FreeCinema

Follow us

Κοινώς, δημιουργήθηκε η παρεξήγηση ότι η ημερομηνία εξόδου του καινούργιου «Star Wars» μεταφέρθηκε από το γραφείο διανομής της Feelgood επειδή η Village έφερε το «Ένας Άλλος Κόσμος» στις 17 Δεκεμβρίου, άρα η πρώτη δεν ήθελε να «κονταροχτυπηθεί» με τον… Χριστόφορο «της καρδιάς μας»! Πιο επιστημονική φαντασία κι από τη saga του Τζορτζ Λούκας…

starwars_poster_gr_date

Ας δούμε την κατάσταση με ρεαλιστικά στοιχεία (και αποδείξεις). To «Star Wars: Episode VII – The Force Awakens» ήταν εξαρχής προγραμματισμένο για διανομή στην Ελλάδα στις 24 Δεκεμβρίου του 2015 (για να κάνεις Χριστούγεννα, βρε αδελφέ!), δηλαδή έξι μόλις μέρες αργότερα από την έξοδό του στις ΗΠΑ. Οι ημερομηνίες αυτές βγαίνουν σε συμφωνία με τα studios του εξωτερικού πολύ καιρό πριν τη διανομή του κάθε φιλμ, δεν αλλάζουν καθόλου εύκολα και για περιπτώσεις τόσο μεγάλων franchises είναι αμετακίνητες. Το ντόπιο γραφείο διανομής ορίζει την πολιτική που θα ακολουθήσει με βάση τις γνώσεις που κατέχει για τη δική του αγορά και κατόπιν παίρνει το τελικό approval από το εξωτερικό. Είναι μια απόφαση που (πρέπει να) βρίσκει και τις δύο πλευρές σύμφωνες.

ENAS ALLOS KOSMOS poster

Το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη ήταν αρχικά προγραμματισμένο για διανομή στη χώρα μας τον περασμένο Οκτώβριο. Οι εκλογές του Σεπτέμβρη, όμως, προβλημάτισαν την εταιρεία Village, η οποία αποφάσισε να μεταφέρει την ημερομηνία εξόδου τού φιλμ στις 17 Δεκεμβρίου. Η επίσημη ανακοίνωση γι’ αυτό έγινε στις 26 Αυγούστου, φέτος. Τώρα, αν ανατρέξει κανείς στην επίσημη σελίδα του «Star Wars» στο Facebook, θα δει ότι το πρώτο teaser trailer για το «The Force Awakens» ποσταρίστηκε στις 28 Νοεμβρίου του 2014 και αναγράφει ξεκάθαρα ως ημερομηνία εξόδου τού φιλμ τις 24 Δεκεμβρίου του 2015 (εμείς το πρωτογράψαμε σε post του περασμένου Απριλίου). Όποιος δύναται και διαβάζει ελληνικά (διότι από τα πολλά greeklish θα τα ξεχάσουμε κι αυτά…), μπορεί να θεωρήσει το θέμα (και την «παρεξήγηση») λήξαν.

Τις τελευταίες μέρες, λοιπόν, με την εμφάνιση δυναμικού σε όγκο promo υλικού για το «The Force Awakens», κάποιοι πρόσεξαν την ημερομηνία εξόδου της ταινίας στην Ελλάδα, έβαλαν στο μυαλό τους «θεωρίες συνωμοσίας» της διανομής και αποφάσισαν πως η Feelgood μετέφερε το καινούργιο «Star Wars»… έξι μέρες μετά την Αμερική (σαν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας ακούγεται!) διότι φοβήθηκε την ταινία του Παπακαλιάτη. Και στα social γίνεται… του αγοραίου έρωτος! Μέχρι και Page με τίτλο… «Bring Star Wars To Greece 18/12/2015» έχει ανοίξει στο Facebook (πάρε και… petition από εδώ!), ενώ άλλοι, μεμονωμένοι χρήστες, προφανώς fanboys της sci-fi saga, βρίζουν και τον Παπακαλιάτη και… όποιο γραφείο διανομής πάρει ο χάρος!

