FreeCinema

Follow us
14.1219:30

Ελληνικό box-office: Δείχνει αντοχή ο «Τσιτσάνης».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Ουζερί Τσιτσάνης» έδειξε αντοχές και κρατήθηκε στην κορυφή με μικρές απώλειες, ακόμη και στις αίθουσες.

Σε γενικές γραμμές, ήταν ένα οικτρό τετραήμερο εισπρακτικά. Μιλάμε για χάλι σκέτο. Στις περισσότερες νέες ταινίες έπεσαν ηχηρά «λουκέτα», ενώ κάποια από τα φιλμ που συνεχίζονταν επέδειξαν από καλό έως και γερό κράτημα, προσελκύοντας σταθερά θεατές, δίχως θεαματικές απώλειες στα ταμεία. Όπως το #1, στο οποίο παρέμεινε το «Ουζερί Τσιτσάνης», αφού στην πράξη δεν απώλεσε μεγάλο αριθμό αιθουσών την εβδομάδα που μας πέρασε (από τις 114 πήγε στις 93). Ακριβώς αυτό έδωσε μια σχετική ανάσα ζωής στο φιλμ, το οποίο έχασε ένα αξιοπρεπέστατο 24% του ανοίγματός του, για να κόψει στο δεύτερο weekend του 23.537 εισιτήρια (με σύνολο στα 74.585). Το φιλμ δίχασε, με μερίδα του αποκαλούμενου «λαϊκού» κοινού να επιτίθεται κατά της κριτικής, που στο σύνολό της το κατακρεούργησε, προκαλώντας και μια κάποια δυναμική «εκδίκησης», η οποία ίσως τράβηξε το ενδιαφέρον εκείνων που… εκδιώχθηκαν από τους κριτικούς στο πρώτο τετραήμερο, για να αποφασίσουν ιδίοις όμμασι. Πάντως, το σύνολο των εισιτηρίων που έκανε σε τούτο το weekend ο «Τσιτσάνης» αναμένεται να αντιστοιχεί σε αυτά που θα κάνει την ερχόμενη Πέμπτη το «Ένας Άλλος Κόσμος». Σε μια μέρα. Και μπορεί να είμαι και επιφυλακτικός στην πρόβλεψη…

Bridge of Spies

Στη δεύτερη θέση παραμένει η «Γέφυρα των Κατασκόπων» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (φωτό), που εξελίχθηκε σε «σιωπηλό» σουξέ, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του πιο adult κοινού το οποίο δηλώνει πιστό στο genre και διατηρεί τις πτώσεις τού κάθε επόμενου weekend σε χαμηλά επίπεδα (-21% το λες και εξαιρετικό κράτημα στο τρίτο τετραήμερο!). 17.970 εισιτήρια (από 56 οθόνες) και σύνολο στα 106.889. Αντιθέτως, το «Spectre» φρέναρε απότομα στο πέμπτο του τετραήμερο, αλλά με λογικότατη εξήγηση: οι αίθουσές του (από 88 και χωρίς full αριθμό προβολών) μειώθηκαν δραστικά στις 39, προκαλώντας μια εύλογη πτώση της τάξης του 43%, για να κοπούν, τελικά, ακόμη 11.667 εισιτήρια (σύνολο στα 463.900).

Carol

Στην τέταρτη θέση, το τελευταίο μέρος του «The Hunger Games» συνεχίζει την ελεύθερη πτώση του (-51%). Διήνυσε το τρίτο του weekend με 9.933 θεατές (από 35 οθόνες) και έχει φτάσει τα 108.544 εισιτήρια. Τα έχουμε πει, άδικα πήγε τούτο το franchise εδώ… Στην πέμπτη θέση, όμως, παρέμεινε θριαμβευτικά η «Carol» του Τοντ Χέινς (φωτό), η οποία πρόσθεσε ακόμη μια αίθουσα στο ενεργητικό της και έπεσε μόλις 11% στο δεύτερο weekend! 8.719 εισιτήρια (από 9 οθόνες), με σύνολο στα 23.540.

By the Sea

Να ήταν οι από «ενδιαφέρον» έως και… πολύ πιο κάτω κριτικές που απέσπασε η τελευταία σκηνοθετική απόπειρα της Αντζελίνα Τζολί (Πιτ); Το «Δίπλα στη Θάλασσα» (φωτό), παρά το πρωταγωνιστικό του ζεύγος, δεν προσέλκυσε το mainstream κοινό της «γκλαμουριάς» και έκανε ποδαρικό στην έκτη θέση με 7.231 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Όσο για το νεανικό / εφηβικό κοινό, αγνόησε κανονικότατα την ύπαρξη του επίσης νεοφερμένου «Ανατριχίλες» (στο #8), που έκοψε μόλις 4.036 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Εδώ να προσθέσω ότι η διανομή ταινιών που απευθύνονται σε τέτοιο target group έχει μετατραπεί, πλέον, σε… αυτοκτονική τάση, επειδή αυτές ακριβώς οι ηλικίες αρέσκονται περισσότερο στο παράνομο downloading παρά στο να πληρώνουν εισιτήριο. Κοινώς, αντίο στο «είδος»!

MUSTANG

Από τα animated φιλμ της εβδομάδας είδαμε τις μικρότερες πτώσεις εισιτηρίων, με το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» (στο #9) να εντυπωσιάζει με τη σταθερότητα που επιδεικνύει (-4%!). 3.636 εισιτήρια από 43 οθόνες στο όγδοο weekend του, με σύνολο στα 162.314. Στη δέκατη θέση βρίσκουμε το πιο αξιόλογο νέο φιλμ που έκανε πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη, τις «Ατίθασες» (φωτό), οι οποίες είχαν και την ισχυρή υποστήριξη της κριτικής, αλλά ξεκίνησαν με παρόμοια εντυπωσιακό τρόπο. Τα 3.153 εισιτήρια (από 7 οθόνες) αδικούν την ταινία, που δείχνει ικανή να προχωρήσει στα ξενόγλωσσα Όσκαρ του 2016 (επίσημη πρόταση της Γαλλίας).

ENAS ALLOS KOSMOS (12)

Οι μεγάλοι ηττημένοι του τετραημέρου ήταν ο Στίβεν Φρίαρς (1.700 εισιτήρια από 15 οθόνες για το «Πρόγραμμα») και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος (1.597 εισιτήρια από 16 οθόνες για την «Κόρη του Ρέμπραντ»), που άνοιξαν σε περισσότερα από τις δυνατότητές τους σινεμά. Ακολουθούν δύο πραγματικά καυτά τετραήμερα που σηκώνουν βαρβάτη ανάλυση, όχι μόνο για τις ίδιες τις ταινίες αλλά και το μπάχαλο το οποίο δημιουργήθηκε από τους Έλληνες fans του «Star Wars». Την επόμενη Δευτέρα το ελληνικό σινεμά θα… τρώει τα νύχια του από το σασπένς του ανοίγματος της νέας ταινίας του Χριστόφορου Παπακαλιάτη (φωτό), ενώ στις 24 Δεκεμβρίου έρχεται το «The Force Awakens», με τις προπωλήσεις του μονάχα από τα Village Cinemas να έχουν φτάσει τα 6.100 εισιτήρια. Θα ήθελα να δω και τα δύο φιλμ να τονώνουν την αγορά δυνατά μέσα στις γιορτές. Για το πρώτο, επειδή το έχω δει και μπορώ να έχω προσωπική γνώμη, τα ξαναλέμε εκτενέστερα με μια κριτική που… μάλλον θα ξαφνιάσει την ερχόμενη Πέμπτη.