FreeCinema

Follow us
12.1017:30

Ελληνικό box-office: Η Αττική αναμένει να βιώσει το… 30%!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, στα πρόθυρα των νέων μέτρων για την πληρότητα των σινεμά, κοινό, αιθουσάρχες, ιδιοκτήτες θερινών και διανομείς δείχνουν να αναμένουν διστακτικά… τα χειρότερα;

Από τα 9.815 εισιτήρια που μετρούσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, υπήρξε μια ελάχιστη άνοδος (12.401) στην προσέλευση των θεατών το περασμένο τετραήμερο. Μιλάμε κυρίως για θερινά σινεμά (στην Αττική, αποκλειστικά) που, παρά την ελαφρά πτώση της θερμοκρασίας, βαστάνε ηρωικά ακόμη, σχεδόν (και)… χωρίς ταινίες! Υπάρχει ένα ψήγμα αισιοδοξίας, όμως η ανακοίνωση των νέων μέτρων για την πληρότητα των κινηματογράφων, που ισχύει από σήμερα, φτάνει να περιορίζει τους ιδιοκτήτες τους ακόμη και στο να υπολογίζουν (μόλις) ένα 30% των καθισμάτων τους προς διάθεση στο κοινό! Από την ερχόμενη Πέμπτη θα δούμε τι σημαίνει αυτό και πόσα σινεμά θ’ αποφασίσουν να λειτουργήσουν, με πέντε νέα φιλμ να ετοιμάζονται για πρεμιέρα. Ασχέτως εξελίξεων περί κρουσμάτων και COVID-19 στην Αττική, είναι καθοριστικής σημασίας σε σχέση με την επιστροφή του κόσμου στα σινεμά το τι έργα πρόκειται να διανεμηθούν, αφού η πλειοψηφία των μεγάλων στουντιακών παραγωγών έχει «μετακομίσει» στο 2021…

Για ακόμη ένα τετραήμερο, η κορυφή του box-office ανήκει στον animated «Scooby-Doo!» (-27%), με 1.832 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (928) από τις οικογένειες που το επεχείρησαν. Έχει συγκεντρώσει 17.607 εισιτήρια μέχρι στιγμής. Υπό άλλες συνθήκες, θα είχε πιάσει τουλάχιστον τα τριπλάσια… Στο #2 έκανε ντεμπούτο το «Γεράκι του Φιστικοβούτυρου» (φωτό), με 1.431 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Ένα συμπαθές και feelgood έργο, με όχι ιδιαίτερες εμπορικές φιλοδοξίες, το οποίο χαντακώθηκε ακόμη χειρότερα από τη διανομή του, ένα ολόκληρο έτος και βάλε μετά την έξοδό του στους αμερικανικούς κινηματογράφους! Όταν το «προϊόν» έχει τέτοια… του πεταματού διαχείριση, δεν κατηγορείς το κοινό για την «αποχή» του. Για εντελώς πληροφοριακούς λόγους, το Σάββατο είδε τα περισσότερα εισιτήρια (642) στα ταμεία. Ντεμπούτο και στο #3 για το art-house «Ο Παράδεισος Έπεσε στη Γη» του κουρασμένου (και καλλιτεχνικά) Ελία Σουλεϊμάν, με 1.229 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Κι εδώ μέτρησε καλύτερα το Σάββατο (628).

Στο #4 βρέθηκε το live-action remake της «Mulan» (-17%), με 1.029 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Έχει φτάσει τα 36.088 σε σύνολο. Στο #5 εμφανίστηκε έξαφνα το χειμωνιάτικο «Ραντεβού στο Belle Époque» (φωτό)! Μερικά καλά «μαγαζιά» και η απόγνωση των θεατών για μια ταινία της προκοπής οδήγησαν 902 ανθρώπους σε 9 θερινά σινεμά της Αττικής, βοηθώντας τους ν’ ανακαλύψουν ένα από τα πιο αξιοπρεπή γαλλικά φιλμ της περσινής (πια) σεζόν το οποίο είχε περάσει απαρατήρητο στην πρώτη του προβολή (είχε ανοίξει με 3.002 εισιτήρια, από 13 οθόνες, στα μέσα του περασμένου Δεκέμβρη). Την είχα επισημάνει την ταινία στους τίτλους που άξιζε να περάσουν από τις μεγάλες οθόνες των θερινών σινεμά φέτος, στον σχετικό «οδηγό επιβίωσης» των τελευταίων. Σύνολο καριέρας στα 12.383. Το δράμα καταστροφής «Greenland» (-24%) βρέθηκε στο #6, με 848 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Έχει φτάσει μονάχα τα 16.197. Υποθέτω ότι δεν αγοράστηκε με τέτοιες προοπτικές…

Το «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν (-22%) ακολουθεί με 633 εισιτήρια (από 15 οθόνες), με το σύνολό του να βρίσκεται στα 107.905. Μιλάμε για τη #1 εισπρακτική επιτυχία ταινίας που έκανε πρεμιέρα μέσα στο 2020! Τρομακτικό, από μια άποψη… Στο #8 συναντάμε το «Πόλεμος στο Σπίτι» (-39%), με 535 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και σύνολο στα 6.503. Το πρωτοεμφανιζόμενο ντοκιμαντέρ «Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά σαν Προσευχή» (φωτό) βρέθηκε στο #9, με 469 εισιτήρια. Αναλογικά το νούμερο είναι αξιοπρεπές, καθώς το φιλμ είχε μόλις 10 προβολές σε 3 αθηναϊκά θερινά σινεμά το περασμένο τετραήμερο. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι animated «Ευχούληδες 2» που ανέκαμψαν (+70%), με 466 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και σύνολο στα 45.567.

Δυστυχώς, σε σχέση με το ίδιο μηνιαίο διάστημα του 2019, φέτος έχουμε χάσει ήδη ένα 57% της κινηματογραφικής κίνησης, όχι μονάχα λόγω κορονοϊού αλλά και επειδή πλέον βρισκόμαστε στην περίοδο όπου το «Joker» ξέσκιζε τα ταμεία. Και αυτό το ξεχνάμε ολοκληρωτικά. Σαν να έχουμε «διαγράψει» την ύπαρξη του 2020!