FreeCinema

Follow us
30.0810:00

Ελληνικό box-office: Η σωτηρία ήρθε με… «Αυτοκτονία»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Ομάδα Αυτοκτονίας», μια κομιξάδικη αλλά πιο καθαρόαιμη περιπέτεια, συγκριτικά με αρκετές ταινίες του genre και των superheroes, φούσκωσε τις συνολικές εισπράξεις των κινηματογράφων με τρόπο που είχαμε να δούμε… από τα τέλη του Φλεβάρη!

Με 158.170 εισιτήρια από το περασμένο τετραήμερο, η ελληνική κινηματογραφική αγορά μπορεί πλέον να πει… «καλό χειμώνα»! Τα 61.555 εισιτήρια (από 135 οθόνες) είναι μια σαφής επιτυχία για την «Ομάδα Αυτοκτονίας», που κατέκτησε την κορυφή με απίστευτη άνεση. Δεν συμβαίνει πάντοτε αυτό με τις ταινίες του συγκεκριμένου genre στην Ελλάδα. Παράδειγμα: οι σαρωτικοί στο εξωτερικό «Φύλακες του Γαλαξία», είχαν πιάσει ένα αντίστοιχο νούμερο εισιτηρίων (63.508) στο σύνολο των δύο πρώτων εβδομάδων προβολής τους εδώ, με παρόμοια ημερομηνία εξόδου (4 Σεπτεμβρίου του 2014)! Το να βλέπεις τα ίδια εισιτήρια σε τέσσερις μόλις μέρες, δηλώνει την επιτυχία της «Ομάδας» του Ντέιβιντ Έιγερ.

SUICIDE SQUAD

Όπως συνηθίζεται με τα κομιξάδικα φιλμ, η πρώτη μέρα ήταν η πιο εντυπωσιακή σε εισπράξεις (24.006 εισιτήρια), εξαιτίας των fanboys που πάντοτε βιάζονται να δουν και να έχουν άποψη για να σχολιάσουν τις ταινίες του είδους αυτού σε social, blogs, forums και οπουδήποτε αλλού εκεί έξω. Τις επόμενες μέρες η πορεία ήταν σταθερά πτωτική (ακόμη και το Σάββατο), όμως αν έβλεπε κανείς το κέντρο της Αθήνας κατά τη διάρκεια του weekend, θα καταλάβαινε ότι η μεγάλη επιστροφή των εκδρομέων του καλοκαιριού δεν είχε ολοκληρωθεί πραγματικά. Παρατηρήσεις: 52.324 ήταν τα εισιτήρια των 2D προβολών, με την Αθήνα να ξεπερνά κατά λίγες χιλιάδες την υπόλοιπη Ελλάδα, πράγμα που σημαίνει ότι η «Ομάδα Αυτοκτονίας» παρακίνησε το κοινό ολόκληρης της χώρας να πάει σινεμά με τον ίδιο σχεδόν τρόπο. Οι 3D προβολές έφτασαν τα 5.856 εισιτήρια (από 27 οθόνες), νούμερο αποκαρδιωτικό, ειδικά αν το συγκρίνεις με τον αριθμό εισιτηρίων των προβολών σε ATMOS (3.375, από 4 οθόνες). Συμπέρασμα: το 3D πεθαίνει στην Ελλάδα… δικαίως, αν ρωτάς κι εμένα. Ο λόγος; Το κάκιστο ψευτο-θέαμα που παρουσίασαν οι περισσότερες ταινίες σε αυτό το format έκανε τον κόσμο να κλαίει τα extra ευρώ τού εισιτηρίου και να βάζει τις αντίστοιχες προβολές στη μαύρη λίστα του…

