FreeCinema

Follow us

BARBIE & ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ (2016)

(BARBIE: SPY SQUAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κόνραντ Χέλτεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 75'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Αθλήτριες της ρυθμικής στο LA, η Barbie και οι δύο κολλητές της στο τσακ δεν παθαίνουν νίλα σε προκριματικά αγώνων και τσιφ στρατολογούνται από θείτσα – undercover διευθύντρια κατασκοπικής υπηρεσίας για να σταματήσουν κορίτσι – λάστιχο, που την έχει δει Φαντομάς και απέχει μόλις τρεις πολύτιμους λίθους ακόμα από την επανενεργοποίηση (χάριν ποιου «εγκεφάλου»;) επικίνδυνα πανίσχυρης εφεύρεσης. Οι γυμναστικές ικανότητες, η εκπαίδευση απ’ τους «μυστικούς» & τα chic gadgets ενός 17χρονου Q, η πίστη στον εαυτό τους & στο team είναι αρκετά για να φέρουν σε πέρας το πρόγραμμα;

Και το πιο κεφαλαιώδες ερώτημα: θα σταματήσουν τις ασκήσεις (εδάφους εν προκειμένω) εις βάρος μας τα μικροφίλμ της πλαγγόνας της Mattel, που εσχάτως ρίχνει τη στεφάνη της όχι – όπως ανέκαθεν – μόνο καλλιτεχνικά αλλά και ταμειακά στην απίκο σε κάθε σινεπίδειξή της Ελλάδα; Η απάντηση, από μια βετεράνο της επικίνδυνης αποστολής «παρακολούθηση και assessing των ταινιών του franchise» (και τις έχω δει όλες, έτσι;), είναι «Δύσκολο το βλέπω». Καθώς, και τεκμήριο προς τούτο είναι τα αμέσως προηγούμενα «Barbie & Oι Αδερφούλες της σε Μια Απίθανη Κουταβοπεριπέτεια» και «Barbie: Η Πριγκίπισσα & H Ροκ Σταρ» που βούταγαν intel απ’ τα «Στο Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού» και «Camp Rock» αντίστοιχα, η σειρά πλέον ακολουθεί τα ίχνη όχι απλώς δημοφιλών ενήλικων genre αλλά συγκεκριμένων hit του écran, τα οποία κατεβάζει στον δείκτη – και συναισθηματικής – νοημοσύνης, το μορφωτικό επίπεδο και το αισθητικό σύμπαν των κορασίδων ανά τον πλανήτη.

Καθόλου άκρως απόρρητο το τι περιμένει, επομένως, το σεσημασμένο target group σ’ αυτό το αμφιρρέπον α λα Νάντια Κομανέτσι μεταξύ του «Spy Kids» και του «Οι Άγγελοι του Τσάρλι 2» toon. Νύχια – εικονικά πληκτρολόγια, βόμβες με glitter, κράνη που δεν χαλάνε το χτένισμα (!) στο… επίπεδο των sine qua non τεχνολογικών εφοδίων χάρη στα οποία συχνά τη βγάζουν καθαρή στα δύσκολα οι όποιοι 00κάτι κι εν προκειμένω οι τρεις ζωγραφιστές Κλέλιες Πανταζή μας. Και, μια είσοδος μυστικής βάσης στην πινακίδα του Χόλιγουντ, μια πίστα με rappel, δύο σασπενσάκια υπεξαίρεσης αντικειμένου εν μέσω συναγερμού πλέγματος ακτίνων laser, το απαραίτητο μουσικό μοντάζ προβαρίσματος όλων των κομματιών μεταμφίεσης σε μια γκαρνταρόμπα, ένα επεισοδιακό νταβαντούρι κατόπιν πλαστοπροσωπίας σε gala μουσείου, μια διαφυγή μέσω αεραγωγού, που εκπέμπουν χιλιοακουσμένα μες απ’ τον πολυφορεμένο κοριό των θεματικών στερεοτύπων.

