FreeCinema

Follow us
13.0519:00

Ελληνικό box-office: Ο «Γκάρφιλντ» δεν (θα) έβλεπε… Eurovision!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η ταινία του «Γκάρφιλντ» έκλεψε την κορυφή, καθώς η προσοχή των ενηλίκων ήταν καρφωμένη με πάθος στις δύο εμφανίσεις της ελληνικής αποστολής στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.

Στο προηγούμενο box-office report έκρουα τον κώδωνα της… Eurovision, που προφανώς και υποψίαζε πως για την κορυφή τούτου του τετραημέρου θα καραδοκούσε… ο λαίμαργος Γκάρφιλντ. Έτσι και εγένετο. Με το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι να παίζει και στον δεύτερο ημιτελικό της Πέμπτης και στον τελικό του Σαββάτου, τα σινεμά πέρασαν σε δεύτερη μοίρα από τους ενήλικες, κόβοντας 10.445 και 17.713 εισιτήρια (στις αντίστοιχες βραδιές). Το σύνολο προσέλευσης του τετραημέρου περιορίστηκε στο πτωχό νούμερο των 59.576 εισιτηρίων. Πώς να αδικήσεις τον μέσο Έλληνα, που έδωσε ρεκόρ τηλεθέασης στον διαγωνισμό τραγουδιού και για τον οποίο έπρεπε να σχολιάσει… το παραμικρό στα social, διαφορετικά… θα ήταν σαν να είχε έρθει από άλλο πλανήτη! Ακριβώς εκεί πάτησε ο animated «Γκάρφιλντ» για να καρπωθεί την πρώτη θέση, με 17.974 εισιτήρια (από 133 οθόνες) και μεγαλύτερη απήχηση το Σάββατο (6.059). Το μέχρι στιγμής σύνολο των 36.143 εισιτηρίων δεν είναι σπουδαίο, όμως, το φιλμ θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των παιδιών… και των συνοδών τους για κάμποσο καιρό (μαζί και με την έναρξη των θερινών), οπότε στην τελική θα διαμορφωθεί κάτι αρκετά πιο δυναμικό.

Στο #2 ακολουθεί το πρωτοεμφανιζόμενο «Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων» (φωτό), με 10.183 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Στην ίδια θέση είχε ανοίξει στα μέσα Ιουλίου του 2017 και το προηγούμενο sequel τούτου του franchise, «Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Σύγκρουση», κόβοντας 15.431 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Παρόμοιο το μοτίβο, δηλαδή. Σαφώς λίγα τα 3.229 του σαββατόβραδου, σε ένα συνολικά ασθενικό τετραήμερο και για τους πιθήκους – εξουσιαστές της Γης στο μέλλον. Όχι πολύ πιο μακριά, στα 8.866 εισιτήρια (από 93 οθόνες), ακολουθεί ο ψυχαγωγικότατος «Κασκαντέρ» που, περιέργως, δεν έδειξε να συγκινεί τόσο το ελληνικό κοινό. Κάποιοι στην αγορά το χρεώνουν στο timing εξόδου του φιλμ, θεωρώντας πως είναι πιο καλοκαιρινό. Σωστό κι αυτό. Απλά, εάν η διανομή το κρατούσε γι’ αργότερα, το streaming του εξωτερικού (με ότι το… παράνομο συνεπάγεται αυτό) που προγραμματίζει το έργο για αρχές Ιουνίου (αν δεν είχε πιάσει πενηντάρα εκατομμυρίων στο αμερικανικό box-office, με το ολέθριο theatrical window policy που τηρεί πλέον η Universal, σε… δεκαοκτώ μέρες θα κλαίγανε τα σινεμά!) θα «έκαιγε» τον τίτλο. Σύνολο στα 17.996 εισιτήρια μέσα σ’ ένα επταήμερο. Κρίμα. Και ακατανόητο μαζί.

Το «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», από το #4, έκοψε 6.701 εισιτήρια (από 54 οθόνες), με καλύτερη προσέλευση… την Παρασκευή (2.210)! Είναι σαν να λέμε πως το κοινό του ταυτίστηκε απόλυτα με… την Eurovision (το εννοώ)! Το σύνολο είναι εντυπωσιακό (133.945 εισιτήρια), όμως, ενθυμούμενος τι συνέβη στο πρώτο τετραήμερό του, είμαι υποχρεωμένος να μιλήσω για ξεκάθαρη «αρπαχτή»! Στο #5, από το μέτωπο των… Epic Movie Nights των Village Cinemas, μας έρχεται η τρίτη ταινία του κινηματογραφικού franchise του Χάρι Πότερ (φωτό), σε αποκλειστική επανέκδοση, με εξαιρετικά αποτελέσματα. 4.568 εισιτήρια (από 9 οθόνες) στο τετραήμερο και είναι λίγο αστείο διότι και ο μικρός μάγος ηττήθηκε από το κοινό της Eurovision, ειδικά το σαββατόβραδο (936), με την Κυριακή να σημειώνει την καλύτερη προσέλευση θεατών (1.403)!

Στο #6 κρατάει ακόμα το animated «Kung Fu Panda 4», με 3.069 εισιτήρια (από 46 οθόνες) και σύνολο στα 146.410. Ακολουθεί ακόμα ένα περιέργως παραγνωρισμένο (αν και ψυχαγωγικότατο) φιλμ από τους Έλληνες θεατές, το «Οι Αντίπαλοι» του Λούκα Γκουαντανίνο, με 2.728 εισιτήρια (από 30 οθόνες) και σύνολο στα 19.115. Το γνωρίζω πως οι ταινίες με sports δεν τραβάνε στη χώρα μας, όμως, εδώ μιλάμε για κάτι πολύ διαφορετικό. Στο #8 έκανε ποδαρικό το οικογενειακό (και μεταγλωττισμένο, δηλαδή) «Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων» (φωτό), με το διόλου συγκινητικό νούμερο των 1.385 εισιτηρίων (από 33 οθόνες). Το top 10 συμπληρώνουν δύο τίτλοι με… τριψήφιους αριθμούς προσέλευσης! Στο #9 βρέθηκε η δεύτερη ταινία του κινηματογραφικού franchise του Χάρι Πότερ, που συνεχίστηκε κόβοντας 684 εισιτήρια (από 4 οθόνες), για να ανεβάσει το σύνολό της στα 5.546, και στο #10 συναντάμε το βαμπιράκι «Άμπιγκεϊλ» με 457 εισιτήρια (από 4 οθόνες) και απογοητευτικό σύνολο στα 12.862.

Να σημειωθεί κι ένα «παράξενο». Στο #15 έκανε την εμφάνισή του το «Πολύδροσο» του Αλέξανδρου Βούλγαρη, με μόλις μία προβολή (την Κυριακή, εντελώς αναπάντεχα και δίχως γνωστοποίηση) στο θερινό Cine Paris, το οποίο λειτουργεί ξανά από φέτος το καλοκαίρι. Έκοψε 293 εισιτήρια! Θα διανέμεται κανονικά από τις 16 Μαΐου.

Αν βλέπατε τι βγαίνει από Πέμπτη, θα σιδερώνατε πλερέζες…