The Posters Ensemble: Part 24
Το FREE CINEMA, από τα πρώτα χρόνια της ιντερνετικής του παρουσίας, δήλωσε την αγάπη του για τις κινηματογραφικές αφίσες, είτε αυτές ήταν official είτε δημιουργίες των ανά τον κόσμο illustrators που δεν σταματούν ποτέ να εμπνέονται από το φιλμικό σύμπαν. Το «The Posters Ensemble» συνεχίζει να σε ξεναγεί σε αυτό το σύμπαν, με τα καλύτερα movie posters που συναντήσαμε πρόσφατα online.
Οι πρωταγωνιστές της νέας stop motion animated ταινίας του Γουές Άντερσον «Isle of Dogs» (που περιμένουμε να δούμε με ανυπομονησία και στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες από τις αρχές του Μάη) είναι… πολλά σκυλιά, τι άλλο; Προφανέστατα, λοιπόν, θα ερχόταν η ώρα να αποκτήσουν και τα ξεχωριστά τους character posters, τα οποία συνοδεύονται από το όνομα του κάθε ηθοποιού που τους δάνεισε τη φωνή του και, ευτυχώς, θα την ακούσουμε και στη χώρα μας, αφού το φιλμ δεν πρόκειται να μεταγλωττιστεί για παιδικές προβολές (κραυγές ενθουσιασμό από το ενήλικο κοινό). Και για μια πιο χορταστική βουτιά στη φιλμογραφία του Άντερσον, επειδή αργεί κάπως η πρεμιέρα, δεν εδώ το… honest trailer που κανιβαλίζει τα στερεότυπα του κινηματογραφικού του σύμπαντος.
Σχεδόν σε κάθε post της ενότητας «The Posters Ensemble» συναντάμε και εναλλακτικές αφίσες για παλιές δημιουργίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Το μεγαλείο των ταινιών του Βρετανού σκηνοθέτη δεν θα σταματήσει ποτέ να εμπνέει την pop κουλτούρα όσο και τους illustrators από ολόκληρο τον κόσμο, οι οποίοι συνεχίζουν να παρουσιάζουν έργα με την δική τους οπτική κι αισθητική άποψη. Φυσικά, κυριαρχούν οι δουλειές που βασίζονται στο «Rear Window» ή το «Psycho», ανάμεσα σε άλλους κλασικούς τίτλους του μεγαλύτερου μάστορα του κινηματογραφικού σασπένς.
Ένας από τους πολύ αγαπημένους σχεδιαστές του FREE CINEMA, ο Λοράν Ντουριέ, του οποίου έχουμε παρουσιάσει εναλλακτικές αφίσες πολλάκις, από το 2013 μέχρι σήμερα, παρουσίασε ένα εκπληκτικής ομορφιάς poster για το περίφημο «Breakfast at Tiffany’s» του 1961, με την Όντρεϊ Χέπμπορν να παίρνει το πρωινό της έξω από τη βιτρίνα του νεοϋορκέζικου κοσμηματοπωλείου. Θα θέλαμε να την έχουμε κι εμείς σε έναν τοίχο του σπιτιού μας και να την χαζεύουμε τρώγοντας ένα doughnut…
Το παρελθοντικό eye candy συνεχίζεται με alternative posters για κλασικούς τίτλους όπως το αρχετυπικό vampire movie του «Nosferatu» του Μουρνάου από την Σάρα Ντεκ, το «Pulp Fiction» από τον Ρις Κάλοου, το «Aliens» από την Χόλι Μάτνεϊ και το «Star Wars: The Empire Strikes Back» από τον Jock (για λογαριασμό της Mondo).
Από την άλλη, οι Ντένις Κάουαν και Φραντσέσκο Φρανκαβίλα καταπιάνονται με ήρωες που μιλάνε αμεσότερα και πιο αναγνωρίσιμα στα fanboys των multiplex του σήμερα, σχεδιάζοντας εναλλακτικές αφίσες για τα φιλμ «Black Panther» και «Tomb Raider», αντίστοιχα. Και οι δύο δουλειές προέρχονται από τον πλούσιο κατάλογο της εταιρείας Mondo.
Η Phantom City Creative πραγματοποίησε μέσα στο μήνα μια έκθεση – homage στην animated σειρά του «Batman», εμπνευσμένη από επεισόδια της cult τηλεοπτικής σειράς. Αυτό το μοναδικό poster show στήθηκε, φυσικά, στη Mondo Gallery, συμπίπτοντας με την διοργάνωση του South by Southwest, στο Όστιν του Τέξας. Ακολουθούν μερικά (όντως εντυπωσιακά) δείγματα των δουλειών που παρουσιάστηκαν εκεί.
Όσο για την επίσημη εσοδεία κινηματογραφικών αφισών, δεν κυκλοφόρησε και κάτι συγκλονιστικό τώρα τελευταία. Βλέπεις, η μετα-οσκαρική περίοδος φέρνει πάντοτε ένα κάποιο χασμουρητό σε release ταινιών, πριν από την μαζική επίθεση των καλοκαιρινών blockbusters, των sequels και των franchises που… δεν σκίζουν κι από έμπνευση. Απλά, φροντίζουν να πουλήσουν εύπεπτα και γρήγορα. Μια ματιά στο τουρλουμπούκι που επικρατεί στο poster του «Avengers: Infinity War» (από το οποίο μονάχα ο Hawkeye, εγώ, η Άρτα και τα Γιάννενα απουσιάζουν!) αρκεί για να σου φέρει την ημικρανία.
Τι μένει; Μια κάποια δόση χιούμορ (περισσότερο, παρά γραφιστικού ενδιαφέροντος) από τις teaser αφίσες του «Godard Mon Amour» και του «Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2». Για το πρώτο δεν είχαν ακουστεί καθόλου καλά σχόλια στις περσινές Κάννες, ενώ για το δεύτερο ευχόμαστε να είναι έστω το ίδιο διασκεδαστικό (αν όχι και καλύτερο) από την πρώτη ταινία που διένειμε η Disney το 2012.
Υ.Γ. Και μην ξεχνάς να πατάς και πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν κιόλας (duh!).