FreeCinema

Follow us

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΟΥ (2021)

(A FELESÉGEM TÖRTÉNETE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ίλντικο Ένιεντι
  • ΚΑΣΤ: Λεά Σεντού, Χέις Νάμπερ, Λουί Γκαρέλ, Σέρτζιο Ρουμπίνι, Τζασμίν Τρίνκα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 169'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Μπουχτισμένος από τη μοναχική ζωή στη θάλασσα, καπετάνιος παίρνει την αυθόρμητη απόφαση να παντρευτεί την πρώτη γυναίκα που θα δει μπροστά του! Το παράδοξο του στόχου επιτυγχάνεται, όμως, η ζήλια είναι κακός σύμβουλος, όσα χρόνια κι αν γνωρίζεις το έτερον σου ήμισυ.

Η Ίλντικο Ένιεντι εμφανίστηκε στο κινηματογραφικό στερέωμα στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, όταν η ταινία της «Ο 20ος μου Αιώνας» (1989) κέρδισε στις Κάννες το βραβείο της Χρυσής Κάμερας (αν και δεν αποτελούσε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο). Έπειτα από διάφορα projects που δεν είχαν την ίδια απήχηση, ακολούθησε ένα σημαντικό διάστημα αποχής, για να επανεμφανιστεί με το «Η Ψυχή και το Σώμα» (2017), το οποίο αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό (και στη χώρα μας), κέρδισε ένα σωρό φεστιβαλικά βραβεία κι έφτασε μέχρι την πεντάδα του ξενόγλωσσου Όσκαρ. Η επιτυχία της αυτή έδωσε στην εξηνταπεντάχρονη, πλέον, Ένιεντι την ευκαιρία να πραγματοποιήσει το μεγάλο της όνειρο, την κινηματογραφική διασκευή του φερώνυμου μυθιστορήματος του επίσης Ούγγρου συγγραφέα Μιλάν Φουστ. Εκ του αποτελέσματος, κάποια όνειρα… καλύτερα να μένουν ανεκπλήρωτα.

«Θα επιστρέψω σε τέσσερις μήνες». Προφανώς τούτη δεν είναι η πιο αναμενόμενη φράση που κάποιος περιμένει ν’ ακούσει την επομένη του γάμου του, όμως, αυτό λέει ο captain Τζέικομπ στη σύζυγό του, Λίζι. Ο γάμος τους δεν ήταν παρά ένα τερτίπι της στιγμής, μια πρόκληση που ο καπετάνιος δέχτηκε από φίλο του καθώς έπιναν τον καφέ τους σε παρισινό café του Μεσοπολέμου: να παντρευτεί την πρώτη γυναίκα που θα περνούσε την πόρτα του μαγαζιού. Είχε προηγηθεί η παρότρυνση του μάγειρα του πλοίου του να νοικοκυρευτεί επιτέλους, καθώς η απουσία σπιτικού φαγητού… του κατέστρεφε το στομάχι! Η άμεση καταφατική απάντηση της Λίζι μόνο παράξενη δεν μοιάζει στο διαμορφωμένο σκηνικό, ο offbeat ρυθμός του οποίου μου θύμισε το σινεμά του Καουρισμάκι. Ο Τζέικομπ δηλώνει ορθά-κοφτά πως δεν τον ενδιαφέρει το τι θα κάνει η γυναίκα του κατά τα μεγάλα διαστήματα απουσίας του (αρκεί να λυτρωθεί από τα στομαχικά του προβλήματα), πριν όμως ολοκληρωθεί το δεύτερο κεφάλαιο από τα επτά τα οποία αριθμεί το φιλμ (δίχως η κατάτμηση να εξυπηρετεί κάποιο συγκεκριμένο σκοπό…), τα προβλήματα ζήλιας αρχίζουν.