Papakaliatis Facebook Star Wars

Λοιπόν, ακόμη και αν αυτή η ανόητη φημολογία μπορούσε να επαληθευτεί (στη σφαίρα του φανταστικού λέμε τώρα…), θα μπορούσε να αδικήσει κανείς την πλευρά της διανομής; Εμπόριο είναι, παιδιά. Μπείτε στη λογική της αγοράς. Ας πούμε ότι έχετε ένα σινεμά και ζείτε από αυτό. Και στις 17 Δεκεμβρίου είχατε να επιλέξετε τι θα παίξετε, ανάμεσα στο «The Force Awakens» και το «Ένας Άλλος Κόσμος». Η απόφαση δεν θα έπρεπε να βγει από… τον αριθμό των εισιτηρίων; Ας δούμε τα πράγματα σε πραγματικά νούμερα, λοιπόν.

Δεν θα πάμε πίσω στα 70’s! Θα παραμείνουμε στο πρόσφατο παρελθόν. Επίσημα στοιχεία (συνολικών εισπράξεων) για την απόδοση των τελευταίων ταινιών «Star Wars» στην ελληνική αγορά:

Star Wars: Episode IV – A New Hope (επανέκδοση σε Special Edition, 28 Μαρτίου 1997): 57.261 εισιτήρια
Star Wars: Episode I – The Phantom Menace (15 Οκτωβρίου 1999): 191.275 εισιτήρια
Star Wars: Episode II – Attack of the Clones (17 Μαΐου 2002): 119.560 εισιτήρια
Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith (20 Μαΐου 2005): 143.285 εισιτήρια
Star Wars: The Clone Wars (animation, 9 Σεπτεμβρίου 2008): 6.457 εισιτήρια
Star Wars: Episode I – The Phantom Menace (επανέκδοση σε 3D, 9 Φεβρουαρίου 2012): 19.387 εισιτήρια

Το «Αν…» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη κυκλοφόρησε στις 29 Νοεμβρίου του 2012 και έκοψε 530.000 εισιτήρια. Αν ήμουν εγώ η Feelgood και μάθαινα ότι ο Παπακαλιάτης βγάζει ταινία πάνω σε δικό μου, «μεγάλο χαρτί» για το οποίο έχω να λογοδοτήσω και σε ξένο studio, θα μετέφερα το «Star Wars» τουλάχιστον μια εβδομάδα παρακάτω (λέγεται ανταγωνισμός). Αν είχα σινεμά δικό μου και τα δύο αυτά φιλμ έβγαιναν στην ίδια ημερομηνία, θα έπαιζα Παπακαλιάτη. Αν δεν αντιλαμβάνεσαι το γιατί ύστερα από τα όσα προηγήθηκαν, μάλλον είχες επιχείρηση που έβαλε «λουκέτο»…

Get over it! Και δείτε και τις δύο ταινίες. Σε ελεύθερο κόσμο ζούμε (σαρκασμός).

