FreeCinema

Follow us

WANTED (2008)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ
  • ΚΑΣΤ: Αντζελίνα Τζολί, Τζέιμς ΜακΑβόι, Μόργκαν Φρίμαν, Τέρενς Σταμπ, Κόμον, Τόμας Κρέτσμαν, Κρις Πρατ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Υπαλληλάκος γραφείου «απάγεται» από αδελφότητα εκτελεστών που του ζητά ν’ ακολουθήσει τα χνάρια του πρόσφατα χαμένου πατέρα του, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις υπεράνθρωπες ικανότητές του.

Βασισμένο σε ένα comic book miniseries, για το οποίο δεν άκουσα τα κολακευτικότερα σχόλια από fans του είδους, το «Wanted» σηματοδοτεί τη μεταγραφή του Ρώσου Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ προς τη Δύση, επιτρέποντάς του να απογειωθεί προς όρια θεάματος πραγματικά πρωτόγνωρα! Χωρίς υπερβολές, μιλάμε για ταλέντο που δείχνει πως μπορεί να γίνει ο επόμενος Τζέιμς Κάμερον της παγκόσμιας κινηματογραφίας! Αν του δώσουν και κάτι καλύτερο σε σενάριο στο μέλλον…

Ναι, το «Wanted» αποτελεί τη χαρά του trash για τη γενιά των πολυκινηματογράφων. Αυτό που βλέπουμε στην οθόνη, όμως, δεν ξανάγινε! Με έναν in your face τσαμπουκά που σου θυμίζει ολοφάνερα το «Fight Club» (σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τη ρουτίνα ζωής και το γραφείο του ήρωα) και αδρεναλινικές σκηνές δράσης οι οποίες αδιαφορούν για το νόμο της βαρύτητας με ένα ολότελα δικό τους στιλ, ο Μπεκμαμπέτοφ σπάει τα μούτρα στους κανόνες των σκηνοθετών που αρίστευσαν στο είδος της περιπέτειας μέχρι σήμερα, σχεδόν με τον τρόπο που ο Τζέιμς ΜακΑβόι «προσγειώνει» ένα πληκτρολόγιο στη φάτσα του συναδέλφου που του πηδάει τη γκόμενα, για ν’ αφήσει να αιωρηθεί ένα «άντε και γαμήσου» trick υπεροψίας προς εκείνους που θα νιώσουν πως μπορούν να χλευάσουν τη δουλειά του. Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί μονάχα εάν το μυαλό σας προλάβει να φρενάρει σε σεναριακά κενά και αδικαιολόγητες τροπές – κόσκινο από τις αδέσποτες σφαίρες, οι οποίες αγκομαχούν να ολοκληρώσουν την υποπλοκή υπονόμευσης της αδελφότητας.

Αλλά αυτό είναι το μοναδικό μελανό σημείο του φιλμ, καθώς μέχρι τότε θα έχετε… εκτιναχτεί από το κάθισμά σας κάμποσες φορές, είτε εξαιτίας του ρυθμού στις σεκάνς εκτελέσεων ή του σιδηροδρομικού εκτροχιασμού, είτε γιατί η Αντζελίνα Τζολί περιφέρεται σαν διεγερτικό για όλες τις αισθήσεις, σ’ έναν ρόλο που (αν και χωρίς βάθος) είναι φορεμένος εφιαλτικά εφαρμοστά επάνω της. Μη σας λείψουν τα… χαρτομάντιλα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα για το φιλμ το 2008, όταν αυτό διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Είχα περάσει καταπληκτικά μ’ αυτό το έργο! Και είχα πιστέψει πως ο Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ θα είχε μία τρομερή καριέρα στο Χόλιγουντ. Αδιανόητη ήττα η μετέπειτα καριέρα του! Τουλάχιστον, μας έμεινε η (διπλή) χαρά των «Night Watch» (2004) και «Day Watch» (2006), μαζί με τούτο εδώ το θρασύτατο έπος δράσης.


MORE REVIEWS

ΛΙΛΟ & ΣΤΙΤΣ

Εξωγήινο τερατάκι φυγαδεύεται στη Γη και μια ανήλικη Χαβανέζα το μετατρέπει σε… pet και μοναδικό φίλο της, ενώ παράλληλα η Πρόνοια απειλεί να τη χωρίσει από την απερίσκεπτη αδελφή της.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η «Οντότητα», μια απίστευτα εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη με αυτονομία σκέψης, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη, φέρνοντάς τον στα όρια ενός απόλυτου πυρηνικού ολέθρου, από τον οποίο ελάχιστοι άνθρωποι θα επιζήσουν. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να επιλέξει «στρατόπεδο». Για τελευταία φορά (;).

OH, CANADA

Βετεράνος σκηνοθέτης, ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του εξαιτίας ανίατης ασθένειας, καλείται να δώσει μία ύστατη, εξομολογητικού τύπου συνέντευξη για την καριέρα του, μα κυρίως για τη ζωή του.

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.