wasp2015_day_06-0462.CR2

Το «Café Society» του Γούντι Άλεν έφερε στα ταμεία τους φανατικούς τού σκηνοθέτη, που ακόμη και με… κράξιμο από την κριτική, δίνουν την ετήσια παρουσία τους στα σινεμά τέτοια περίοδο. Το συγκεκριμένο φιλμ ήταν το καλύτερο που μας έδωσε εδώ και πολλά χρόνια, άρα τα 34.981 εισιτήρια που έκοψε (από 45 οθόνες) ήταν δίκαια. Προσωπικά, περίμενα και μεγαλύτερη κοσμοσυρροή, αν όχι και πρωτιά στο box-office. Δεν είχε πάρει φόρα από την αρχή, όμως. Η πρώτη μέρα ήταν μάλλον απογοητευτική (6.290 εισιτήρια), αλλά στη συνέχεια φόρτσαρε πιο δυνατά, με το Σάββατο (11.626 εισιτήρια) να σκίζει.

The-Secret-Life-of-Pets-2016

Το υπέροχο «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» (φωτό) έπεσε στην τρίτη θέση, με 26.756 εισιτήρια (από 130 οθόνες). Από αυτά, μόλις τα 813 προήλθαν από τις προβολές τού φιλμ στα αγγλικά, αποδεικνύοντας και πάλι ότι η γκρίνια των ενηλίκων είναι μονάχα στα λόγια και, μάλλον, περιμένουν να το δουν στην original εκδοχή του… «κατεβασμένο», από το σπίτι. Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 92.827 εισιτήρια. Υγιές νούμερο, αλλά άξιζε και καλύτερα. Στο #4 έκανε ντεμπούτο ο Τζέισον Στέιθαμ με «Το Μούτρο: Η Επιστροφή», που… δεν πρέπει να είχε λείψει και από πολλούς, αφού έκοψε 13.400 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η ιταλική, λαϊκή κωμωδία «Πού Πάω, Θεέ μου;», κόβοντας 4.628 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Με σύνολο στα 60.733, εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του φετινού καλοκαιριού.

DEATH ON THE NILE

Στο #6 έχουμε το ντεμπούτο μιας τυπικής περίπτωσης ταινίας… «βγήκε για να βγει», το «Συνήγορος Υπεράσπισης», με 4.471 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Τα περισσότερα προέκυψαν από μια κάποια μορφή… απόγνωσης για σινεμά το Σαββατόβραδο (βλέπε 1.840 εισιτήρια). Στο #7 βρίσκουμε την πέμπτη «Εποχή των Παγετώνων», με 3.603 εισιτήρια (από 30 οθόνες), με το σύνολο να φτάνει τις 196.484 (το κατώτερο της σειράς). Στο #8, οι «Σκοτεινές Ψυχές» από την Ιταλία αύξησαν αρκετά τις οθόνες τους (14 σε ολόκληρη την Ελλάδα, με κυρίως μισές παραστάσεις σε θερινά) και είχαν σημαντική πτώση, αλλά και πάλι, τα 2.239 που έκοψαν, σε σύγκριση με πολύ πιο εμπορικά «χαρτιά» εκεί έξω, στάθηκαν αξιοπρεπώς. Στα 8.437 εισιτήρια το σύνολο. Το «Πριν Έρθεις Εσύ» έκοψε ακόμη 1.551 εισιτήρια (από 14 οθόνες), με το… κλάμα να έχει φτάσει τις 35.918, ενώ η επανέκδοση της ταινίας «Έγκλημα στο Νείλο» (φωτό) έκανε ντεμπούτο στο #10, με 1.465 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Οι fans της Άγκαθα Κρίστι θα συνέχιζαν την ανάγνωση των βιβλίων της στις διακοπές…

Jason Bourne (2016)

Το ερχόμενο τετραήμερο, δύο sequels δημοφιλέστατων ταινιών στη χώρα μας θα αναμετρηθούν για την πρώτη θέση του box-office: θα κάνουν εφόρμηση τα ανήλικα για το ψαράκι «Ντόρι» ή ο «Τζέισον Μπορν» (φωτό) θα ανεβάσει την αδρεναλίνη των μεγάλων ακόμη περισσότερο; Σε κάθε περίπτωση, αναμείνατε εκτίναξη των εισπράξεων!