The Posters Ensemble: Part 21
Αγαπάμε τις ωραίες αφίσες κάθε καινούργιας κυκλοφορίας. Αγαπάμε, επίσης, τις καλλιτεχνικές αφίσες που τιμούν παλαιότερες, κλασικές ταινίες του κινηματογράφου. Συνδυάζοντας και τα δύο, το FREE CINEMA σε ξεναγεί στα καλύτερα posters που κυκλοφόρησαν εκεί έξω αυτές τις μέρες.
Στις 31 Οκτωβρίου, θα μπορούσε να πει κανείς ότι στην Αμερική γιορτάζεται η πιο κινηματογραφική από όλες τις γιορτές (ίσως περισσότερο και από τα Χριστούγεννα!). Και αυτό γιατί το Χόλιγουντ αλλά και το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά όχι μόνο τίμησε και αποθέωσε κινηματογραφικά το Halloween αλλά έχτισε και μια ολόκληρη μυθολογία γύρω από τις ταινίες του, η οποία ευλαβικά επιστρέφει κάθε χρόνο για να «τρομάξει» και να βυθίσει στο κλίμα της τους… τρομολάγνους κινηματογραφόφιλους. Εκμεταλλευόμενοι το χρονικό timing, η Dark Hall Mansion ζήτησε από τον Γαλλοκαναδό Νικολά Ντελόρ να δημιουργήσει μία σειρά αφισών, αφιερωμένη στα εμβληματικά τέρατα της Universal από τη δεκαετία του ‘30 και στην τρομακτική τους κληρονομιά, η οποία, όμως, δεν αγνοεί τη μοναχική διάσταση της φύσης τους. Το ασπρόμαυρο, γεμάτο σκιές στιλ των φιλμ της περιόδου δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερη εφαρμογή. Προσωπικό αγαπημένο poster της συλλογής, η μελαγχολική (και υπόγεια ρομαντική) «Νύφη του Φρανκενστάιν» του.
Και πάρε και ένα επιπλέον δείγμα από classic τέρας σεβεντίλας της Universal που αγαπήσαμε στη μεγάλη οθόνη αλλά… καθόλου στα βαθιά νερά!
Η Κατερίνα Ανδρεάκου ήδη μας σύστησε από το Λονδίνο το «Suffragette» της Σάρα Γκάβρον, την πρώτη ταινία στην ιστορία που ασχολείται αποκλειστικά με τις σουφραζέτες, το κίνημα των αρχών του 20ου αιώνα για το δικαίωμα ψήφου των Βρετανίδων (επιπλέον, μας μετέφερε και τις δηλώσεις των συντελεστών της ταινίας, κάνοντας την αναμονή μας ακόμα μεγαλύτερη), τη στιγμή που ο προωθητικός μηχανισμός της ταινίας εστιάζει ακριβώς σε αυτή την επαναστατική φύση της πλοκής του φιλμ και τους λόγους που τα γεγονότα αυτά άλλαξαν ουσιαστικά τη βρετανική Ιστορία. Μια σειρά από αφίσες και banners έτοιμα… προς διαδήλωση, λοιπόν, ζεσταίνουν το κλίμα για την επικείμενη κυκλοφορία της ταινίας, όσο η πρωταγωνίστρια Κάρεϊ Μάλιγκαν αρχίζει να προβάρει λόγους για την ενδεχόμενη κούρσα βραβείων που, κρίνοντας από τα λεγόμενα, είναι πολύ πιθανόν να ακολουθήσει.
Επιπλέον, αν θέλεις να έχεις μια ακόμη σαφέστερη εικόνα σχετικά με το περιεχόμενο της ταινίας, τα παρακάτω character banners του φιλμ θα σου φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.
