FreeCinema

Follow us
19.1018:00

Ελληνικό box-office: Σαν να μην είχαν ανοίξει…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα απίστευτα απογοητευτικά νούμερα των εισιτηρίων δείχνουν πως τα σινεμά δεν θα είναι σε θέση να λειτουργούν υπό αυτές τις συνθήκες για αρκετό καιρό ακόμη…

Από τα 12.401 εισιτήρια που μετρούσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, το περασμένο τετραήμερο φτάσαμε μόλις στα 13.886, νούμερο τραγικά απογοητευτικό αν αναλογιστούμε πως προ ημερών προστέθηκαν και οι χειμερινές αίθουσες! Η διαφορά είναι τόσο ελάχιστη, που σε κάνει να νοιώθεις ότι τα σινεμά παρέμειναν κλειστά! Και αυτό δεν απέχει ιδιαίτερα από την πραγματικότητα. Ειδικά στην Αττική, πάρα πολλές μονές, συνοικιακές αίθουσες προτίμησαν να μην ανοίξουν με τα νέα μέτρα (περί χωρητικότητας έως 30% των καθισμάτων τους), μαζί με μικρότερα multiplex σε διάφορες κεντρικές περιοχές της Αθήνας. Τεράστιο πρόβλημα στα περισσότερα από αυτά τα σινεμά έχει δημιουργήσει (και) η υποχρεωτική έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου (μία σκέτη ανοησία, αν ρωτάς κι εμένα, εκτός αν όλο αυτό γίνεται για… άλλους οικονομικούς λόγους), ενώ το κακό τριτώνει με την απουσία μεγάλων φιλμ που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τον κόσμο ξανά στις αίθουσες. Με τα θερινά να λειτουργούν οριακά, επίσης χωρίς νέους και «ζεστούς» τίτλους (όπως ο «Joker» πέρσι τέτοια εποχή) και «άδεια» να μείνουν ανοιχτοί μέχρι το τέλος του Οκτώβρη, είναι ν’ απορεί κανείς για το πόσα σινεμά θα μετράμε ανοιχτά στις αρχές του Νοέμβρη. Και με τι έργα…

Πρωτιά κατέκτησε το δραματικό θρίλερ «Έκρηξη Θυμού», με 3.288 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Υπό άλλες συνθήκες, αυτή η ταινία θα άνοιγε με νούμερο σχεδόν τριπλάσιο, ειλικρινά. Ακόμη και με διανομή νωρίτερα, στα θερινά σινεμά, θα ξεκινούσε καλύτερα. Ίσως αυτό να οδηγήσει τις ελληνικές εταιρείες σε αλλαγή προγράμματος εκ νέου, με ακόμη λιγότερο ενδιαφέροντα έργα, ώστε να μην «καεί» κάτι εισπρακτικά πιο δυνατό (και καλοπληρωμένο…). Το σαββατόβραδο (1.156) παραμένει στην υψηλότερη θέση, κλασικά. Παρατηρείται, όμως, και μία όχι και τόσο συνηθισμένη ισορροπία μεταξύ Αττικής (1.665 εισιτήρια, από 36 οθόνες) και υπόλοιπης Ελλάδας (1.623 εισιτήρια, από 40 οθόνες), που πιθανότερα σχετίζεται με το τόσο συζητημένο 30%. Είναι μία συμπεριφορά που αξίζει προσοχής στις επόμενες εβδομάδες. Πρωτοεμφανιζόμενο και το animated «Ο Βασιλιάς Γάιδαρος» (φωτό), που έκοψε 1.939 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Λίγο ασυνήθιστα κι εδώ τα πράγματα. Το Σάββατο είναι μπροστά (846) σε σχέση με την πιο οικογενειακή Κυριακή (771), ενώ και οι περιοχές δείχνουν παρόμοια συμπεριφορά με τα νούμερα της «Έκρηξης Θυμού» (1.025 εισιτήρια η Αττική, από 37 οθόνες, ενώ η υπόλοιπη Ελλάδα συγκέντρωσε 914 εισιτήρια, από 32 οθόνες).

Στο #3 έπεσε στην πέμπτη εβδομάδα προβολής του ο «Scooby-Doo!», με 1.381 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Έχει φτάσει τα 19.248, σύνολο μάλλον μέτριο για στουντιακή παραγωγή. Στο #4 συναντάμε το δράμα καταστροφής «Greenland», το οποίο προσφέρει μία κάποια υποψία θεάματος και κατάφερε να κόψει ακόμη 1.016 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Πιο… δραματικό από την ίδια την ταινία το σύνολο στα 18.221. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «άνοιγμα» του πλέον άκυρου «Antebellum: Η Εκλεκτή» (φωτό), το οποίο έκοψε μόλις 764 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Τίτλος που δεν είχε θέση στην ελληνική αγορά, έτσι κι αλλιώς. Τι να σχολιάσω για το γεγονός ότι εμφανίζονται τριψήφια νούμερα εισιτηρίων στο top 5;

Από το #6, η «Μουλάν» έκοψε 743 εισιτήρια (από 22 οθόνες) και έχει σύνολο στα 37.206. Στις αρχές του 2020 την περιμέναμε για blockbuster… Νέα είσοδος στο #7 για το γαλλικό animation «Γιάκαρι», το οποίο έκοψε μόλις 635 εισιτήρια (από 43 οθόνες). Πανωλεθρία μεγάλη για παιδικό φιλμ του είδους. Ακολουθεί το πιο «arty» «Ο Παράδεισος Έπεσε στη Γη», με 500 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και σύνολο που σέρνεται ζορισμένα στα 2.095. Το όνομα του Ρόμπερτ Ντε Νίρο μάζεψε ακόμη 466 εισιτήρια (από 19 οθόνες) για την οικογενειακή κωμωδία «Πόλεμος στο Σπίτι», για να φτάσει τα 7.145 σε ένα αρκετά κακό σύνολο, ενώ το συμπαθές «Γεράκι του Φιστικοβούτυρου» βούλιαξε στα 452 εισιτήρια (από 21 οθόνες), με σύνολο στα 2.242 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Στο ίδιο διάστημα, αξίζει να σημειωθεί πως το ντοκιμαντέρ «Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά σαν Προσευχή» (φωτό) έχει κόψει 829 εισιτήρια. Στο τετραήμερο που μας πέρασε, το παρακολούθησαν 174 θεατές σε 2 αθηναϊκές αίθουσες (και με μόλις 3 προβολές ημερησίως).