Ελληνικό box-office: Ένα… ΑΡΛΕΚΙΝ ξεχάστηκε στην κορυφή!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι αναγνώστριες των… ΒΙΠΕΡ ΝΟΡΑ και των ΑΡΛΕΚΙΝ πήραν το αίμα τους πίσω, οδηγώντας στην κορυφή το «Τελειώνει με Εμάς». Από την άλλη, το sequel του «Σκαθαροζούμη» δεν κατάφερε ν’ αναστήσει τον ήρωά του!
Από τα 121.557 εισιτήρια του box-office report του προηγούμενου τετραημέρου και παρά τις πολλά υποσχόμενες πρεμιέρες των ημερών, υπήρξε ξανά μια μικρή υποχώρηση στην προσέλευση των θεατών, που συνολικά έφτασαν τους 118.663. Μικρό ξάφνιασμα η άνοδος του γυναικουλίστικου «ρομαντικού» δράματος «Τελειώνει με Εμάς» (+17%), το οποίο έκοψε 35.332 εισιτήρια, αυξάνοντας τις οθόνες του από 90 σε 136. Το weekend ήταν ισχυρό (9.807 και 9.872, στις αντίστοιχες μέρες), με την Αττική να πρωταγωνιστεί (21.268 εισιτήρια, από 64 οθόνες). Το σύνολο μέχρι στιγμής βρίσκεται στα 90.246 και στην όλη φάση αρχίζει να ταιριάζει το… «όπως Αμερική». Με μικρή διαφορά, στο #2 έπεσε το animated «Εγώ ο Απαισιότατος 4» (-35%), κόβοντας 31.685 εισιτήρια (από 149 οθόνες – ήταν 202 το προηγούμενο τετραήμερο). Πιο ισχυρό το weekend εδώ (10.205 και 10.844, στις αντίστοιχες μέρες), όμως, ως παιδικό δεν είχε καλύτερα νούμερα την Πέμπτη και την Παρασκευή. Σύνολο στα 260.326. Τρακοσάρα στο νερό και… να δούμε σε ποιο μήνα θα φρενάρει!
Ενώ στις ΗΠΑ το «Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης» έκανε το τρίτο καλύτερο άνοιγμα του 2024 (μετά τα «Deadpool & Wolverine» και «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2»), στην Ελλάδα ξεκίνησε… χάλια! Μόλις 14.362 εισιτήρια (από 102 οθόνες), με πολύ αδύναμη Πέμπτη (2.585) και σαββατόβραδο που δεν εκτινάχθηκε (4.885). Υπήρξε η πλευρά που «χρέωσε» την άσχημη υποδοχή στο γεγονός ότι μιλάμε για ένα sequel ταινίας του 1988, άρα δεν αφορούσε (και καλά) το κοινό του 2024 (πόσω μάλλον όταν αυτό μπορεί να μην είχε παρακολουθήσει ποτέ τον πρώτο «Σκαθαροζούμη»!), ενώ άλλοι θεωρούν πως το σινεμά του Τιμ Μπέρτον είναι «καμένο» χαρτί για την ελληνική αγορά (στα τέλη Μαρτίου του 2019, το πολύ πιο δελεαστικό εμπορικά live-action remake του «Dumbo» είχε κάνει απογοητευτικό άνοιγμα 28.242 εισιτηρίων, από 157 οθόνες, κι αυτό κυρίως εξαιτίας της ελληνικής μεταγλώττισης). Αλλά η «Wednesday» του NETFLIX μια χαρά viral είχε γίνει κι εδώ…
Νέα είσοδο στο #4 έκανε το θαυμάσιο θρίλερ «Strange Darling» (φωτό), κόβοντας 6.525 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Απέχει του καλοκαιρινού ανοίγματος του «Longlegs» (11.150 εισιτήρια, από 51 οθόνες), αλλά εκεί είχαμε πιο θηριώδες hype, marketing και… τον Νίκολας Κέιτζ. Αξίζει να έχει παρόμοια διάρκεια ζωής μ’ εκείνο και τούτο, γιατί είναι σαφώς καλύτερο. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το φιάσκο sequel «Alien: Romulus» (-54%), με 6.310 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 26.495. Δυστυχώς, στην Αμερική δούλεψε, οπότε… δεν σωζόμαστε από αυτό το ταλαίπωρο κατάντημα franchise!
Στο #6 ξεκίνησε την καριέρα της η νέα διασκευή του κλασικού «Κόμη Μόντε Κρίστο» (φωτό), κόβοντας 6.029 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Λαμβάνοντας υπόψη τη σχεδόν τρίωρη διάρκεια του φιλμ και συγκρίνοντας με τα ανοίγματα των πρόσφατων και παρεμφερών «Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Ντ’ Αρτανιάν» (5.417 εισιτήρια, από 53 οθόνες) και «Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Μιλαίδη» (3.198 εισιτήρια, από 32 οθόνες), τότε μιλάμε για ένα επιτυχημένο άνοιγμα. Ακολούθησε το «Deadpool & Wolverine» (-48%) με 3.925 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και σύνολο στα 313.631, ενώ στο #8 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο δικαστικό «Υπόθεση Γκολντμάν», το οποίο έκοψε 3.844 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Ξάφνιασε το σαββατόβραδο (1.512)! Μια ταινία που μάλλον αδικήθηκε από την καθυστέρηση της διανομής της και ταίριαζε περισσότερο σε χειμερινό προγραμματισμό. Το animated super hit «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (+16%) παραμένει στο top 10, με 3.225 εισιτήρια (από 38 οθόνες) και παντοδύναμο σύνολο στα 648.105, ενώ η «Παγίδα» (-73%!) κλείνει την πρώτη δεκάδα με 1.907 εισιτήρια (από 19 οθόνες), έχοντας ένα αξιοπρεπές σύνολο στα 41.370.
Από το πεδίο των επανεκδόσεων, το «Μικρή Ιστορία για Έναν Έρωτα» έκανε ποδαρικό με 1.267 εισιτήρια (από 4 οθόνες), ενώ η «Μαγική Πόλις» του Νίκου Κούνδουρου αστόχησε πλήρως, κόβοντας μόλις 366 εισιτήρια σε μία αθηναϊκή οθόνη. Όσο για τα εισιτήρια της «Υψηλής Κοινωνίας» (φωτό), παρά την ελάχιστη υποστήριξη από τα θερινά σινεμά στον προγραμματισμό τους, με μία εξαιρετικά limited διανομή (ουχί ευθύνη της REPERTORY…), έχουν φτάσει τα 4.469 σε σύνολο. Και βγήκε Αύγουστο το έργο, με τη γνώση ότι ο μήνας είναι κακός από εμπορικής άποψης, όμως, με το σκεπτικό της εναλλακτικής πρότασης για ευχάριστη και ποιοτική ψυχαγωγία στα σινεμά. Το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό και το feedback του κοινού πέραν κάθε προσδοκίας (με χειροκροτήματα σε πολλές προβολές)!