Υ.Γ. Συμπληρωματικά, για περισσότερες απαντήσεις (κατόπιν σχολίων που διάβασα). Το local γραφείο διανομής γνωρίζει καλύτερα τη δική του αγορά και ορίζει την ημερομηνία εξόδου σε συμφωνία με το studio του εξωτερικού. Έχουμε δει και σαφώς μεγαλύτερη απόκλιση από έξοδο φιλμ σε ΗΠΑ και Ελλάδα. Θα ήθελα να θυμίσω το αρκετά πρόσφατο παράδειγμα του «The Dark Knight Rises» (2012). Αμερική 20 Ιουλίου, Ελλάδα 21 Αυγούστου. Έπεσε παρόμοια γκρίνια, αλλά… που να γύριζε ο κόσμος ανάποδα, ούτε το δικό μας γραφείο διανομής ούτε και η Warner θα συμφωνούσαν να βγει τέτοιο blockbuster μέσα στο αποκορύφωμα των καλοκαιρινών διακοπών στη χώρα μας. Δικαίως. Τώρα, ένα franchise που δεν έχει καταπλήξει εισπρακτικά στην Ελλάδα, έρχεται έξι μέρες αργότερα επειδή το ντόπιο γραφείο διανομής πιστεύει πως ο ντόρος του αμερικανικού ανοίγματος (όλοι γνωρίζουμε πως το «The Force Awakens» θα ξεσκίσει στις ΗΠΑ) θα φέρει μια επιπλέον ώθηση από τα media για να ενδιαφερθούν περισσότεροι θεατές να το παρακολουθήσουν εδώ, σε μια ημερομηνία (παραμονή Χριστουγέννων) που παραδοσιακά ευνοεί αυτά τα παραπάνω εισιτήρια. Το γραφείο διανομής έχει ευθύνη και υποχρέωση να προσελκύσει ένα πιο μαζικό κοινό και όχι τις ελάχιστες χιλιάδες των φανατικών που έτσι κι αλλιώς θα στριμωχτούν να το δουν την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του. Το «θέλω να δω την ταινία ΤΩΡΑ γιατί είμαι fanboy» δεν αποτελεί μαρκετίστικο επιχείρημα που ορίζει τον τρόπο λειτουργίας μιας εταιρείας. Η δουλειά μιας εταιρείας διανομής είναι να βρει τον τρόπο να φέρει περισσότερους θεατές στις αίθουσες. Το «Star Wars», όσο κι αν δεν το καταλαβαίνουν οι fans της σειράς, είναι ένα δύσκολο προϊόν για την ελληνική αγορά. Τα εισιτήρια που έχω παραθέσει άνωθεν το αποδεικνύουν. Όσοι διαμαρτύρεστε, λοιπόν, αφού ξεπεράσατε το «πρόβλημα» Παπακαλιάτης, σκεφτείτε κάτι… ακόμη πιο τρομακτικό: αν το «The Force Awakens» κυκλοφορούσε στην Αμερική το περασμένο καλοκαίρι (τύπου Ιούλιο μήνα), θα ερχόταν στη χώρα μας… τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη. Θέλετε και ένα – μικρότερου βεληνεκούς από αυτό του Batman αλλά – σαφώς πιο πρόσφατο παράδειγμα; Το «Ant-Man» έκανε πρεμιέρα στην Αμερική στις 17 Ιουλίου και διανεμήθηκε στην Ελλάδα στις 17 Σεπτεμβρίου. Άνοιγμα πρώτου τετραημέρου εδώ; 18.674 εισιτήρια! Ναι, το φανταστικό δεν πουλάει στη χώρα μας. Δεν αποτελεί μαζικό θέαμα. Αντί να σας προβληματίσουν αυτές οι έξι μέρες του Δεκέμβρη, λοιπόν, ρωτήστε καλύτερα μερικούς φίλους σας γιατί δεν πατάνε ποτέ σε σινεμά ή αν θα τους ένοιαζε να δουν το καινούργιο «Star Wars» μέσω μιας «καλής κάμερας» στην οθόνη του υπολογιστή τους… Και, ξανά, ξεπεράστε το!

Star Wars Episode VII - The Force Awakens logo

Υ.Γ. 2 Η ελληνική εταιρεία διανομής του «The Force Awakens» απαντά επίσημα, επίσης προς αποφυγή και επίλυση των παρεξηγήσεων με το εξής μήνυμα:

H Feelgood αγαπά το «Star Wars» όσο και εσείς.

Καταλαβαίνουμε πως η 24η Δεκεμβρίου σας φαίνεται ότι είναι σε ένα γαλαξία πολύ, πολύ μακριά. Στην Ελλάδα, η Δύναμη ξυπνάει εκείνη την ημέρα γιατί στον μικρό μας πλανήτη αυτή είναι η καλύτερη ημερομηνία για την ταινία. Η ημερομηνία αυτή ανακοινώθηκε πριν ένα χρόνο και έχει παραμείνει η ίδια, ανεπηρέαστη από βροχές μετεωριτών, επιθέσεις stormtroopers και άλλων διαγαλαξιακών κακών.

Επειδή έχουμε όλους εσάς, που την περιμένετε και την στηρίζετε, θέλουμε η ταινία να παιχτεί στην κινηματογραφικά, ιστορικά και εισιτηριακά καλύτερη εβδομάδα της χρονιάς. Και εκεί ακριβώς την προγραμματίσαμε.

Σας παρακαλούμε λοιπόν να κλείσετε τα φωτόσπαθα σας, και να μοιραστούμε μαζί την αγωνία ως τις 24 Δεκεμβρίου. Άλλωστε, ένας Jedi χρησιμοποιεί τη Δύναμη για γνώση και για άμυνα, ποτέ για επίθεση.

May the Force be With You.