FreeCinema

Follow us
03.0911:00

The Posters Ensemble: Part 25


Το FREE CINEMA, από τα πρώτα χρόνια της ιντερνετικής του παρουσίας, δήλωσε την αγάπη του για τις κινηματογραφικές αφίσες, είτε αυτές ήταν official είτε δημιουργίες των ανά τον κόσμο illustrators που δεν σταματούν ποτέ να εμπνέονται από το φιλμικό σύμπαν. Το «The Posters Ensemble» συνεχίζει να σε ξεναγεί σε αυτό το σύμπαν, με τα καλύτερα movie posters που συναντήσαμε πρόσφατα online.

Και ενώ κοντεύει να συμβεί το ανήκουστο, να δούμε στις κινηματογραφικές αίθουσες (εδώ από τις 6 Σεπτεμβρίου) τον «Άνθρωπο που Σκότωσε το Δον Κιχώτη», μια από τις πιο ταλαιπωρημένες παραγωγές στην ιστορία του σινεμά, με μια πρεμιέρα – θρίλερ (λόγω χαοτικών εμπλοκών με τα δικαιώματα) στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών, ας τσεκάρουμε τι έκανε μέσα από τη σελίδα του στο Facebook ο Τέρι Γκίλιαμ τον περασμένο Αύγουστο. Μάλλον αναποφάσιστος ακόμη και για το poster που θα συνόδευε την έξοδο του φιλμ, πόσταρε εκεί επτά διαφορετικές αφίσες και άφησε τους followers – θαυμαστές του να επιλέξουν τις τρεις καλύτερες, με σειρά προτίμησης. Ιδού το σύνολο των συμμετοχών.

Και ο κόσμος επέλεξε (όχι εκείνη που θα προτιμούσε ο ίδιος!). Ας δούμε ποια κέρδισε και ποιες ήταν οι επιλαχούσες. Όχι ότι αυτή θα είναι απαραίτητα η international αφίσα του φιλμ, διότι ο τελευταίος λόγος ανήκει… στους παραγωγούς. Αλλά… σε Δημοκρατία να βρισκόμαστε, βρε αδελφέ!

Το κινηματογραφικό γεγονός της εβδομάδας που ξεκινά από τις 6 Σεπτεμβρίου, πάντως, είναι η επανέκδοση του «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, σε ολοκαίνουργιο, επετειακό restoration. Οι θεατές που δεν έζησαν ποτέ την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν στη μεγάλη οθόνη (μιλάμε για δεκαετίες στην Ελλάδα), ας σπεύσουν. Εάν προτιμήσουν να το δουν από… το Netflix (για παράδειγμα και δια την νόμιμης οδού) και την όποια οθόνη του σπιτιού τους, το μόνο που έχω να σχολιάσω είναι… αλίμονο στις αξίες της σημερινής νεολαίας! Με αφορμή την επανέκδοση του «2001», λοιπόν, δύο εναλλακτικά posters που εντόπισα αυτό το διάστημα και μου άρεσαν περισσότερο, ώστε να τα μοιραστώ μαζί σας.

Πολύ hot αναμένεται το είδος των ταινιών εποχής σε τούτη τη σεζόν και ο ξένος Τύπος ήδη λυσσομανά για δύο έργα του συγκεκριμένου genre που μάλλον έχουν (φημολογούμενες) οσκαρικές αξιώσεις. Το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε διθυραμβικές κριτικές προ ημερών (ίσως τις καλύτερες που πήρε ποτέ στο εξωτερικό ο σκηνοθέτης!) στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ το «Mary Queen of Scots» της (θεατρικών καταβολών) της Τζόσι Ρουρκ φαίνεται, αν μη τι άλλο, πως μας επιφυλάσσει δύο τρομερές ερμηνείες από τις Σίρσα Ρόναν και Μάργκο Ρόμπι. Οι τελευταίες, έχουν και τις προσωπικές τους αφίσες για το φιλμ (το ξεμάλλιασμα το αφήνουν για τη μεγάλη οθόνη…).