Ο Λας Μαρκέζ μπορεί να είναι καλλιτέχνης και γραφίστας που δραστηριοποιείται πλέον κυρίως στον χώρο της διαφήμισης, η αγάπη του όμως για τον κινηματογράφο είναι εκείνη που τον έχει ωθήσει στα πιο δημιουργικά του έργα, είτε αυτό περιλαμβάνει τη συμμετοχή στο εικαστικό κομμάτι διαφημιστικών εκστρατειών της κινηματογραφικής διανομής είτε δημιουργώντας εναλλακτικές αφίσες για όλες τις αγαπημένες του ταινίες. Χωρίς να έχει ποτέ απαρνηθεί την αγάπη του για την Disney (η ίδια η εταιρεία έχει υπάρξει πελάτης του, καυχιέται στο βιογραφικό του), τράβηξε την προσοχή μας με ένα εξαιρετικό κουαρτέτο εμπνευσμένο από την Pixar εποχή, πολύχρωμο, ανάλαφρο, ουσιαστικό, όπως και οι ίδιες οι ταινίες που τιμά. Ειδοποίησέ μας αν καταφέρεις να τις δεις χωρίς να χαμογελάσεις.
Η Mondo δεν σταματά ποτέ να παράγει εναλλακτικά (και ετερόκλητα) posters απαράμιλλης αισθητικής και να επιλέγει τους πιο δημιουργικούς illustrators για τα projects της. Ανάμεσα στα τελευταία έργα που παρουσίασε, θα βρεις αναμενόμενα πολύ τρόμο (ειδική μνεία στο εξαιρετικό, αυστριακής προέλευσης «Goodnight Mommy» που το FREE CINEMA ανακάλυψε πέρυσι στη Βενετία και ακολούθησε ευλαβικά και στη Θεσσαλονίκη), κλασικά πολλή pop κουλτούρα (τόσο προφανή, όπως το «Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron», όσο και πιο απρόσμενη, όπως το «Flash Gordon») και αναγκαστικά έναν φόρο τιμής σε μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Τι εννοείς «για ποια ταινία μιλάς;»!
Και μια που η κουβέντα έφτασε στους «Εκδικητές», αλήθεια, πόσο καλά νομίζεις ότι τους γνωρίζεις; Η Ρέιτσελ Ιγκνοτόφσκι, ενδεχομένως έχοντας την ίδια απορία, αποφάσισε να μας τους συστήσει με μια ενδελεχή, λεπτομερειακή και άκρως πρωτότυπη ματιά, η οποία (κυριολεκτικά) βλέπει πέρα από την επιφάνεια. Και σα να μην ήταν αυτό αρκετό, επεξέτεινε την οπτική της και σε μερικά ακόμη εμβληματικά ορόσημα της pop κουλτούρας, αποκαλύπτοντας στο κοινό τον… εσωτερικό τους κόσμο. Ελπίζω να μην ντράπηκε πολύ ο Γκοτζίλα!
Όσον αφορά τις νέες κυκλοφορίες, το «The Forest» επιβεβαιώνει την παλιά κινέζικη παροιμία που πρεσβεύει ότι «αν δεις αφίσα που ξεπερνά το καθιερωμένο, πιθανότατα πρόκειται για φιλμ τρόμου», το «Pride and Prejudice and Zombies» προετοιμάζει το έδαφος για τη συνένωση του σύμπαντος της Τζέιν Όστεν με αυτό των… ζόμπι (hell, yeah!), ο καινούργιος «Μικρός Πρίγκιπας» βγάζει όλη του την παιδική ψυχή στα ιαπωνικά posters της ταινίας και η Κάτνις Έβερντιν ετοιμάζεται για την τελική μάχη του πολέμου στο «The Hunger Games: Επανάσταση – Μέρος ΙΙ», το οποίο θα κλείσει την ιστορία μαζί με ένα υπέροχο IMAX poster (που φυσικά δεν πρόκειται ποτέ να δούμε στην Ελλάδα…). Ειδική μνεία στο πρόσφατα βραβευμένο και στο Λονδίνο «Chevalier» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη. Ναι, οι λαβές του τιμονιού είναι αυτό που νομίζεις.
Bonus: Η άκρως καλλιτεχνική IMAX αφίσα του «Spectre» μπορεί να μην έχει τον Ντάνιελ Κρεγκ ή έστω κάποια από τα θανάσιμα Bond girls στη σύνθεσή του, είναι όμως αρκούντως απειλητικό και παιχνιδιάρικο για να κάνει το καλύτερο δυνατό teasing για τη συνέχεια του θρυλικού 007. Τσιμπήσαμε ήδη.
Υ.Γ. Και μην ξεχνάς να πατάς και πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν κιόλας (duh!).