FreeCinema

Follow us

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ (2024)

(ABIGAIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ματ Μπετινέλι-Όλπιν, Τάιλερ Τζιλέτ
  • ΚΑΣΤ: Μελίσα Μπαρέρα, Νταν Στίβενς, Αλίσα Γουίαρ, Κάθριν Νιούτον, Γουίλιαμ Κάτλετ, Κέβιν Ντουράντ, Άνγκους Κλάουντ, Τζιανκάρλο Εσποζίτο, Μάθιου Γκουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

Θεωρώ πως θα ήταν πιο σωστό να μην γνωρίζει από πριν ο θεατής τι είναι η ομώνυμη ηρωίδα. Έλα, όμως, που ζούμε σε καιρούς διαδικτυακούς, όπου… ουδέν κρυφόν πριν από την έλευση ενός φιλμ στις κινηματογραφικές αίθουσες! Πόσω μάλλον όταν υπάρχουν και τα διαφημιστικά trailer, τα οποία spoil-άρουν σε απίστευτο βαθμό τις περισσότερες ταινίες της mainstream διανομής. Έτσι, το «μυστικό» της «Άμπιγκεϊλ» μονάχα οι ατυχείς ήρωες του έργου δεν δύναται να γνωρίζουν, πράγμα που σημαίνει πως οι Ματ Μπετινέλι-Όλπιν και Τάιλερ Τζιλέτ σπαταλούν τζάμπα χρόνο από τη ζωή μας μέχρι να ξεκινήσει το… λουτρό αίματος.

Το σκηνοθετικό δίδυμο που αναβίωσε (άκρως επιτυχημένα κατά τη γνώμη μου) το franchise του «Scream» με το… requel του 2022, κάνει ένα βήμα πίσω στην καριέρα του με τούτο το crime horror ελαφράς χιουμοριστικής διάθεσης, ευτυχώς όχι σε βαθμό να μας θυμίσει το τραγικό φιάσκο του «Είσαι Έτοιμος;» (2019), όμως, εγκλωβίζοντας τη δράση του σε ένα πλαίσιο μη δημιουργικού κοπιαρίσματος.

Σαφώς και γνωρίζουν το genre, όμως, δεν είναι και… ο Γκάι Ρίτσι του σινεμά τρόμου! Έτσι, ένα τσούρμο τυχάρπαστων που είπαν να πιάσουν την καλή με μία απαγωγή ανηλίκου, πέφτει σε στημένη παγίδα… βρικολάκων, με όλα τα μέλη της συμμορίας να αποτελούν ξαφνικά μελλοντική τροφή για το ομώνυμο… βαμπιράκι! Η έπαυλη όπου φυλάσσεται η μικρή μπλοκάρεται με μηχανισμό ασφαλείας που κανένας δεν μπορεί να παραβιάσει και οι μόνες ελπίδες των «κακών» είναι να ξημερώσει και να βρουν τρόπους το φως της μέρας να εξουδετερώσει την αδηφάγα μπαλαρίνα.

Το έργο εξελίσσεται δίχως παιχνιδίσματα κλειστοφοβίας, σε αποκλειστικά εσωτερικούς χώρους που δεν επιφυλάσσουν tricky εκπλήξεις (με μικρή εξαίρεση μια πισίνα) και το σενάριο συντονίζεται περισσότερο με το είδος των ταινιών ξεκαθαρίσματος μεταξύ μελών συμμορίας, παρά με τη μυθολογία του βαμπιρισμού, καθώς η Άμπιγκεϊλ δεν καταλαβαίνει ούτε από σκόρδα, ούτε από σταυρουδάκια (μία από τις καλές fun στιγμές της ταινίας), σχεδόν ούτε κι από μυτερά αυτοσχέδια «όπλα» των κοινών θνητών.

Υπάρχουν ένα-δυο ενδιαφέροντα twist στην πλοκή, οι (κυριολεκτικά) τόνοι αίματος που εκτοξεύονται είναι αρκούντως gross, το καστ ερμηνεύει τους μέτριας σχεδίασης ρόλους με φιλότιμο, αλλά κάτι λείπει από το όλο concept για να απογειωθεί και να πάρει μια θέση στην αιωνιότητα των ταινιών με βρικόλακες, δίχως να μπορεί να καταλογίσει κανείς στους Μπετινέλι-Όλπιν και Τζιλέτ πως δεν το προσπάθησαν στον τομέα της ψυχαγωγίας. Απλά, πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα του φιλμ, θα έπρεπε να είχαν… στεγνώσει τις φλέβες των σεναριογράφων τους για κάτι πιο original και έξυπνο (αντί αυτού του οριακά εξυπνακίστικου φιλμικού αποτελέσματος).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τελικά, δεν ήταν έτοιμοι για ένα δυνατό comeback, μετά τα δύο τελευταία «Scream». Η «Άμπιγκεϊλ» μοιάζει με ένα εκκεντρικής σύλληψης déjà vu του «Είσαι Έτοιμος;», που ξεκινά άγρια υποσχόμενη για τρελό fun με μπόλικο αιματάκι και «δαγκωτό» σαρκασμό, αλλά καταλήγει να εκμεταλλεύεται σχεδόν μόνο το πρώτο. Έστω, υπάρχει το production value και κάποιες σκηνές απολαυστικού gore για τους φανατικούς του είδους που (δικαίως) βγάζουν δόντια στη θέα του κάθε PG-13 horror. Καμία σχέση με «σεμνοτυφίες» εδώ! Τελευταία εμφάνιση του νεότατου Άνγκους Κλάουντ (απεβίωσε από υπερβολική δόση), γνωστού από τη σειρά «Euphoria».


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.