Να προσθέσουμε εδώ και ένα update, καθώς δύο μέρες μετά το αρχικό ποστάρισμα του 25ου «The Posters Ensemble», έκανε την εμφάνισή της και μια δεύτερη αφίσα του «The Favourite», ίσως όχι τόσο εντυπωσιακή όσο η πρώτη, αλλά με μια συνέπεια στη χιουμοριστική διάθεση. Σε κάθε περίπτωση, μάλλον μιλάμε για teaser posters, άρα ακόμη περιμένουμε (με αγωνία) να δούμε που θα καταλήξει η καμπάνια προώθησης του νέου φιλμ του Λάνθιμου.

«Η Διαδοχή» του Άρι Άστερ κατάφερε να… μπουκάρει τελευταία στιγμή στο προσωπικό μου top 10 με τις καλύτερες ταινίες της κινηματογραφικής σεζόν που μόλις αφήσαμε πίσω μας αυτό το καλοκαίρι. Το φιλμ εξακολουθεί να διχάζει άγρια και θα συζητιέται για πολλά χρόνια, κάνοντάς μας να απορούμε για τη συνέχεια αυτού του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη (η επόμενη ταινία του γυρίζεται ήδη και είναι τρόμου). Τα πρώτα δείγματα εναλλακτικών αφισών που κάνουν την εμφάνισή τους δειλά-δειλά είναι αρκούντως σκοτεινά και νοσηρά. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα αυξηθούν επικίνδυνα…

Στην ίδια λίστα, συναντάμε και φιλμ όπως τη «Μορφή του Νερού» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο και την «Πιο Σκοτεινή Ώρα» του Τζο Ράιτ, που επίσης αξίζει να απολαύσουμε σε εναλλακτικά posters τα οποία μάλλον ξεπερνούν τις official στουντιακές αφίσες τους.

Μια ταινία που δεν θα σταματήσει να εμφανίζεται ποτέ σε τούτη τη στήλη είναι, φυσικά, το χιτσκοκικό «Vertigo». Η έμπνευση δεν θα σταματήσει ποτέ να αγκαλιάζει αυτό το αριστούργημα. Αυτή η λέξη χαρακτηρίζει και την προσέγγιση της Γαλλίδας illustrator Μάλικα Φαβρ, η οποία σχεδίασε αυτά τα δύο posters διαφορετικής προοπτικής στη ματιά, από την κλασική σεκάνς του καμπαναριού στο φινάλε. Άφωνος.

Ο δικός μας Γιώργος Γιάκος (από την ομάδα των The Comeback), αιφνιδίασε με μια δική του illustrated εκδοχή του Μάρτι Φέλντμαν από την αγαπημένη κωμωδία «Φρανκενστάιν Τζούνιορ» του Μελ Μπρουκς! Ιδού η πλήρης δουλειά και κάποιες κοντινές λεπτομέρειες.

Επειδή οι κινηματογραφικές εταιρείες δεν πολυασχολούνται με illustrations και υψηλή αισθητική (σπανιότατες οι εξαιρέσεις), τα τελευταία χρόνια απευθυνόμαστε όλο και περισσότερο σε ατομικές προσπάθειες δημιουργών, που (όχι άδικα) συχνότερα προσανατολίζονται σε φιλμικές παραγωγές του παρελθόντος για να εμπνευστούν και να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Η πιο πρόσφατη «ψαριά» από το διαδίκτυο ξεκινά με ταινίες από το σινεμά τρόμου. Ο Φρέντι Κρούγκερ, τα ζόμπι του Ρομέρο, ο Κοσκαρέλι και ο Αρτζέντο στα καλύτερά τους!

Και μια τελευταία δόση από υπέροχα εναλλακτικά posters που έκαναν το βλέμμα μου να σταματήσει. Αρκετές από αυτές αποτελούν «παραγγελιές» της εξωφρενικά ανερχόμενης Mondo (η οποία επιμελείται όλο και περισσότερα εξώφυλλα για επανεκδόσεις soundtracks σε βινύλιο), ενώ οι περισσότερες από αυτές που θα δείτε να ακολουθούν πωλούνται από τα sites των καλλιτεχνών τους (μπορείτε να δείτε τα ονόματά τους όταν πατάτε επάνω στις εικόνες, κάτι που έχει ακόμη μια χρησιμότητα, αφού τις μεγαλώνουν και τις απολαμβάνετε σε καλύτερη ανάλυση). Και καλά κάνουν! Τοίχοι να υπάρχουν…