FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ (2022)

(TIMESCAPE)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αριστομένις Τσίρμπας
  • ΚΑΣΤ: Σόφιαν Όλενιουκ, Λόλα Ροσινιόλ-Αρτς, Πατρίσια Σάμερσετ, Μισέλ Περόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Έχοντας στο βιογραφικό του πλούσιο παρελθόν ως CG artist, καθώς και μια σειρά διαφημιστικών spot και μικρομηκάδικων ταινιών, ο Ελληνοκαναδός Αριστομένις Τσίρμπας επιχειρεί για δεύτερη φορά στην καριέρα του ως σκηνοθέτης σε μεγάλου μήκους. Μένει πιστός στο είδος του sci-fi, μεταπηδώντας από το animation ντεμπούτο του «Terra» (2007) στα χωράφια της ντισνεϊκού ύφους περιπέτειας για όλη την οικογένεια. Οι προθέσεις του είναι ευγενείς, όμως, η ολοφάνερη έλλειψη αξιοπρεπούς (έστω) budget υποβιβάζει εξαρχής το εγχείρημα στην… μπιμουβάδικη κατηγορία, δίχως να διαθέτει (σε καμία περίπτωση) τη γοητεία ανάλογων ταινιών από τις δεκαετίες του ‘50 ή του ‘60. Εν ολίγοις, η απουσία προσωπικής ματιάς, ταλέντου (ειδικά στον τομέα του casting) και (φυσικά) χρημάτων κάνουν τούτη την «Επιστροφή» να μοιάζει με γ΄ διαλογής τηλεοπτικό προϊόν που στόχο του έχει να γεμίσει την πρωινή παιδική ζώνη του weekend.

Παίρνοντας (αφειδώς) δάνεια από τα προφανή «Jurassic Park» (1993) και «Η Μηχανή του Χρόνου» (1960), από το λιγότερο προφανές «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968), αλλά και από καμιά δεκαριά ακόμα ταινίες με πρωταγωνιστές παιδιά που μπλέκουν σε αναπάντεχες καταστάσεις (από το «Μόνος στο Σπίτι» μέχρι… ό,τι μπορείτε να φανταστείτε), το φιλμ στήνει ένα υποτυπώδες καταστασιακό, όπου ο ελαφρώς nerd Τζέισον μην έχοντας πειστεί ότι οι γονείς του σκοτώθηκαν σε δυστύχημα (μιας και πτώματα δεν βρέθηκαν ποτέ), αποφασίζει να τους αναζητήσει καταλήγοντας να τρομοκρατηθεί (αρχικά) από εξωγήινους και (τελικά) να κυνηγιέται από…τυραννόσαυρους!

Το «μυστήριο» που πάει να στηθεί από την παρουσία της νεαρής Λάρα στο τιμόνι του σκάφους φωνάζει από μακριά για το τι μπορεί να κρύβει από κάτω, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο πως, σε αντίθεση με τον Τζέισον, εκείνη δεν έχει βρεθεί τυχαία στη χρονομηχανή. Άπαξ της προσγείωσης στο πολύ μακρινό παρελθόν, η «μεγάλη περιπέτεια» με τους δεινοσαύρους… μόνο στα χαρτιά υφίσταται ως τέτοια, αφού οι δύο πιτσιρικάδες αναλώνονται σε ατέρμονες συζητήσεις και περιπλανήσεις που σκοπό έχουν την εξεύρεση λύσης για την επισκευή του διαστημόπλοιού τους. Τις λιγοστές φορές που τα προϊστορικά ερπετά σκάνε μύτη παίρνοντάς τους στο κυνήγι, βέβαια, εύχεσαι πως θα ήταν απείρως προτιμότερο οι δύο νεαροί να έπιαναν αποκλειστικά και μόνο τις πένσες και τα κατσαβίδια, αφού η εμφάνιση των δεινοσαύρων θυμίζει περισσότερο… τρισδιάστατη χαλκομανία σε κίνηση, παρά σοβαρή προσπάθεια CGI!

Με τη γενικότερη «φτήνια» να δηλώνει παρούσα τόσο στον τομέα του χιούμορ, όσο και στη σεναριακή ευρηματικότητα (το τελικό twist κρίνεται πιο εμφανές και από… βροντόσαυρο), η «Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων» αν για κάτι μένει στη μνήμη είναι για την απειλή ενδεχόμενου sequel, την οποία η post credit σκηνή αφήνει να πλανάται στην ατμόσφαιρα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μεταγλωττισμένη ταινία για όλη την οικογένεια από το είδος του σινεμά φαντασίας, που δίχως να γράφει στην ούγια της… «Γουόνκα» ή «Star Wars» είναι σαν να δηλώνει εξαρχής στο ντόπιο κοινό… «εγκαταλείψτε το σκάφος»! Εάν παρ’ ελπίδα έχετε δει τα άπαντα των παιδικών ταινιών που παίζουν εκεί έξω και γυρεύετε απεγνωσμένα νέο προϊόν, τότε θα κάνετε την καρδιά σας πέτρα (για πολλοστή φορά, ίσως).


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΚΦΩΝΗΤΗΣ

«Εδώ και αρκετό καιρό, ξέρω ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα ήθελα να κάνω όταν γίνω πενήντα χρονών. Θα ήθελα να κλείσω έναν ξεχασμένο λογαριασμό ερωτικού ενδιαφέροντος με τη νεότητά μου.»

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΡΙΑ ΒΡΙΚΟΛΑΚΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ ΑΤΟΜΟ

Η Σάσα, θυγατέρα οικογένειας βρικολάκων, από μικρή είχε ψυχολογικά προβλήματα σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο επρόκειτο ν’ αναζητά την τροφή της (σκοτώνοντας ανθρώπους) στο μέλλον. Μεγαλώνοντας, εξακολουθεί να βρίσκεται σε εμπόλεμη κόντρα με τους δικούς της γι’ αυτό, όμως, η γνωριμία της μ’ ένα αυτοκτονικό νεαρό αγόρι εμφανίζει ξαφνικά θετικές προοπτικές.

ΜΝΗΜΗ

Κοινωνική λειτουργός που κουβαλά σοβαρά τραύματα από το παρελθόν συνδέεται με ανοϊκό συνομήλικό της άνδρα, τον οποίο ενδεχομένως να γνώριζε από παλιά. Η μνήμη, όμως, παίζει παράξενα παιχνίδια.

ΑΔΑΜ

Ανύπαντρη έγκυος γυναίκα βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι χήρας μάνας με μικρή κόρη. Στο Μαρόκο, όμως, αμφότερες οι συνθήκες είτε είναι διόλου αποδεκτές, είτε δέχονται ισχυρές πιέσεις ώστε να διαφοροποιηθούν.

Η ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

Παρίσι, 7 Μαΐου 1995. Ο Ζακ Σιράκ εκλέγεται Πρόεδρος της Γαλλίας. Η σύζυγος του, Μπερναντέτ, ονειρεύεται σπουδαία καριέρα πλάι του ως η Πρώτη Κυρία της χώρας, πλην όμως, τόσο ο άντρας της όσο και οι συμβουλάτορες του δεν έχουν καθόλου σε εκτίμηση το πολιτικό της ένστικτο.