FreeCinema

Follow us
30.1019:00

Ελληνικό box-office: Εορτάστηκε κι εδώ το… «Halloween»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Νύχτα με τις Μάσκες» έζησε μεγάλες στιγμές, με το άξιο sequel του βασανισμένου franchise να ζωντανεύει δυναμικά έναν πραγματικό μύθο του horror genre.

Κολλημένο κοντά στο κατοστάρικο και αυτό το τετραήμερο (107.995 εισιτήρια για την ακρίβεια), κι ας είχαμε δέκα πρεμιέρες στις κινηματογραφικές αίθουσες. Πενταψήφιο νούμερο έπιασαν μόλις δύο τίτλοι, ουδείς αντιμετωπίζει την απουσία του κοινού ιδιαίτερα σοβαρά, όλοι κοιτάνε τον εαυτό τους (κυρίως το κάθε γραφείο διανομής, φυσικά) και όλοι αναμένουν το καλύτερο μέλλον με αισιοδοξία, λες και θα μας κατακλύσουν τα ουράνια τόξα σε ανθισμένα λιβάδια. Και είναι τόσο παράδοξο, την ίδια στιγμή, να παρακολουθείς τη φροντίδα των αιθουσαρχών που ανακαινίζουν διαρκώς κινηματογράφους σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Με την υπόλοιπη Ελλάδα να ακολουθεί…

Με απίστευτη άνεση βρέθηκε στην κορυφή το τίμιο και σεβάσμιο sequel της «Νύχτας με τις Μάσκες», ξεπερνώντας προσδοκίες και πολλά φιλμ του είδους (εκτός από εκείνα που σχετίζονται με το franchise του παντοδύναμου «Καλέσματος»…). 26.321 εισιτήρια (από 96 οθόνες) ήταν ένα θαυμάσιο άνοιγμα (αν και περίμενα να φτάσει το τριαντάρι), με την Πέμπτη να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των θεατών (6.395), την Παρασκευή να υποχωρεί (4.873), το Σάββατο να εκτοξεύεται (9.056) και την Κυριακή να κρατιέται αξιοπρεπώς (5.997). Αν και η διαφορά στην αναλογία αιθουσών είναι μεγάλη, μπορούμε να πούμε ότι το καινούργιο «Halloween» είχε πέραση και στην επαρχία, παίρνοντας τα ηνία με 14.001 εισιτήρια (από 59 οθόνες), με την Αθήνα να έρχεται δεύτερη (12.320 εισιτήρια, από 37 οθόνες). Το κοινό σχολίασε ποικιλοτρόπως, άρα θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το ποσοστό πτώσης την ερχόμενη εβδομάδα, αν και ο ανταγωνισμός δεν το «πληγώνει» από άποψη είδους (το remake της «Suspiria» δεν είναι ταινία τρόμου, είναι ένα arty φιάσκο!).

Σχετική έκπληξη το ντεμπούτο της ελαφρώς «δεύτερης» περιπέτειας «Hunter Killer» στο #2, αλλά με διόλου αξιοζήλευτο νούμερο. 10.291 εισιτήρια (από 68 οθόνες), από τα οποία τα 3.701 κόπηκαν το Σάββατο. 5.734 το μερίδιο της Αθήνας (από 27 οθόνες). Στο #3 άνοιξε ο «Ψυχρός Πόλεμος» του Πάβελ Παβλικόφσκι (φωτό), κόβοντας 9.315 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Είναι σχεδόν τα ίδια εισιτήρια (9.170) που είχε κόψει η «Ida» τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής της, το 2014. Το άνοιγμα εκείνης είχε γίνει με ιδιαίτερη προσοχή στα τέλη Οκτωβρίου, μόλις σε δύο αίθουσες, κόβοντας 4.089 εισιτήρια. Το φιλμ παίζει μόνο σε Αθήνα (8.165 εισιτήρια, από 11 οθόνες) και Θεσσαλονίκη (1.150 εισιτήρια, από 2 οθόνες). Φυσικά, το Σάββατο είχε το μεγαλύτερο σουξέ (3.823). Δεν θα βρει δυνατό αντίπαλο από την Πέμπτη και το γυναικείο κοινό (ειδικά) βγάζει γερό word of mouth. Μετά το δεύτερο τετραήμερο θα καταλάβουμε αν μιλάμε για στόχο σαραντάρας ή πενηντάρας. Μέχρι στιγμής, μαζί με το «κουλό» opening της Θεσσαλονίκης (που προηγήθηκε), έχει φτάσει τα 10.483 σύνολο. Ο «Πρώτος Άνθρωπος» υποχώρησε (-57%) στο #4, με 9.039 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Βασικά, η Αθήνα κρατάει το έργο (7.130 εισιτήρια, από 32 οθόνες). 3.821 ο μπροστάρης του Σαββάτου. 35.923 εισιτήρια στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής. Αν αγωνιούσες για animated παιδικό, βρίσκεται στο #5, με το ντεμπούτο του «Γκρινιάρη» και 8.351 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Πρώτο πέρασε το Σάββατο εδώ (όχι τυπικό για το είδος), με 3.434 εισιτήρια, ενώ η Κυριακή της… 28ης Οκτωβρίου ακολούθησε με 3.141.

Στο #6 συναντάμε το «Venom» (-53%) με 6.816 εισιτήρια (από 33 οθόνες) και το σύνολό του να προσεγγίζει πλέον τη διακοσάρα (193.774). Έχω δηλώσει πως θα τα φτάσει. Αλλά έχει αποκτήσει και λίγο… σασπένς. Ο «Μικροπόδαρος» (-33%, ίδια πτώση με το προηγούμενο τετραήμερο) έκοψε ακόμη 5.863 εισιτήρια (από 66 οθόνες) και έχει φτάσει τα 73.510. Ποδαρικό στο #8 για τους γερασμένους «Εντιμότατους Κλέφτες» (φωτό), που έκοψαν 5.627 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Τα 2.466 κοπήκανε το σαββατόβραδο. Εξακολουθούμε να βλέπουμε νούμερα… καλοκαιρινών mini επιτυχιών, αν το καλοσκεφτείς! Το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» πέφτει απαλά (-37%) στο #9, με 5.151 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Με το κράτημα που επέδειξε, θα ξεπεράσει λιγάκι την ογδοντάρα που υπολόγιζα (βρίσκεται στα 77.278 τώρα). Το «Peppermint» (-60%) συμπληρώνει το top 10, με 3.356 εισιτήρια (από 27 οθόνες) και σύνολο στα 18.271. Δηλαδή, στην πρώτη δεκάδα κατάφεραν να εισχωρήσουν μονάχα οι μισές από τις πρεμιέρες της εβδομάδας…

Δεν θα προσπαθήσω να τα πω διακριτικά, έχουμε τρανταχτές αποτυχίες στις περιπτώσεις της «Διαπαιδαγώγησης της Κάμερον Ποστ» (655 εισιτήρια, από 5 οθόνες), του «Τυφλού Σημείου» (400 εισιτήρια, από 4 οθόνες) και της «Mandy» (319 εισιτήρια, από 13 οθόνες!), ενώ το ντοκιμαντέρ «Ο Τελευταίος Παρτιζάνος» για τον Μανώλη Γλέζο ομοίως δεν… ψηφίστηκε, κόβοντας 291 εισιτήρια (από 4 οθόνες).