Αποτελώντας συμπαραγωγή Ουγγαρίας, Γερμανίας, Ιταλίας και Γαλλίας, «Η Ιστορία της Γυναίκας Μου» θυμίζει τις προβληματικές εν τη γενέσει τους ευρωπαϊκές παραγωγές παρελθόντων δεκαετιών, οι οποίες ως επί το πλείστον μόστραραν γερά πρωταγωνιστικά ονόματα, μπας και τσιμπήσει το κοινό. Εδώ ονόματα δεν υπάρχουν (πλην κάπως της Λεά Σεντού, η οποία όσο όμορφη είναι άλλο, τόσο αστοχεί στις επιλογές της εσχάτως, μιας και τούτο το φιλμ έρχεται καπάκι μετά το «Φρανς»), με αντιστάθμισμα στην έλλειψη αυτή να στέκει μόνο η φροντίδα της παραγωγής, καθώς και τα πολλά εξωτερικά γυρίσματα σε διάφορα locations ανά την Ευρώπη (με την Βουδαπέστη να παίρνει τη μερίδα του λέοντος). Αυτό που ξεκινά σαν μια παραδοξότητα ή ένα αστείο μεταξύ ενηλίκων, γρήγορα εξελίσσεται όχι σε παιχνιδιάρικο αισθηματικό παιχνίδι ανάμεσά τους, αλλά σε παρωχημένο ρομάντζο τύπου Άρλεκιν, με πλήρη απουσία αφηγηματικού ρυθμού, καθώς (ειδικά) για το πρώτο δίωρο πρέπει κανείς να διαθέτει σπουδαίο ηρωισμό ώστε να μην καταλήξει να γείρει στο κάθισμα.

Μοιάζει λες και η μοντέρνα κινηματογραφική ματιά της Ένιεντι να χάθηκε έξαφνα προ ετών, καθώς σε τούτη την ταινία βάζει εντελώς για ύπνο (#diplhs) τον ονειρικό σουρεαλισμό της, προτάσσοντας μία απολύτως «κλασική» ματιά, η οποία ατυχώς βρίσκει τοίχο πολύ γρήγορα. Παρόλο που πρόκειται για την «Ιστορία της Γυναίκας Μου», κάνει εντύπωση που σχεδόν τα πάντα είναι δοσμένα μέσα από την ματιά του Τζέικομπ, με την Λίζι να μην έχει παρά ελάχιστο επί της οθόνης χρόνο, ώστε ν’ αντιληφθούμε (έστω) πέντε πράγματα σχετικά με τον μποέμικο χαρακτήρα της και το κατά πόσο οι υποψίες του ανδρός της περί απιστίας έχουν μια κάποια βάση. Όταν στο τελευταίο… πενηντάλεπτο τα πράγματα μπαίνουν «κάπως» σε αφηγηματικές ράγες, η ζημιά από το snooze fest που έχει προηγηθεί δεν δύναται να κρυφτεί. Ένας γάμος ευκαιρίας που μετατράπηκε (έστω και μονόπλευρα) σε «καταραμένο» έρωτα, απαιτούσε τουλάχιστον τυφλό πάθος και ουχί την μόνιμη επωδό της ανούσιας καχυποψίας. Ακόμα χειρότερα, δε, όταν το πράγμα τραβά σε διάρκεια που παραπέμπει σε έπος, αποτυγχάνοντας να πλάσει στοιχειώδεις βασικούς χαρακτήρες. Πλην της ιδιαίτερα θερμής ερωτικής σκηνής, ουδέποτε αντιλαμβάνεσαι τι ζόρι μπορεί να τραβάει ο Τζέικομπ αν η Λίζι τον απατάει, πόσω μάλλον όταν ο υποτιθέμενος Γάλλος εραστής της είναι ζήτημα να λέει πέντε ατάκες στο έργο! Ερωτικό τρίγωνο με δύο, γίνεται;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποτυχία ολκής για την Ίλντικο Ένιεντι, που δείχνει πως η επιτυχία της προηγούμενης ταινίας της μάλλον αποτέλεσε έκπληξη… και για την ίδια! Τρεις ώρες με όμορφη αναπαράσταση εποχής, αισθητική που ενίοτε παραπέμπει σε telenovela, ξεψυχισμένα αισθήματα και σχεδόν ολοκληρωτική απουσία αφηγηματικής ικανότητας. Απευθύνεται σε ενήλικο κοινό που αρέσκεται σε κλασικού τύπου δράματα, αν κι εδώ θα πρέπει να διαθέτει απεριόριστη αντοχή. Πολύ δύσκολα περνάει το τρίωρο…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.