The Posters Ensemble: Part 23
Το FREE CINEMA, από τα πρώτα χρόνια της ιντερνετικής του παρουσίας, δήλωσε την αγάπη του για τις κινηματογραφικές αφίσες, είτε αυτές ήταν official είτε δημιουργίες των ανά τον κόσμο illustrators που δεν σταματούν ποτέ να εμπνέονται από το φιλμικό σύμπαν. Το «The Posters Ensemble» συνεχίζει να σε ξεναγεί σε αυτό το σύμπαν, με τα καλύτερα movie posters που συναντήσαμε πρόσφατα online.
Ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών, ο άνθρωπος που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε το σινεμά, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, εξακολουθεί να εμπνέει τους ανά τον κόσμο illustrators, οι οποίοι δημιουργούν αριστουργήματα βασισμένα σε ταινίες του. Και δεν θα σταματήσουν ποτέ, φυσικά. Η Mondo παρουσίασε αυτές τις μέρες τα ακόλουθα νέα posters των Άνταμ Σίμσον («Psycho») και Στέφαν Σμιτς («Rear Window» και «Vertigo»), τα οποία μπορείς να παραγγείλεις και να αποκτήσεις μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας. Η πρώτη, πάντως, έχει ήδη εξαντληθεί!
Το πέρασμα του Γιώργου Λάνθιμου στις αγγλόφωνες παραγωγές έκανε τις ταινίες του πιο γνωστές σε ολόκληρο τον κόσμο, άρα και περισσότερο… pop! Έτσι, ο «Αστακός» και «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» μπορούν να απολαμβάνουν και επιπλέον προσεγγίσεις γραφιστικού ενδιαφέροντος, πια, με τους Μπόρις Πέλσερ και Γκρεγκ Ρουθ να υπογράφουν αυτά τα (εξαιρετικά) εναλλακτικά posters για τα αντίστοιχα φιλμ.
Το βρετανικό TheShiznit κι η ομάδα του College Humor επέστρεψαν κι εφέτος στο αγαπημένο τους concept, του τρολαρίσματος των οσκαρικών φιλμ. Οι εννέα κινηματογραφικοί τίτλοι που διεκδικούν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας απέκτησαν το αντίστοιχο «ειλικρινές poster» τους και το αποτέλεσμα είναι απλά ξεκαρδιστικό. Πάρε ένα teasing δείγμα από το «The Post» και δες ολόκληρη τη συλλογή των αφισών εδώ.
Ακόμη ένα spin-off βγαλμένο μέσα από το franchise του «Star Wars» (πάλαι ποτέ saga…) έρχεται προς τα μέρη μας σύντομα, έτσι, για να αρχίσουμε να συνηθίζουμε και σε περισσότερες ταινίες της σειράς ετησίως. Και κάποια στιγμή, μαζί με τις Marvel movies, να βλέπουμε κι από μία τον μήνα (#the_humanity), ίσως; Το «Solo: A Star Wars Story», το οποίο σκηνοθέτησε ο Ρον Χάουαρντ, κάνει πρεμιέρα στα τέλη του Μάη και αυτές τις μέρες παρουσίασε τα character posters του, που δεν θα έλεγα ότι μας γέμισαν το μάτι από άποψη πρωτοτυπίας και σχεδιασμού. Καταναλώστε…
Μένουμε σε παρόμοιο, blockbuster-ικό πλαίσιο, με posters για τίτλους που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου (με ολίγη από ανοιξιάτικο «τσοντάρισμα»), έτσι όπως την ορίζει εδώ και πολλά χρόνια το studio system του Χόλιγουντ και των προσδοκιών που έχουν μετατρέψει τα 100.000.000 δολάρια των εισπράξεων σε… ψίχουλα! Reboot του «Tomb Raider», sequels για «Mission: Impossible», «Deadpool» (με κανιβαλισμό του «Flashdance»!) και «Ant-Man», δίπλα στο πρωτοεμφανιζόμενο «Skyscraper», που μας έρχεται με μια γεύση déjà vu από… «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» meets «Πύργος της Κολάσεως»;
Εντυπωσιακή η πρόσφατη έκθεση της Mondo Gallery με θέμα «Universal Studios’ Monsters», στο Όστιν του Τέξας. Μετά το πέρας της διοργάνωσης, τα posters που είχαν αναρτηθεί στους τοίχους της άρχισαν να εμφανίζονται σταδιακά και στην ιστοσελίδα της εταιρείας, έτσι ώστε και ο υπόλοιπος πλανήτης να απολαύσει γραφιστικές δουλειές βασισμένες στα περίφημα τέρατα του studio, τα οποία κατατρόμαξαν τους θεατές σε κινηματογραφικές αίθουσες από τα 20’s μέχρι τα 50’s. Ο Φρανκενστάιν και η Νύφη του, ο Δράκουλας, ο Λυκάνθρωπος, η Μούμια, ο Αόρατος Άνθρωπος και το Πλάσμα της Μαύρης Λίμνης σχεδιάστηκαν εκ νέου ώστε να πρωταγωνιστήσουν σε τούτες τις αριστουργηματικές αφίσες. Αθάνατοι ήρωες, πραγματικά!
Κλείνουμε με λίγο παρελθοντικό eye candy ακόμη. Ο Τζόναθαν Μπέρτον δίνει μια απόλυτα βρετανική αίσθηση vintage έργου στο cult «Ο Φίλος μου κι Εγώ» από τα 80’s, ο Μαρκ Άνσιν «ξεσκίζει» τον μύθο του «Πολίτη Κέιν», ο Μαρκ Άσπινολ βιαιοπραγεί κατά των σκορσεζικών «Καλών Παιδιών», ο Ριτς Κέλι ξανασχεδιάζει την αφίσα των «Καυτών και Άσφαιρων»… for the greater good και ένας συχνός «πελάτης» των γραφιστικών μας posts, ο Λοράν Ντουριέ, ξεφεύγει από τα στερεότυπα εικονογράφησης του «Πρωτάρη».
Υ.Γ. Και μην ξεχνάς να πατάς και πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν κιόλας (duh!).