεί ο Κουέντιν Ταραντίνο με το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» που βρόντηξε ηχηρά στις Χρυσές Σφαίρες και είναι υποψήφιο σε όλα τα Σωματεία, πλην των σεναριογράφων, απλά και μόνο διότι ο «αληταράς» το έχει χεσμένο και δεν ενδιαφέρεται να γίνει μέλος του! Οπότε κι αυτοί… δεν δύνανται να τον ψηφίσουν! Ως Σωματείο. Στα Όσκαρ, όμως, αλλάζει το θέμα…

Ας δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει στο κάθε επαγγελματικό Σωματείο. Αρχικά, η δεκάδα των παραγωγών. Από εδώ μέσα θα βγει η λίστα των υποψηφίων για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Εάν έχουμε ξανά αυτή την «κουλαμάρα» με τους οκτώ τίτλους, δύο από τα παρακάτω θα γίνουν… παρελθόν από τα μέλη της Ακαδημίας. Ποντάρω σε «Κόντρα σε Όλα», «Little Women» και λιγότερο «Στα Μαχαίρια» (φωτό). Το ψυχαγωγικό σινεμά την πληρώνει συνήθως. Να τη «σκαπουλάρουν» οι γυναίκες ανάμεσά του; Ή θα συμβούν μεγαλύτερες ανατροπές; Μπορεί να μείνει απέξω το τεράστιο hit του «Joker», επειδή η ταινία έχει καταφέρει και να ενοχλήσει; Ή μήπως η «Ιστορία Γάμου» είναι εκείνη που θα «ξεφουσκώσει» σαν έργο ερμηνειών και σεναρίου; Προφανώς, θα γίνει σφαγή!

«1917»
«Κόντρα σε Όλα»
«Ο Ιρλανδός»
«Jojo Rabbit»
«Joker»
«Στα Μαχαίρια»
«Little Women»
«Ιστορία Γάμου»
«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Παράσιτα»

Προχωράμε με τους σκηνοθέτες. Μπονγκ Τζουν-Χο, Σαμ Μέντες, Μάρτιν Σκορσέζε, Κουέντιν Ταραντίνο και… Τάικα Γουαϊτίτι (φωτό)! Από την πεντάδα των Χρυσών Σφαιρών, ο τελευταίος «έφαγε» τον Τοντ Φίλιπς του «Joker». Φυσικά! Δεν «τον πάνε» οι συνάδελφοί του, ξεκάθαρα. Αν και πέρσι είχε «επιζήσει» του κλάδου του ένα παρόμοιο παράδειγμα δημιουργικής «ωρίμανσης», ο «αμαρτωλού» παρελθόντος Πίτερ Φαρέλι με το «Πράσινο Βιβλίο». Που την πάτησε από την Ακαδημία και δεν προτάθηκε για Όσκαρ σκηνοθεσίας (αλλά γέλασε τελευταίος)! Θα δούμε αν το περσινό παράδειγμα… ανατραπεί στα Όσκαρ για τον Φίλιπς. Διαφορετικά, έτσι θα παραμείνει η οσκαρική πεντάδα. Ή μήπως υποτιμούμε τις οσκαρικές δυνατότητες του Νόα Μπάουμπακ;

Πάμε και στους σεναριογράφους. Για πρωτότυπο: «1917» (αν ρωτάς κι εμένα, εδώ σηκώνω τα χέρια ψηλά…), «Booksmart», «Στα Μαχαίρια», «Ιστορία Γάμου» (φωτό) και «Παράσιτα». Θα χυθεί αίμα… οσκαρικό με τα δύο τελευταία, προσθέτοντας και έναν απειλητικότατο Κουέντιν Ταραντίνο στη μέση. Για διασκευασμένο: «A Beautiful Day in the Neighborhood», «Ο Ιρλανδός», «Jojo Rabbit», «Joker» και «Little Women». Μαφιόζικο ή πολεμικό θα είναι το βραβείο εδώ; Θα δείξει…

Κατά τα άλλα, επειδή δεν τις είχα σχολιάσει από πριν, εδώ θα βρεις τις φετινές υποψηφιότητες του Σωματείου των ηθοποιών. Ανακοινώνουν τα βραβεία τους στις 19 Ιανουαρίου, μία μέρα μετά από εκείνα των παραγωγών. Είναι το weekend στο οποίο… δεν θα κλείσουμε μάτι! Πριν από τα Όσκαρ. Για τις υποψηφιότητες της Ακαδημίας, η ψηφοφορία έκλεισε σήμερα, 7 Ιανουαρίου. Οι πιο αργοπορημένοι ψηφοφόροι της ίσως να δέχτηκαν κάποια ελάχιστη επιρροή από το τι συνέβη την Κυριακή στις Χρυσές Σφαίρες. Την ερχόμενη Δευτέρα θα μάθουμε. Ωραία χρονιά έχουμε, πάντως.