Ελληνικό box-office: Στον ιστό μιας… πλήξης!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του animated «Spider-Man» παρέμεινε στην κορυφή ενός ασθενικού και άστατου καιρικά box-office, το οποίο κατεβάζει αρκετά τις προσδοκίες όταν οι νέοι τίτλοι δεν είναι μαζικά αποδεκτοί.
Από τα 85.578 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, σε τούτο εδώ… κουτρουβαλήσαμε αρκετά χαμηλά, στα 59.650! Αν και υπήρχαν κάμποσες πρεμιέρες, για διάφορα γούστα, ο κόσμος έδειξε να έχει το μυαλό του σε διαφορετικού τύπου δραστηριότητες, μετατρέποντας το σκηνικό στα ταμεία πραγματικά… μονότονο σε αριθμούς. Το animated «Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν» μπορεί να κρατήθηκε στο #1, αλλά με σημαντική πτώση (-50%) σε σχέση με το άνοιγμά του, κόβοντας μόλις 15.177 εισιτήρια (από 127 οθόνες). Το ποσοστό προσέλευσης των μεταγλωττισμένων στα ελληνικά προβολών πήρε μία εντυπωσιακή κατιούσα (5.575 εισιτήρια, από 72 οθόνες), ενώ το μέχρι στιγμής σύνολο βρίσκεται στα 57.907, ξεπερνώντας ήδη κατά πολύ το προηγούμενο φιλμ της σειράς που δεν είχε φτάσει καν τα σαράντα χιλιάρικα.
Το καινούργιο «Transformers» έκανε ποδαρικό στο #2 με το εντελώς αποκαρδιωτικό νούμερο των 9.026 εισιτηρίων (από 97 οθόνες). Το franchise έχει πάψει να παρουσιάζει καλή συμπεριφορά στα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία εδώ και πολλά χρόνια. Πιο πρόσφατα παραδείγματα, το τέταρτο sequel του που είχε ανοίξει με 15.532 εισιτήρια (από 126 οθόνες) τον Ιούνιο του 2017, ενώ το spin-off του «Bumblebee» είχε πάει ακόμα χειρότερα το Δεκέμβρη του 2018, ξεκινώντας με 8.851 εισιτήρια (από 86 οθόνες). Η σημερινή «Εξέγερση των Θηρίων» (φωτό) κινήθηκε και ιδιαιτέρως χαμηλά και… εντελώς παράδοξα, σημειώνοντας την καλύτερη προσέλευση την Κυριακή (2.586)! Ο ερχομός του «The Flash» από την Πέμπτη θα κάνει τα Autobots… βίδες!
Η «Μικρή Γοργόνα» επίσης σημείωσε σημαντική πτώση (-52%), για να κόψει 7.984 εισιτήρια (από 85 οθόνες). Τα 5.264 (από 61 οθόνες) ταυτίστηκαν με την ελληνική γλώσσα, ενώ το σύνολο έχει φτάσει τα 65.447. Από την Πέμπτη έρχεται το «Στο Στοιχείο τους» της Pixar, οπότε η ηρωίδα του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν θα… χτυπήσει βράχο! Γερά πτωτική (-59%) εξακολουθεί να είναι η πορεία του «Fast X», που έκοψε 4.609 εισιτήρια (από 43 οθόνες) και μετράει 158.630 σε σύνολο. Από τα μη «blockbuster-ικά» που έκαναν ποδαρικό αυτές τις μέρες, τα περισσότερα εισιτήρια (3.817, από 39 οθόνες) τα μάζεψε η «Mafia Mamma» (φωτό), ποντάροντας στο ιταλικό background, τη μαφιόζικη σάτιρα και την παρουσία της Μόνικα Μπελούτσι. Πιο δυνατό το σαββατόβραδο (1.591), προφανώς.
Στο #6 έκανε ντεμπούτο η ψυχαγωγική adult κομεντί «Να σου Γνωρίσω τους Γονείς μου» (φωτό), με 3.614 εισιτήρια (από 25 οθόνες), η οποία επίσης προτιμήθηκε (εμφανώς πιο δυναμικά, αν λάβουμε υπόψη και το average) το σαββατόβραδο (1.740) από το ανάλογο κοινό. Στο #7 ακολούθησε το ελληνικό και πρωτοεμφανιζόμενο «Black Stone», με 3.030 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Κι εδώ κυριαρχεί η σαββατιάτικη έξοδος (1.166). Το νούμερο είναι αξιοπρεπές, αλλά για να φτάσει ή να ξεπεράσει το δεκαχίλιαρο, θα χρειαστεί πολύ ισχυρό word of mouth.
Στο #8 έπεσε ηχηρά (-71%) ο «Μπαμπούλας», κόβοντας 1.991 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και συγκεντρώνοντας 12.755 σε σύνολο. Το μοναδικό αμιγώς παιδικό φιλμ σε τούτο το top 10 ήταν το animated σουξέ των «Super Mario Bros.» (-43%), που έκοψε 1.765 εισιτήρια (από 31 οθόνες) κι έχει φτάσει το αξιοσημείωτο σύνολο των 192.417! Τέλος, το γαλλικό δράμα «Ένα Όμορφο Πρωινό» (φωτό) έκανε νέα είσοδο στο #10 με 1.629 εισιτήρια (από 13 οθόνες), κάνοντας μία σχετικά αξιοπρεπή εμφάνιση το σαββατόβραδο (715).
Η αγορά εμφανίζει ένα αρκετά προβληματικό pattern, όπου κάμποσες εβδομαδιαίες πρεμιέρες τροφοδοτούν δυνατά «μαγαζιά» της Αθήνας ανά επταήμερο, με σχεδόν πανομοιότυπους τίτλους που απλά αντικαθιστούν ο ένας τον άλλον και σε ανοίγματα κινούνται μεταξύ των τριών χιλιάδων ή των χιλίων εισιτηρίων, με τα φιλμ να μην έχουν καμία αντοχή ν’ «αναπνεύσουν» ή να επικοινωνήσουν καλύτερα με το (όποιο) κοινό τους. Το περασμένο Σάββατο, των 20.680 εισιτηρίων σε ολόκληρη την Ελλάδα (!), βαράει δυνατό καμπανάκι, κυρίως γιατί οι οικογένειες φάνηκε να μην προτιμούν το σινεμά για την ψυχαγωγία τους, ενώ το να πέφτουν καμία διακοσαριά σινεμά πάνω από έναν επερχόμενο (για παράδειγμα) Ιντιάνα Τζόουνς ή κάθε τρανταχτό τίτλο αμερικανικού blockbuster του καλοκαιριού (που εξυπηρετεί τα μέτρα του δικού τους αγοραστικού κοινού πρωτίστως) δεν θεωρώ ότι προτείνει κάποια λύση προς όλα τα θερινά.