FreeCinema

Follow us
08.0121:00

Ελληνικό box-office: Από «weird» σε… εμπορικά «ευνοούμενος».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου κατέκτησε με προφανή (και αναμενόμενη) ευκολία την κορυφή ενός top 10 που σφύζει από… Έλληνες σκηνοθέτες!

Τα 103.073 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου αυξήθηκαν σε 156.650 στις πρόσφατες μέρες του νέου έτους, με το μέγα παράδοξο (αν όχι και πρωτοφανές) οι Έλληνες σκηνοθέτες να είναι υπεύθυνοι για σχεδόν τα 2/3 αυτού του νούμερου! Ο Γιώργος Λάνθιμος, δε, αντιπροσωπεύει το 1/3 από μόνος του! Γνωρίζοντας την πορεία του «Poor Things» από τις πρώτες μέρες προβολής του, στο προηγούμενο box-office report είχα γράψει πως «όταν τα ξαναπούμε από Δευτέρα, το φιλμ θα έχει ξεπεράσει τα εκατό χιλιάρικα και θα βρίσκεται στην κορυφή του ελληνικού box-office». Ίσχυσε. 51.491 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Συντριπτικό το ποσοστό της Αθήνας (34.500 εισιτήρια, από 55 οθόνες), το οποίο υποδηλώνει πως το υπόλοιπο Ελλάδας… δεν «πάει» Λάνθιμο. Μπορεί όλη αυτή η εικόνα να δείχνει εντυπωσιακή, όμως, δεν απέχει ιδιαίτερα από το τι είχε συμβεί με την «Ευνοούμενη», που όταν πια ξεκίνησε τη γενική της διανομή σε ολόκληρη τη χώρα, στα μέσα Φεβρουαρίου του 2019, μετρούσε 46.740 θεατές (από 85 οθόνες). Η οποία ήταν και σχετικά αποδυναμωμένη, διότι ουσιαστικά έμπαινε στην τρίτη εβδομάδα προβολής της, όντας και άγρια «πειρατεμένη» από τα τορεντάδικα! Το «Poor Things» μέσα σε εννέα μέρες προβολής έχει φτάσει σε σύνολο τα 108.485 εισιτήρια και έχει μέλλον μπροστά της εισπρακτικά, καθώς μόλις χθες τιμήθηκε με δύο Χρυσές Σφαίρες και έπεται η οσκαρική «κούρσα», στην οποία προφανώς και θα παίξει σοβαρό ρόλο.

Σχεδόν όσα εισιτήρια έφερε ο Λάνθιμος από μόνος του, συγκέντρωσαν οι υπόλοιποι Έλληνες σκηνοθέτες (50.643 για την ακρίβεια) που μας απασχολούν στις επόμενες θέσεις. Οι «Κουραμπιέδες από Χιόνι» (φωτό) έκοψαν 22.528 εισιτήρια (από 89 οθόνες), εκμεταλλευόμενοι τις τελευταίες εορταστικές μέρες τούτης της περιόδου. Είναι εντυπωσιακό, τόσο το γεγονός ότι δεν σημείωσαν καμία απώλεια σε προσέλευση, όσο και το σύνολό τους: 145.460 εισιτήρια! Δυναμικά κρατιέται και η «Φόνισσα» που ακολουθεί, με 16.504 εισιτήρια (από 64 οθόνες) στην έκτη εβδομάδα προβολής της. Με σύνολο ήδη στα 383.439, είναι ξεκάθαρο το ότι θα ξεπεράσει τα τετρακόσια χιλιάρικα, ξεπερνώντας κάθε πρόβλεψη (και της παραγωγής / διανομής και της κινηματογραφικής αγοράς). Τελευταίος και… καταϊδρωμένος, ο «Καπετάν Μιχάλης»… σύρθηκε με ακόμη 11.611 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Τα 8.597 (από 51 οθόνες) προήλθαν το υπόλοιπο Ελλάδας, το οποίο υποστήριξε… πιο πατριωτικά! Σύνολο στα 73.624, καθώς διανύει την τρίτη βδομάδα προβολής του. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο ξενόφερτος (μα και… ομιλών την ελληνική!) «Γουόνκα», με 9.754 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Τα 5.695 προήλθαν από τις μεταγλωττισμένες προβολές (και 39 οθόνες). Σοφή κίνηση που μέχρι στιγμής έχει οδηγήσει το φιλμ στα 87.510 εισιτήρια συνολικά.

Μοναδική νέα είσοδος στο top 10, το θρίλερ τρόμου «Στοιχειωμένα Νερά» (φωτό) έκοψε 8.345 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Σχετικά παρόμοια συμπεριφορά με τα 12.018 εισιτήρια (από 66 οθόνες) του ανοίγματος του πρόσφατου (και υπερτιμημένου) «Μίλα μου», δηλαδή. Η Πέμπτη τράβηξε τους fans του genre (2.244), αλλά το Σάββατο δεν απογειώθηκε (2.642). Στο #7 υποχώρησε πιο έντονα από κάθε άλλο τίτλο της πρώτης δεκάδας το sequel του «Aquaman», κόβοντας 8.118 εισιτήρια (από 31 οθόνες – καθίζηση από τις 96 των γιορτών!) και οδηγώντας το σύνολό του στα 64.333.

Η μεγαλύτερη αύξηση προσέλευσης του τετραημέρου σημειώθηκε στο #8 και στο animated «Ένα Ταξίδι για Πάπιες», που έκοψε 6.034 εισιτήρια (από 38 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 45.829 συνολικά. Η πιο αδικημένη οικογενειακή ταινία τούτης της σεζόν, ειλικρινά. Ανέβηκε και η «Ευχή» της Disney, κόβοντας 5.835 εισιτήρια (από 42 οθόνες), με το σύνολό της να ανεβαίνει στα 79.509. Ούτε κι εδώ κάτι σπουδαίο (για τίτλο του συγκεκριμένου studio). Τέλος, η αριστουργηματική «Ζώνη Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ (φωτό) διατήρησε την προσέλευση των θεατών της ακριβώς στα ίδια επίπεδα (!), κόβοντας 3.926 εισιτήρια (από 16 οθόνες) στο τέταρτο τετραήμερό της. Τούτο το δύσκολο και για την εποχή και για το mainstream κοινό έργο έχει φτάσει τα 29.260 εισιτήρια σε σύνολο.