Ελληνικό box-office: Ούτε με μπουνιές…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Ρόκι Μπαλμπόα δεν αποδείχθηκε ικανός για την ανατροπή του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο από την κορυφή των εισπράξεων. Ούτε με μπουνιές δεν πέφτει, λέμε!
Έγραψα την περασμένη Δευτέρα: «Εάν το δεύτερο weekend της ταινίας δεν έχει τη συνηθισμένη πτώση (που θα πλησιάζει το 50% του opening), τότε έχουμε να κάνουμε με περίπτωση ‘must see’ με διάρκεια ζωής στις αίθουσες». Και «Η Επιστροφή» έπεσε με ποσοστό -31%, με τεράστια άνεση κρατήθηκε στην κορυφή του ελληνικού box-office και έκοψε 61.478 εισιτήρια (από 106 οθόνες, αυξήθηκαν κατά 11 σε σύγκριση με το opening) στο δεύτερο τετραήμερό της, φτάνοντας το εντυπωσιακό σύνολο των 193.358 εισιτηρίων. Διακρίνοντας «χαριτωμένους»… διαπληκτισμούς σε sites και social, με το κοινό να μοιράζεται σε γούστα, η περίπτωση κρίνεται αρχικά ως τεράστια επιτυχία του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, ο οποίος προσελκύει τις μάζες σχεδόν και με κλειστά τα μάτια! Δευτερευόντως, το φιλμ συζητιέται έντονα. Άρα, κάνει τον κόσμο να πιστεύει πως πρέπει να έχει άποψη προσωπική επ’ αυτού. Και παίρνει τα ρίσκα του για να το δει, γνωρίζοντας ότι, έστω, θα έρθει αντιμέτωπος με μια εκπληκτική εικόνα, ένα κάποιο θέαμα μεγάλης οθόνης. Πέραν του star – τελάλη. Εμένα το έργο δεν μου άρεσε, αλλά μπροστά σε αυτό που αποκαλούμε «pop κουλτούρα»… πάω πάσο.
Με το 1/3 των εισιτηρίων της «Επιστροφής» έκανε ντεμπούτο στη δεύτερη θέση το «Κριντ» (φωτό). 20.744 εισιτήρια (από 51 οθόνες), μάλλον κατώτερα των προβλέψεων ή κάποιων προσδοκιών και σίγουρα άδικα για την ταινία. Ενδεχομένως, δεν πέρασε τόσο έντονα στον κόσμο η παρουσία του Σιλβέστερ Σταλόνε (που έχει μέχρι και οσκαρική υποψηφιότητα), άλλοι μπορεί να «στράβωσαν» με τις… μελαψές αποχρώσεις του καστ (τα φιλμ με μαύρους πρωταγωνιστές γίνονται κατευθείαν reject ή πάνε άπατα στη χώρα μας), άλλοι πάλι ίσως είχαν αποφασίσει να αποχαιρετήσουν τον χαρακτήρα του Ρόκι Μπαλμπόα με την ομώνυμη (και χάλια) ταινία του 2006. Αντιθέτως, σχετικά ανεξήγητη είναι η επιτυχία του σκιαχτικού «The Boy», το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο box-office με 18.380 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Τα φιλμ του είδους έχουν ένα σταθερό κοινό και συνήθως δεν κάνουν απογοητευτικές εισπράξεις, όμως τούτο εδώ είχε ασυνήθιστα υψηλό άνοιγμα, ειδικά για ταινία που δεν συνοδεύεται από σοβαρές «περγαμηνές». Βέβαια, δεν ήταν και «Annabelle» (44.677 opening το 2014)…
Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε ακόμη ένα new entry, το «Κορίτσι από τη Δανία» που συζητιέται για τις οσκαρικές του ερμηνείες, κινήθηκε αξιοπρεπώς στα αστικά κέντρα και λειτούργησε καλύτερα σε μονές αίθουσες, αν και υπήρξαν και αποχωρήσεις (!) σοκαρισμένων θεατών. Λυπηρή πληροφορία. Η ταινία έκοψε 16.250 εισιτήρια (από 44 οθόνες), κατώτερα των προσδοκιών, σαφώς.
Το φαινόμενο που λέγεται «Ένας Άλλος Κόσμος» (φωτό) εξακολουθεί να κόβει αξιοπρεπή εισιτήρια στην έβδομη εβδομάδα προβολής του! Έχασε μόνο 29% από τα νούμερα του προηγούμενου weekend, για να κόψει 14.633 εισιτήρια (από 44 οθόνες), με το σύνολό του να βρίσκεται πια στα 616.330. Πλέον, στοχεύει για τα 700.000, νούμερο που έχει να ακουστεί εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα! Και δεν θα βαριέμαι να το ξαναλέω: όταν ένα φιλμ πετυχαίνει τέτοιες εισπράξεις, πάει να πει ότι αρέσει πολύ. Από την άλλη, στο τρίτο του weekend, ο «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη… λυγίζει μπροστά στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και από την έκτη θέση κόβει 12.801 εισιτήρια (από 51 οθόνες), με σύνολο στα 112.947. Μεγάλη πτώση (-52%) που εν μέρει οφείλεται και στην απώλεια αιθουσών (ήταν 90 την προηγούμενη εβδομάδα). Και επειδή για λόγους trivia είχε ένα κάποιο ενδιαφέρον να παρακολουθούμε την πορεία των προηγούμενων φιλμ των δύο σκηνοθετών, το έβδομο weekend του «Αν…» είχε φέρει 13.132 θεατές στις (45) αίθουσες, ενώ το τρίτο weekend της «Πολίτικης Κουζίνας» έφτανε τα 88.564 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Δεν το κάνω για να τρομάξει κανείς με τις συγκρίσεις, αλλά οι αριθμοί εντυπωσιάζουν.
Οι επόμενες τρεις θέσεις ανήκουν σε παιδικές, animated ταινίες. Το «Κοκορόκι» κρατήθηκε πολύ καλά (-25%) με 6.472 εισιτήρια (από 63 οθόνες) και σύνολο στα 16.356, στο #8 η «Barbie & Οι Μυστικοί Πράκτορες» έκαναν «ποδαρικό» με 5.851 εισιτήρια (από 50 οθόνες) και ακολουθεί ο «Μικρός Πρίγκιπας» στο πέμπτο του τετραήμερο με επίσης μικρή πτώση (-25%), κόβοντας 5.778 εισιτήρια (από 60 οθόνες) με το σύνολο στα 95.559. Το top 10 ολοκληρώνει το ικανοποιητικό ντεμπούτο της «Ολοκαίνουργιας… Καινής Διαθήκης!» (φωτό), με 5.728 εισιτήρια (από 9 οθόνες), γεγονός που με ευχαρίστησε ιδιαίτερα, αφού μιλάμε για φιλμ το οποίο από τώρα κατέχει μια θέση στην προσωπική μου δεκάδα των καλύτερων ταινιών της φετινής σεζόν. Απλά, τρέξτε!
Από αυτή την Πέμπτη, μονάχα ο «Μαγικός Καθρέφτης» του Χρήστου Δήμα, η πρώτη ελληνική παραγωγή που διανέμεται και σε 3D, ευελπιστεί να κοντράρει τον ΝτιΚάπριο για την κορυφή του box-office. Υπάρχει ακόμη κοινό για μια λαϊκή κωμωδία, άραγε; Εδώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα «αναζωπυρωθεί» και η επαρχία.