FreeCinema

Follow us
27.0312:00

«Ready Player One»: Back to the… pop culture icons.


Η μανία της pop κουλτούρας είναι ένα από τα πιο έντονα χαρακτηριστικά της νέας περιπέτειας φαντασίας του Στίβεν Σπίλμπεργκ «Ready Player One», η οποία ανοίγει και στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες αυτή την εβδομάδα. Μια εναλλακτική καμπάνια αφισών του φιλμ αποθεώνει και ταυτίζει το φιλμικό σήμερα με icons του παρελθόντος. Δίκαια.

Η… καπηλεία της pop κουλτούρας πρόσφατων δεκαετιών (με έμφαση στα 80s) είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, εδώ και κάμποσα χρόνια. Πρόσφατο παράδειγμα, το λανσάρισμα της δεύτερης season του τηλεοπτικού «Stranger Things» μέσω «fake» αφισών οι οποίες θύμιζαν κινηματογραφικά posters από cult ταινίες τρόμου και φαντασίας του παρελθόντος. Παραδόξως, όλη αυτή η τάση για memorabilia απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό που συχνά όχι μόνο δεν είχε γεννηθεί σ’ εκείνες τις περιόδους αλλά σίγουρα δεν είναι ικανό και να «αποκωδικοποιήσει» όλες τις φιλμικές αναφορές! Κι όμως, είναι trend. Γιατί είναι cool. Και μπορεί να γίνει και viral…

Παρόμοια περίπτωση τούτη εδώ, χωρίς την… καπηλεία, όμως, διότι πολλά από τα κινηματογραφικά homage που κάνουν οι κάτωθι αφίσες σχετίζονται και με την ίδια την ταινία «Ready Player One» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, δεν δανείζονται απλά το artwork των παλαιότερων φιλμ που (λογικά) πολύ εύκολα μπορείς να αναγνωρίσεις. Η όλη καμπάνια των εναλλακτικών posters σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως διαδικτυακά, διχάζοντας τους επισκέπτες ιστοσελίδων αφιερωμένων σε ανάλογο sci-fi ή κομιξικό υλικό. Τα virtual avatars των ηρώων της ταινίας του Σπίλμπεργκ αντικαθιστούν τους πρωταγωνιστές του «Back to the Future», του «The Matrix», του «Risky Business», του «Beetlejuice» και πολλών ακόμη τίτλων (κυρίως από το library της Warner), υποσχόμενα μια «καλύτερη πραγματικότητα»! Προσωπικά, επειδή αρκετά από αυτά κάνουν και ουσιαστική σύνδεση με το «Ready Player One» και την πλοκή του, τα βρήκα αναπάντεχα έξυπνα. Το μόνο άδικο; Που δεν υπάρχει ανάμεσά τους και μια κλασική, παλιά ταινία σε σκηνοθεσία του ίδιου του Σπίλμπεργκ, και για το αυτο-αναφορικό της υπόθεσης αλλά και για το… αυτο-τρολάρισμα!

Η ταινία «Ready Player One» ξεκινά την προβολή της στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες από τις 29 Μαρτίου, σε διανομή της εταιρείας Tanweer.