The Posters Ensemble: Part 7
Αγαπάμε τις ωραίες αφίσες κάθε καινούργιας κυκλοφορίας. Αγαπάμε, επίσης, τις καλλιτεχνικές αφίσες που τιμούν παλαιότερες, κλασικές ταινίες του κινηματογράφου. Συνδυάζοντας και τα δύο, το FREE CINEMA σε ξεναγεί στα καλύτερα posters που κυκλοφόρησαν εκεί έξω αυτές τις μέρες.
O σχεδιαστής Μάρκο Μανέβ παρουσιάζει ως πρώτη δουλειά του για το 2014 (και για λογαριασμό της Bottleneck Gallery) ένα τρίπτυχο αφιερωμένο στην αρχική τριλογία τού «Πολέμου των Άστρων», αποδεικνύοντας ότι η pop δυναμική τής ταινίας τού Τζορτζ Λούκας δεν κοπάζει ποτέ. Το πρώτο φιλμ τής σειράς ήταν άλλωστε και η πρώτη ταινία που είδε ποτέ ο καλλιτέχνης, σύμφωνα με τη δήλωσή του. Τα τρία prints προσπαθούν να αποτυπώσουν τη σύγκρουση της κάθε ταινίας, τα τεράστια οχήματα, τα διαστημόπλοια, την αντιπαλότητα δάσκαλου – μαθητευόμενου και, κυρίως, την ένταση μεταξύ πατέρα και γιου. Δες και μόνος σου, πόσο καλά τα καταφέρνουν.
Από την άλλη, ο Βρετανός Doaly μόλις ολοκλήρωσε τα posters του για μία πολύ πιο σύγχρονη τριλογία: το τρίπτυχο ταινιών τού Κρίστοφερ Νόλαν για τον «Σκοτεινό Ιππότη». Ουσιαστικά, η κάθε αφίσα εμπνέεται από τους ίδιους τους μονόλογους του Batman σε κάθε ταινία και απεικονίζει την ιδέα που έχει ο ίδιος για τον εαυτό του αλλά και τη νοοτροπία που επικρατεί στη Gotham για τον προστάτη τής πόλης. Ταιριαστά, είναι και οι τρεις ασπρόμαυρες.
Όπως ήταν αναμενόμενο, τα υποψήφια φιλμ για Όσκαρ καλύτερης ταινίας δεν τράβηξαν μόνο την προσοχή των καυστικών και «ειλικρινών» σχεδιαστών αλλά και εκείνων των δημιουργών, οι οποίοι, με την πρώτη αφορμή, είναι έτοιμοι να «επαναδιατυπώσουν» την ουσία τού κατά περίπτωση φιλμ με τον δικό τους, μοναδικό και άκρως πρωτότυπο τρόπο. Η ποικιλομορφία των φετινών υποψηφίων εκτόξευσε τις δημιουργικές δυνατότητες εξαρχής πολύ ψηλά και το αποτέλεσμα, παρά τις υψηλές προσδοκίες, είναι τόσο εντυπωσιακό, που επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση περί μονοτονίας τής πλειοψηφίας των επίσημων, στουντιακών posters. Ανάμεσα σε όλα, φυσικά και χωράει μια ευθεία αναφορά τού «Gravity» στο Σολ Μπας.
Η Mondo δε σταματάει ποτέ να κυκλοφορεί αφίσες που εναλλάσσουν τεχνοτροπίες, δανείζονται στοιχεία από διαφορετικές κουλτούρες και κοιτάζουν σε όλο τον κόσμο για έμπνευση και επιρροές, καταφέρνοντας πάντα να εκπλήσσει με το τελικό αποτέλεσμα. Ανάμεσα στις νέες της κυκλοφορίες (που επισκέπτονται το σύμπαν τού Κουέντιν Ταραντίνο, του Σπάικ Τζονζ και του… Άλφρεντ Χίτσκοκ), συναντούμε και ένα ολοκαίνουργιο poster για το «300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας», που προετοιμάζει το έδαφος για την παγκόσμια κυκλοφορία τής ταινίας. Αποστομωτικό.
Εντωμεταξύ, το Blurppy προετοιμάζεται για την κυκλοφορία τού «Captain America: The Winter Soldier» και ζητάει από μερικούς από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς της εποχής να εμπνευστούν από το iconic comic τής Marvel και την κινηματογραφική μεταφορά του. Το αποτέλεσμα, όπως αναμένεται, δανείζεται βαριά από την κομιξική κληρονομιά τού ήρωα αλλά καταφέρνει να παραμείνει μοντέρνο και σε απόλυτη σύμπνοια με το σήμερα. Ειδική αναφορά από το σύνολο αξίζει ο Σαλβαντόρ Ανγκουιάνο, ο οποίος καταφέρνει ανάμεσα στα υπόλοιπα posters να αποτίσει κι έναν απρόσμενο (αλλά επιτυχημένο) φόρο τιμής στο έργο της μοναδικής Μαλίκα Φαβρ.
Berkay Daglar (Εδώ και ως motion poster!)
Για το τέλος, κρατήσαμε μερικά από τα επίσημα posters που είδαν το πρώτο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες και εκπροσωπούν μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες των επόμενων μηνών. Ανάμεσά τους, το επόμενο επεισόδιο της σειράς φιλμ «Αγώνες Πείνας», το καινούργιο χτύπημα του σκηνοθέτη τού «Prisoners» Ντενί Βιλνέβ, «Enemy», το επόμενο βήμα της Γαλλίδας Μαρζάν Σατραπί (αυτή τη φορά με all-american καστ) «The Voices», το οποίο μόλις έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Sundance, αλλά και η πρώτη γνωριμία με την… πλάτη τού κυρίου Γκρέι στο «Fifty Shades of Grey». Για να παίρνει σιγά-σιγά η χρονιά, τη φόρα που χρειάζεται.
Υ.Γ. Και μην ξεχνάς να πατάς και πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν κιόλας (duh!).