Ούτε αγαπημένα (όχι από μένα, εννοείται…) αξεσουάρ τού nécessaire props και αξιών της ξανθιάς δε λείπουν – και δεν αναφέρομαι στο ροζ και το μωβ που βάζουν τις πινελιές τους παντού. Τα «Τι γλυκό!» (χωρίς πλάκα, η ατάκα ακούγεται αυτούσια…) κατοικίδια είναι εδώ κυριολεκτικά σαν τον σκύλο και τη γάτα, αλλά ομιλούντα bots πλέον, που συνδράμουν στα περιπετειώδη καθέκαστα. Οι άνδρες, όταν δεν είναι διακοσμητικοί ή περαστικοί ως ρόλοι, είναι είτε φλούφληδες «ιππότες» (ο 17χρονος Κύρος Γρανάζης σε geek εκδοχή, που «κολλάει» με την techie της hot τριάδας) είτε μ’ ένα je ne sai quoi αντιπάθειας ( το #2 τού τύπου CIA οργανισμού, θεατή ψυλλιάσου…). Και τα «Έχει να κάνει με το να περνάς καλά, όχι να είσαι τέλεια», «… ομάδα. Σαν οικογένεια» και «Πρώτα δες το με το μυαλό σου και μετά κάν’ το» (το previsualization γίνεται σεναριακό εργαλείο or what?) ξεμπροστιάζονται ως οι νέες ντιρεκτίβες των εμψυχωτικών διδαγμάτων ζωής από γυναίκες προς γυναίκες.

Το καλό, εκτός του ότι σε μπριζώνει κι εσένα το operation κομμάτι, αν είσαι fan του κατασκοπικού; Η παλιομοδίτικη φαντασία (βασιλικοί οίκοι, μαγικά κτλ.) είναι πλήρως απούσα από αυτή την πιο πρόσφατη δοκιμασία της ηρωίδας, που καβαλάει μηχανάρα και πολεμάει drones όταν δεν κάνει εναέριες τούμπες. Κι υποπτεύεσαι νωρίς την ταυτότητα της άπιαστης κλέφτρας αλλά όχι του εντολοδότη της – προτού αυτός το γυρίσει standard σε επίδοξο παγκόσμιο κυρίαρχο κι αυτή σε sister. Γιατί, σε αντίθεση με την έκβαση της υπόθεσης, το κακό είναι ανίκητο. Και αφορά τ’ ότι το matchmove στις σκηνές δράσης ρέει μαζί με την αδρεναλίνη αλλά σε μια σκηνή τρεξίματος καρφώνεται ως δευτεράντζα ενώ το κουκλίστικο ματ στα πρόσωπα, που, ΟΚ, αντικατοπτρίζουν το «τούτο» της κούκλας, ενοχλεί πάντα στα κοντινά – ας μη μιλήσουμε για το thigh gap πρότυπο που σπρώχνεται κρυμμένο ύπουλα πίσω από το κοντυλένιο physique characters. Τ’ ότι απ’ τους υποτυπώδους σκιαγράφησης χαρακτήρες απορείς πώς εξαφανίστηκαν πλήρως αυτή τη φορά οι γονείς, ειδικά απ’ τη στιγμή που τριγυρνάει ακηδεμόνευτη μια μικρή αδελφή και ένθερμη οπαδός της Barbie (άλλες νουθεσίες σε δαύτην…). Τ’ ότι το χαριτωμένο – διαφυλετικό κιόλας – flirt του προκομμένου του εργαστηρίου με την digerata των κορίτσαρων προδίδεται πλατωνικά. Τ’ ότι πάλι ένας «ξύλινος» ηθοποιός, στη φωνή τού υφισταμένου πράκτορα, κάνει μπαμ στη με λίγες ευτυχώς μεταφραστικές αβλεψίες μεταγλώττιση (το δέον ρήμα «τερματίζω» ηχηρά απόν σ’ εκείνο το «… αποφάσισε να τελειώσει την εκπαίδευσή σας»). Ας μην το τραβάμε, ωστόσο: ξέρετε ποιοι και γιατί πέφτετε θύματα της επιχείρησης «Ψυχαγωγήστε την πριγκίπισσα του σπιτιού». Αλλά αυτό το «μίκι μάους» – μήνυμα θα αυτοκαταστραφεί σε 10, 9, 8, 7, πόσα ακόμα sequels;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μορφούλα Ντώνα, eat your heart out, οι θαυμάστριές σου αλληλοπατιούνται ενώ γεμίζουν με τις ιαχές τους τις κινηματογραφικές σάλες. Τζέιμς Μποντ, δες αυτό το «Spectre» για τα θηλυκά των δημοτικών ανά την επικράτεια να σε ξαπλώνει στο ταπί του gym. Κηδεμόνες με προτίμηση ή έστω ανοχή στο είδος (από ‘σας το πήραν οι μικρές, ε;), το παρακολουθείτε, επιτέλους, πολύ πιο άνετα απ’ ό,τι όλες τις προηγούμενες ταινίες της δίδος – παιχνιδιού. Όλοι οι υπόλοιποι, των ορκισμένων του ποιοτικού κινούμενου συμπεριλαμβανομένων, μόνο για – σεξιστικό ή αντισεξιστικό – τρολάρισμα.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.